Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Оратор наголошує на значущості предмета розмови.

Промовець підкреслює важливість теми.

Треба будувати промову так, щоб друга думка випливала з першої, третя з другої тощо, або щоб був природний перехід від одного до другого» (А.Коні).

Структура ораторської промови

Підготовка до публічного виступу

Ораторська промова – це не сума матеріалів, дібраних із різних джерел, а оригінальний, народжений у творчих муках твір» (Є. Кожин).

Зміст промови

 

Ораторська діяльність складається з п’яти етапів:

* добір матеріалу;

* розташування матеріалу;

* словесне вираження;

* запам’ятовування промови;

* виголошення промови.

Добір матеріалу для промови передбачає пошук основних джерел його знаходження. Це література, періодика, Інтернет, ЗМІ.

 

Підготовка до публічного виступу здійснюється за допомогою одного з трьох способів:

1) написання повного тексту промови;

2) запис основних положень (тез, аргументів);

3) експромт.

Написання повного тексту промови рекомендовано ораторам-початківцям і для відповідальних офіційних виступів. Цей вид підготовки дисциплінує промовця, дає можливість ретельно продумати зміст і розрахувати тривалість виступу.

Запис основних положень передбачає фіксування:

* перших і останніх фраз промови;

* тез і аргументів;

* цитат і цифрового матеріалу.

Така промова допускає зміни під час виступу залежно від того, як сприймає її аудиторія.

До імпровізованої промови вдаються оратори, особливо компетентні в певній галузі. Здатність до експромту свідчить про високий інтелектуальний і фаховий рівень оратора та надає йому впевненості.

 

Структура промови:

1. Вступ.

2. Основна частина.

3. Завершення.

 

Вступ повинен бути стислим і яскравим. Мета вступу – встановлення контакту з аудиторією. Прийоми встановлення контакту – це:

* привернення уваги аудиторії;

* початок «здалеку»;

* несподіваний початок.

Перший прийом – привернення уваги аудиторії – передбачає такі ситуації:

 

Наприклад:

Шановні слухачі!

Я хотів би (хотіла б) привернути вашу увагу до проблеми енергозбереження. Це питання має стратегічне значення…. .

Наприклад:

 

Уявіть себе подорожнім, який уперше підходить до Середземного моря, уперше бачить синяву його хвиль, сповиті імлою далекі берегові скелі, пишну рослинність, і дозвольте надати вам стислу характеристику Середземноморського узбережжя… .

Другий прийом встановлення контакту – початок «здалеку» - дає можливість налаштувати аудиторію (інколи конфліктну) на доброзичливе сприймання промови.

Наприклад:

 

Шановний пане Голово!

Шановний пане Державний Секретар!

Пані та панове!

Півстоліття тому, створюючи ООН, наші попередники прагнули здійснити одвічну мрію людства

про світ без війн та насильства;

про світ, у якому суперечливі питання вирішуються не силою зброї, а шляхом перемовин;

про світ, гідний людини і людства.

Історія пішла іншим шляхом. Виграти світову війну виявилося легше, ніж виграти мир (З промови Б.Єльцина на Генеральній Асамблеї ООН у 1995 році).

 

Цей прийом зазвичай застосовують у конфліктній аудиторії.

 

Третій прийом – несподіваний вступ – передбачає початок промови із сильної риторичної фігури, зокрема риторичного запитання.

Наприклад:

 

Спитаєте, може, яке враження справив на мене Франко?

Великого астрального тіла, що гріє на всю Україну, а світить ще далі (Марко Черемшина).

Промовець може скористатися одним із універсальних прийомів вступу незалежно від теми й характеру аудиторії. Це:

* повідомлення мети й завдань вступу;

* проблемне запитання;

* промовистий приклад;

* цитата;

* звернення до відомого джерела інформації;

* комплімент;

* демонстрація наочності.

 


Читайте також:

  1. Аналіз промови оратора
  2. Будова та робота лабораторії
  3. Буровий інструмент перфораторів.
  4. В якості критеріїв для оцінки або вимірювання предмета завдання з надання впевненості не можуть використовуватись очікування, судження або власний досвід аудитора.
  5. Види аналізів, які використовуються для атрибуції предмета.
  6. Визначення вартості лабораторних і технологічних досліджень
  7. Визначення предмета діяльності по зв'язках з громадськістю
  8. Визначення предмета та об’єкта дослідження
  9. Вимоги до випробувальних лабораторій
  10. Вимоги до оратора
  11. Випробувальне обладнання, ЗВТ випробувальної лабораторії та методи випробувань продукції
  12. Випробування можна проводити у лабораторіях і в реальних умовах як на моделях, так і на реальних об'єктах




Переглядів: 1200

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Третій етап стратегії оратора передбачає розроблення предмета промови. | Список рекомендованої літератури

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.