Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Матеріали для виготовлення дорожніх знаків

Для виготовлення дорожніх знаків з внутрішнім освітленням ви­користовують переважно прозорий пластик — поліакрил.

Для виготовлення знаків із зовнішнім освітленням найчастіше використовують стальний лист завтовшки 1,5 мм, рідше. — алюмінієві сплави, пластмаси, склопластик та ін.

Матеріали, що використовуються для покриття лицьової поверхні дорожніх знаків мають бути надійними, атмосферостійкими, довговічними, технологічними, повинні відповідати вимогам, що ставляться до фотометричних і колориметричних характеристик, їхні кольори не повинні виходити за межі дозволених допусків.

Корпус, тильну сторону знаків і кріплення фарбують у сірий колір. Для лицьової поверхні дорожніх знаків використовують фарби відповідного кольору, клейку пластикову або світловідбиваючу плівку.

Для забезпечення доброї видимості світлоповідбиваючих елементів дорожніх знаків необхідно, щоб відбите світло поширювалось у межах певного конуса з кутом при вершині α (рис. 2.3).

За результатами проведеного аналізу, максимальний кут, який утворюють промінь, що виходить з лівої фари, і відбитий промінь, що попадає в праве око водія, коли автомобіль тільки-но потрапляє в зону дискомфорту:

 

 

 

 

Рис. 3. Конус поширення світлових промінів, відбитих від поверхні

дорожнього знаку

З урахуванням довжини зони дискомфорту

 

Де : v- середня швидкість руху автомобіля, км/год;

h - висот букв, м;

Формула справедлива при швидкостях руху від 40 до 100 км/год). Встановлено, що кут при вершині конуса в більшості випадків не перевищує 2°. Отже, світловідбиваючі сегменти дорожні знаків мають забезпечувати розсіювання світлового пучка при зворотному відображенні в конусі з кутом при вершин іα= 4°.

Найширшого використання для виготовлення дорожніх знак набули світловідбиваючі плівки (рис. 4).

 

Рис. 2.4. Конструкція світловідбиваючої плівки:

А – з шорсткою поверхнею а — з шорсткою поверхнею; 6 — з гладкою поверхнею;

1 — кольоровий верхній шар; 2 — скелет мікро-кульки;

3 — фіксуючий шар; 4 — проміжний шар; 5 — відбиваючий шар;

б - клейкий шар; 7 — крафт-папір, що має ряд переваг над іншими матеріалами, а саме нескладне закріплення на щитку знака.

Опори (стійки) для дорожніх знаків

Для виготовлення опор дорожніх знаків використовують залізо, деревину, залізобетон, азбестоцемент та інші матеріали.

Раніше в Україні при проектуванні опор дорожніх знаків за розрахункові навантаження правили вітрові навантаження і спроба згинання опори людиною. При цьому вводили значні запаси міц­ності. Це призвело до поширення на автомобільних дорогах ма­сивних жорстких опор, які, з одного боку, забезпечували значну міцність 1 довговічність, а з другого — були матеріаломісткими, не-технологічними (перестановка знаків) і, що найжахливіше, спричи­нювали тяжкі наслідки при наїзді на них транспортних засобів. Тому вимоги до опор дорожніх знаків було переглянуто. Вважаєть­ся, що в разі наїзду транспортного засобу на опору дорожнього знака вона має "зрізатися" біля основи. Тому останнім часом все більшого поширення набувають конструкції опор (стояків) дорож­ніх знаків з ослабленим кріпленням опори з основою — при до­статньому опорі на згин забезпечується низький опір зрізу при наїзді автомобіля:

— фланцеві з'єднання наскрізного типу (рис. 2.5,а),

- висвердлювання отворів (рис. 2.5,б) або створення надрізів (рис. 2.5,в),

- з'єднання опори з основою приєднанням з послабленими перерізами (рис. 2.5,г, д).

Встановлення на дорогах великої кількості знаків пов'язано з витратою великої кількості матеріалів для стійок. Тому в багатьох країнах, у тому числі й в Україні, ведуться пошукові роботи з уніфікації стійок і створення найбільш економічних безпечних і в той самий час стійких конструкцій.

У США широко використовуються для дорожніх знаків стояки системи "Телеспар", що складаються з трьох оцинкованих труб прямокутного перерізу і телескопічно вставляються одна в одну.

Одна-з них - анкерна, бетонується, решта проміжна і верхня, вставляються в неї і закріплюються стопорним болтом. Конструкція стояка дозволяє змінювати висоту встановлення знака, а також легко демонтується в разі його дислокації. При наїзді автомобіля "зрізується" тільки верхня труба, анкерна — залишається неушкодженою.

 

 

 

На дорогах України широкого поширення набули опори дорож­ніх знаків з тонкостінних азбестоцементних труб, що мають цілий ряд переваг: досить міцні, малоінерційні завдяки невеликій масі, легко "зрізаються" автомобілем при наїзді, не піддаються іржавінню та гниттю, не потребують фарбування, оскільки мають природний сірий колір.


 

 

2.2. Дорожня розмітка

Дорожньою розміткою називаються лінії, написи та інші позначення на проїзній частині (з удосконаленим покриттям), бордюрах, елементах дорожніх споруд, обстановки вулиць і доріг, що застосовуються самостійно і в поєднанні з дорожніми знаками чи світлофорами.

З часу появи перших "транспортних" засобів і перших доріг з твердим покриттям людина шукає шляхи підвищення безпеки руху ними. Ще до нашої ери в Римі по осі доріг укладали підняті над проїзною частиною цеглини або камені для забезпечення руху колісниць по своїй стороні. Перші білі маркірувальні лінії були нанесені (фарбою) 1911 року в штаті Мічіган (США). З 1920 року в США та Європі ввели розмітку проїзної частина на особливо небезпечних ділянках автомобільних доріг. В Україні розмітка проїзної частини впроваджена з початку 30-х років. 1949 року в ООН було укладено першу Міжнародну угоду відносно горизонтальної розмітки. Міжнародні вимоги до розмітки записані в міжнародної Конвенції про дорожні знаки та сигнали (1969 р.) і Протоколі про розмітку доріг (1973 р.) до Європейської угоди 1971 p., що доповнює вищезгадану Конвенцію.

Згідно з положеннями цієї Конвенції в Україні 1995 року розроблено і введено в дію Державний стандарт "Розмітка дорож­ня. Технічні вимоги. Методи контролю. Правила застосування ДСТУ 2587-94".

Відповідно до цього стандарту встановлено дві групи розмітки: горизонтальна та вертикальна (рис. 2.6). Горизонтальна розмітка (лінії, написи, стрілки та інші позначення) буває поздовжня (1.1 — 1.11), поперечна (1.12—1.15) та іншого виду (1.16—1.23) і наноситься безпосередньо на поверхню проїзної частини доріг з удоско­наленим покриттям.

До вертикальної розмітки належать лінії (Смуги) і позначення, що наносяться на торцеві поверхні дорожніх споруд, та інженерне обладнання доріг, а також світловідбиваючі елементи, що закріплюються на цих поверхнях.

Кожний вид розмітки має свій номер: перша цифра — номер групи, до якої належить розмітка (1 — горизонтальна, 2 ■— верти­кальна); друга — порядковий номер розмітки в групі; третя — різ­новид розмітки.

Для горизонтальної розмітки використовують два кольори: білий і жовтий (для смуг 1.4, 1.10, 1.17).

Вертикальна розмітка поєднує червоний та білий кольори (червоний і жовтий або білий — для світловідбивачів).

Дорожня розмітка призначена для забезпечення візуальної орієнтації учасників дорожнього руху в разі вибору траєкторії, на­прямку та режимів руху в різних дорожніх умовах. Вона є ефек­тивним заходом регулювання дорожнього руху, з допомогою якого досягається значне підвищення безпеки та швидкості руху

 

Кінетичний метод розпилення оснований на тому, що розмічу­вальний матеріал, який надходить до фарборозпилювача під вели­ким тиском (6... 12 МПа), витікаючи з отвору малого перерізу вна­слідок різкого перепаду тиску, роздрібнюється на маленькі частин­ки, які, ударяючись об дорожнє покриття, "малює" маркіровочний знак.

Комплексний метод нанесення ліній використовується при роз­мічуванні автомобільних доріг полімерними стрічками, щебенем білого кольору, фарфоровую крихтою та іншими матеріалами і яв­ляє собою комплекс послідовно виконуваних операцій.

 

 


Читайте також:

  1. Апаратура, обладнання та матеріали
  2. Апаратура, обладнання та матеріали
  3. Біокомпозити та композиційні матеріали на основі відходів переробки деревини
  4. Бюджет прямих витрат на матеріали
  5. Бюлетені та інші інформаційні матеріали, електронні видання
  6. В'яжучі матеріали
  7. В'яжучі матеріали та будівельні розчини
  8. Вибір способу виготовлення заготовки. Попереднє проектування заготовки.
  9. Виготовлення виробів з полімерних матеріалів
  10. Виготовлення виробів на основі рідких полімерів
  11. Виготовлення гайок і шайб.
  12. Виготовлення деталей із склопластика




Переглядів: 1435

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальні положення і вимоги при розміщенні дорожніх знаків | Специфіка міфологічного мислення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.