МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Ділова культура як культура нової соціальної спільностіДілова культура головним чином пов'язана з формуванням нової соціальної спільності підприємців, хоча про ділову культуру можна говорити й у більш мирному соціальному контексті. Під діловою культурою ми розуміємо культуру підприємців і керівників, маючи на увазі при цьому цінності і норми, що регулюють поведінку і діяльність у процесі ділової активності при переговорах і укладанні угод, виконанні договірних зобов'язань, при організації діяльності людей, у діловому спілкуванні, у ставленні до працівника і споживача. У діловій культурі можна виділити два шари: ціннісний і ментальний. Ціннісний шар з'являється як культурний феномен, що може передаватися як традиція й обумовлює етичну сторону ділових відносин, зовні виявляється як стереотип, як звична посадова поведінка, актуальні цінності і норми практичної діяльності. Ментальний шар ділової культури пов'язаний з ситуаціями, коли звичні норми і цінності неефективні і люди починають конструювати нові. У сучасних умовах успішним може бути тільки підприємець з високим рівнем загальної і ділової культури. За результатами соціологічних досліджень, найбільший пріоритету ділових відносинах респонденти віддають гуманності, надійності, високій загальній культурі, умінню красиво вдягатися, правильно говорити. На які ж цінності орієнтуються на сьогодні українські підприємці, що визначає їх ділову культуру? За дослідженнями, проведеними вітчизняними соціологами, це такі цінності: • бути незалежним — 58,6%; • мати близьких за духом співробітників — 39,7%; • заробити гарні гроші, мати високий рівень життя — 34,8%; • реалізовувати свої особисті якості - 34,2%; • працювати з висококваліфікованими колегами — 31,2%; • створювати собі високу ділову репутацію — 27,6%; • реалізовувати свої професійні якості — 25,5%; • працювати над складними, цікавими проблемами і реалізовувати організаторські здібності — 20%; • зайняти престижну посаду — 6,1%. Наведені дані показують орієнтацію українських підприємців в основному на західні цінності, серед яких головна —незалежність. Соціологи виділяють такі особливості ділової культури сучасних українських підприємців: • схильність до маніпулювання, до завуалювання цілей і приховання своїх інтересів; • рішення ділових проблем на рівні міжособистісних відносин, які заміняють контрактні; • установка на тимчасову вигоду; • управлінська некомпетентність, яка виявляється в нереалізованості рішень і службовому блефі; • психологічні установки на тиск, натиск, твердість позиції і прагнення нав'язати партнеру власні умови. В Європі ділова культура вже сформувалася і має стійкі цінності, що орієнтують підприємців на творчість, незалежність і взаємокорисність. На етапі формування української ділової культури виникає проблема її взаємодії з європейською і східною діловою культурою, проблема збереження специфічних рис власне української ділової культури. На закінчення відзначимо, що соціологія культури являє собою важливу галузь соціологічного знання. Дослідження культури в соціології дозволяє визначити загальне і специфічне в соціокультурних процесах різних суспільств.
Читайте також:
|
||||||||
|