Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Список рекомендованої літератури

Основна частина. Метаосновної частини –це адресоване слухачам обгрунтування найважливіших положень (тез).

Теза –це твердження, у правомірності якого промовець переконує аудиторію.

Аргументи –це твердження, за допомогою яких обґрунтовують тезу.

Наприклад:

 

У майбутньому, яке ми намагаємося позбавити тривог і побоювань, перед нами відкривається світ, збудований на фундаменті чотирьох невід’ємних свобод людини.

Перша з них – свобода слова будь-де в світі.

Друга – свобода релігійних культів скрізь і всюди в світі.

Третя – свобода від злиднів, що згідно з прийнятими у всьому світі поняттями означає взаєморозуміння у сфері економічних відносин, яке забезпечує для кожної держави мирне й заможне життя її громадян скрізь у світі.

Четверта свобода – це свобода від страху, що означає таке скорочення озброєнь у всьому світі, щоб жодна держава була не в змозі здійснити акт агресії проти будь-якого свого сусіда (З промови Ф. Рузвельта «Про чотири свободи»).

 

Завершення промови.Основна вимога – гранична стислість. Мета – закріпити основні положення в свідомості слухачів. Цього досягають такими прийомами як:

* формулювання висновків;

* визначення перспективи;

* апелювання.

Прийом формулювання висновків – найпоширеніший. Він передбачає підбиття підсумків виділенням головного через перелічування: по-перше, …; по-друге, …; по-третє, … .

Другий прийом – визначення перспективи – дає змогу окреслити можливий розвиток предмета промови в часі або в просторі.

Наприклад: Ніякий компроміс не вичерпає цей конфлікт між добром і злом. Тільки тотальна перемога може винагородити прихильників толерантності й пристойності, свободи й віри (Ф. Рузвельт, 1942 р.).

Третій прийом – апелювання– полягає в емоційному завершенні промови та спонуканні слухачів до певних дій.

Наприклад: Тож – до справи, до праці: кожний у міру своїх сил, кожний на своєму місці. Вступайте до армії, пануйте в повітрі, оріть землю, будуйте кораблі, охороняйте вулиці, підбадьорюйте тих, хто занепав духом, шануйте відважних. Не можна втрачати жодного тижня, жодного дня, жодної години (З промови В. Черчілля«Час дерзати і вистояти»).

Вибір прийому завершення виступу залежить від мети промови і ситуації спілкування.

Інформаційну промову краще завершити висновками, а переконуючу - визначенням перспективи або апелюванням.

Є універсальні прийоми завершення будь-якої промови. Це:

* подяка аудиторії;

* цитата;

* ілюстрація.

Наприклад: На завершення я хотів би (хотіла б) подякувати вам за те, що так зацікавлено, доброзичливо слухали мою промову і ставили запитання. Було дуже приємно співпрацювати з вами.

1. Антонюк Т.М., Борис Л.М., Стрижаковська О.С. Українська мова (за професійним спрямуванням) / навчальний посібник для студентів ВНЗ l-ll рівнів акредитації – Чернівці «Місто», 2010.

2. Зубков М. Сучасна українська ділова мова. – Х.: Торсінг, 2005.

3. Загнітко А.П., Данилюк І.Г. Українське ділове мовлення: професійне і непрофесійне спілкування. – Донецьк: ТОВ ВКФ «БАО», 2004.

4. Мацюк Зоряна, Станкевич Ніна. Українська мова професійного спілкування: Навчальний посібник – К.: Каравела, 2006.

5. Стоян Т.А. Діловий етикет: моральні цінності і культура поведінки бізнесмена: Навчальний посібник. – Київ «Центр навчальної літератури», 2004.


Читайте також:

  1. VІ. СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЖЕРЕЛ
  2. В 30-х роках було зроблено спробу систематизувати курс методики викладання літератури. Виходять такі праці.
  3. В.М.Шоботов. Цивільна оборона: Навчальний посібник. – Київ: «Центр навчальної літератури», 2004. – 438
  4. Вимоги до бібліографічного опису наукової літератури
  5. Виникнення куртуазної літератури.
  6. Виникнення права інтелектуальної власності на твори науки, літератури, мистецтва та об’єкти суміжних прав
  7. Відмінності в розвитку літератури у демократичних і тоталітарних державах
  8. Деякі проблеми сучасної української літератури для дітей.
  9. Джерела дитячої літератури.
  10. Для підсилення ефекту доцільно заздалегідь підготуватися і надіслати тези доповіді і список виступаючих у дебатах.
  11. Додати блоки в список
  12. Жанрово-тематична специфіка літератури латинською мовою




Переглядів: 774

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Оратор наголошує на значущості предмета розмови. | Північна Америка. Контрастність країн регіону. Місце і роль США в Америці.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.