Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Водні ресурси

Мінеральні ресурси

Не відновлювані вичерпніресурси, запаси яких поповнюються лише шляхом відкриття нових родовищ чи повторного використання родовищ з більш низькими показниками концентрації корисних компонентів. Зростає значення як джерела мінеральних ресурсів відходів добування, збагачення, переробки та вторичній переділ готових виробів.

Близько 200 видів мінеральної сировини поєднуються за цільовим використанням у наступні групи: паливно-енергетичні (нафта, природний газ, кам’яне та буре вугілля, торф, сланці, радіоактивні метали уранової групи), металічні руди (чорні, кольорові, рідкісні та благородні метали), неметалеві руди (фосфорити, калійні солі), технічні руди (азбест, граніт, тальк), будівельні матеріали ( гравій, щебінь, пісок, каміння, глина).

Ресурси більш раціонально використовують при:

повнішому вилученні з породи основного сировинного компоненту(новими джерелами руди можуть бути відвали старих родовищ)

комплексному використанні сировини(адже руди чорних металів можуть стати джерелом багатьох видів кольорових металів, а багато родовищ кольорових металів містять залізо, сірку).

більш повному використанні пустої породи, яка залишається після вилучення цінних компонентів (на кожну тонну руди та палива при відкритому добуванню виймається 2 т пустої породи (піски, мергелі, глина, вапняк, які можуть використовуватись у виробництві будівельних матеріалів, гончарно-керамічному та асфальтовому виробництві. Пусту породу можна використовувати для закладки вироблених просторів – шахт, рудників, кар’єрів, рекультивації порушених земель.

вторинному використанні виробів, що відслужили термін служби та повторному переплавленні відходів обробки металів (при переробці витрати енергії менший, чим при виплавлянні з руди: алюмінію – в 20 раз, нікелю – в 10 раз, міді – в 6 раз, цинк – в 4 рази.

Поверхневі та підземні води, що використовуються чи можуть бути використані для тих чи інших цілей народного господарства, в основному для водопостачання населення, сільського господарства та промисловості. Це один з найбільш важливих видів природних ресурсів.

До потенційних водних ресурсів можуть бути віднесені всі води гідросфери (води Світового океану, прісні води рік, озер, води, законсервовані в льодовиках (наземних -11% та підземних -14% площі суші та морські -7%, айсберги 19% площі океану), підземні води та волога суші). Водні ресурси дуже динамічні і в процесі загального круговороту води в природі досить швидко відновлюються. Так стік річок за рік у всьому світі приблизно в 33 рази перевищує кількість води, яка одночасно міститься в руслах всіх рік.

З часом все більш вагомим фактором формування водного балансу та якості водних ресурсів стає діяльність людини, причому не тільки ціле направлена, але й стихійна, що впливає на водні ресурси як безпосередньо так і побічно – через інші елементи природи – клімат, ґрунти, рослинність.

Серед заходів по регулюванню стоку найпоширенішим є створення водосховищ на річках (проте поряд з очевидними вигодами їх створення приводить до затоплення прилеглих до водосховища земель), підземних водосховищ. Для перетворення водних ресурсів здійснюється територіальний перерозподіл водних ресурсів за допомогою каналів. Крім того використовують штучне викликання атмосферних опадів, опріснення засолених вод, регулювання танення льодовиків.


Читайте також:

  1. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  2. V. ЗЕМЕЛЬНІ РЕСУРСИ. ОХОРОНА НАДР ТА ПРОБЛЕМИ ЕНЕРГЕТИКИ
  3. Алкени – вуглеводні, в молекулах яких є один подвійний зв’язок між атомами вуглецю . Алкені називають також олефінами або етиленовими вуглеводнями.
  4. Алкіни – вуглеводні, в молекулах яких є два атоми вуглецю, сполучені потрійним зв’язком - -. Алкіни називають також ацетиленовими вуглеводнями.
  5. Антропогенний вплив – це будь-який вплив, що здійснює людина на навколишнє середовище та його ресурси.
  6. АРОМАТИЧНІ ВУГЛЕВОДНІ РЯДУ БЕНЗОЛУ
  7. Банківські ресурси, їх види та класифікація
  8. Біологічні ресурси
  9. Біологічні ресурси
  10. Виробничі ресурси та їх обмеженість
  11. Виробничі ресурси та їх обмеженість.
  12. Влада як соціальний феномен. Ресурси влади. Класифікація влади




Переглядів: 745

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Проблеми раціонального природокористування | Біологічні ресурси

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.