Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Види трудової поведінки

Класифікація видів трудової поведінки здійснюється за такими критеріями:

1) залежно від суб’єктів поведінки (індивідуальна і колективна трудова поведінка);

2) від наявності взаємодії з іншими суб’єктами (припускаюча взаємодію і не припускаюча взаємодію трудова поведінка);

3) за виробничою функцією (управлінська і виконавча трудова поведінка);

4) за ступенем детермінованості (жорстко детермінована та ініціативна);

5) за ступенем формалізації (установлена в офіційних документах і не установлена);

6) за ступенем відповідності до прийнятих норм (нормативна і девіантна);

7) за характером мотивації (ситуативна та ціннісна поведінка);

8) за ступенем традиційності (поведінка, яка складалась; поведінка яка зароджується; поведінка у формі реакції на різні соціально – економічні акції);

9) за виробничими результатами та наслідками (позитивна та негативна трудова поведінка);

10) за сферою здійснення трудової поведінки (безпосередньо трудовий процес, побудова відносин на виробництві).

 

Існують й інші види трудової поведінки.

У ході соціологічного опитування працівників зазвичай ставиться задача виявити:

1) як прагнення, так і 2) сам факт проявлення певного виду трудової поведінки.

З метою вивчення, наприклад, виконавської поведінки вивчаються такі соціологічні факти як:

o ступінь виконання норм виробітку;

o досягнута якість продукції;

o відсутність (наявність) порушень трудової дисципліни, технології виробництва та ін.

Вивчення управлінської поведінки передбачає встановлення таких фактів:

o участь робітників в управлінні підприємством (акції, ради трудових колективів);

o участь у передачі виробничого досвіду;

o участь у раціоналізаторстві та винахідництві та ін.

Розробка інструментарію дослідження залежить від його цілей і завдань.

Якщо стоїть завдання дослідити вплив акціонування підприємства на розвиток господарського виду поведінки, то для того, щоб виявити паростки цієї поведінки, необхідно встановити такі факти:

1)бережливе відношення до обладнання;

2)прагнення економити матеріали;

3)участь у раціоналізаторській діяльності;

4)прагнення до зниження собівартості продукції, зростання прибутку.

Слід оцінювати вплив на поведінку робітника не тільки самого факту «володаря акції», але й їх кількості, результативності (обсяг дивідендів), а також статі, віку, стажу роботи та ін.

Таким чином, у ході дослідження слід ставити завдання щодо виявлення самого факту того або іншого виду поведінки робітника і відношення до цього виду поведінки інших робітників підприємства.


Читайте також:

  1. АНАЛІЗ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА
  2. Види девіантної поведінки
  3. Види політичної поведінки етногруп, які відстоюють власні інтереси
  4. Види стимулів трудової діяльності
  5. Види трудової поведінки.
  6. Визначаючи сутність девіантної поведінки, необхідно зазначити, що вона поділяється на два типи.
  7. Виникнення суб'єктивних прав і юридичних обов'язків — перехід від загальних приписів правових норм до конкретної моделі поведінки конкретних господарюючих суб'єктів.
  8. Внутрішній трудовий розпорядок – порядок поведінки, взаємодії між працівниками на конкретному підприємстві, в установі, організації в процесі здійснення трудової діяльності.
  9. ВОЛЯ І РЕГУЛЯЦІЯ ПОВЕДІНКИ
  10. Вправляння – поступове створення умов, в яких учень виконує певні дії з метою вироблення необхідних і закріплення позитивних форм поведінки.
  11. Деякі рекомендації щодо правил поведінки в умовах небезпеки землетрусу




Переглядів: 1014

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття соціальної і трудової поведінки | Особливості та характеристика форм трудової поведінки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.