Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Моделі організаційної поведінки

Таблиця 3.2.

Підтримуюча модель

Опікунська модель

Авторитарна модель

В умовах автократії менеджери орієнтовані на формальні, офіційні повноваження, які делегуються через їх право віддавати накази підлеглим. При цьому менеджмент абсолютно переконаний, що його знання “абсолютні”, а обов’язок працівників полягає у виконанні обов’язків без ніяких обговорень.

Базується на розробці та реалізації програм соціальної підтримки та забезпечення. Співробітникам компанії постійно вкладається у свідомість думка про економічні заохочення та пільги. В результаті такої "обробки" вони почувають себе цілком задоволеними наявними умовами життя. Модель опіки є хорошою тим, що вона вселяє у працівників почуття безпеки.

Але, задоволені працівники далеко не завжди є самими продуктивними.

Підтримуюча модель ОП базується на принципі взаємовідношень, які постійно підтримуються. Управління та інші організаційні процеси мають забезпечувати максимальну ймовірність того, що при усіх взаємодіях та всіх взаємозв’язках з організацією кожен її член, який володіє власним досвідом, значимістю та очікуваннями, відчуватиме підтримуючий підхід, що викликатиме і допомагатиме йому зберегти почуття власної гідності та значущості.

  Авторитарна Опікунська Підтримуюча Колегіальна
Базис моделі Влада Економічні ресурси Керівництво Партнерство
Орієнтація менеджменту Повноваже-ння Гроші Підтримка Робота у команді
Орієнтація працівників Підпорядку-вання Безпека та пільги Виконання робочих завдань Відпові-дальна поведінка
Психологічний результат для працівника Залежність від безпосе-реднього начальника Залежність від організації Участь в управлінні Самодис-ципліна
Задоволення потреб працівника В існуванні У безпеці У статусі та визнанні У само-реалізації
Участь праців-ників у процесі діяльності Мінімальне Пасивна співпраця Пробуджені стимули Помірний ентузіазм
Результат діяльноситі Мінімальний Пасивна участь Розбуджені стремління Єнтузіазм
Ієрархія потреб за Маслоу Фізіологічні потреби Потреби у безпеки Потреби середнього рівня Потреби більш високо-го порядку
Рівень потреб за К.Алдерфером Існування Існування Взаємозв’язок Ріст
Фактори Ф.Герцберга Підтримки Підтримки Мотивуючі Мотивуючі
Мотиваційне оточення Зовнішнє Зовнішнє Внутрішнє Внутрішнє
Теорія Д.Макгрегорі Теорія Х Теорія Х Теорія У Теорія У
Стиль керівництва Негативний Як правило, нейтральний Позитивний Позитивний
Управлінська сітка Р.Блейка і Дж. Моутона 9.1. 1.9 5.5. 9.9.

 

Підтримуюча модель опирається не на владу і не на гроші, а на керівництво або лідерство, яке проявляється у вмінні менеджера створювати клімат, який допомагає індивідуальному зростанню працівника та використанню його можливостей в інтересах організації.


Читайте також:

  1. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  2. Аналіз економічноїї політики за допомогою моделі Мандела-Флемінга. Випадки вільного та фіксованого валютного курсів.
  3. АНАЛІЗ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА
  4. Аналітичний підбір математичної моделі.
  5. Бізнес-моделювання в системі управління розвитком підприємства. Поняття та етапи формування бізнес-моделі
  6. Взаємозв’язок організаційної структури і стратегічних змін
  7. Вибір підходу до процесу соціальної роботи зале­жить від теоретичної моделі, якої дотримуються соці­альні працівники, обраної стратегії втручання і методу соціальної роботи.
  8. Види девіантної поведінки
  9. Види організаційної ефективності.
  10. Види політичної поведінки етногруп, які відстоюють власні інтереси
  11. Види світогляду: міфологічний, релігійний та філософський (натуралістична, об’єктивно-ідеалістична, субєктивно-ідеалістичні і матеріалістичні моделі).
  12. Види трудової поведінки




Переглядів: 1764

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Головні положення теорії Д.Макгрегорі | Соціально-психологічний клімат сервісного підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.