Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



У середині XI ст. при Ярославі Мудрому був збудований Софійський собор (1037 р.), що мав 13 куполів.

З ХІ-ХІІ ст. до нас дійшли 80 книг, сім з яких мають точну дату написання. Найдавніша серед них - «Остромирово євангеліє».

Культура Київської Русі

Незважаючи на деякі відмінності в розвитку Київської Русі в порівнянні з західноєвропейськими країнами, давньоруська культура формувалася і розвивалася в загальному руслі євро­пейської культури.

Це пояснюється однотипністю як соціально-економічного розвитку Русі і західноєвропейських країн, так і соціальної структури їх феодального суспільства.

Культура Київської Русі успадкувала культуру східносло­в'янських племен, що складали ядро держави, зазнавши разом з тим впливу з боку культури кочових народів і Візантії, звідкіля було прийняте християнство.

Археологічні знахідки і свідчення арабських авторів гово­рять про наявність на Русі ще до прийняття християнства свого алфавіту, створеного на основі грецького.

Численні написи на ремісничих виробах і стінах стародавніх соборів свідчать про широке поширення грамотності серед міського населення вже на початку XI ст.. При Ярославі Мудрому в Києві діяла школа, навчалося більше трьохсот дітей.

Ця релігійна книга була переписана в 1056-1057 рр. для новгородського посадника Остромира, по імені якого й одержала свою назву.

Крім перепису релігійних текстів і перекладів на давньо­руську мову з грецького і латині створювалися оригінальні твори давньоруських авторів.

На відміну від європейських країн, де латинська мова була визнана державною, на Русі писали рідною мовою.

У Київській Русі був створений цілий ряд видатних літера­турних творів. Серед них знаменита

- «Повість минулих літ»,

- «Повчання Володимира Мономаха»,

- «Моління Данила Заточника»,

- «Слово про закон і благодать» київського митрополита Іларіона та ін.

У літературі періоду феодальної роздробленості провідною була ідея єднання Київської Русі («Слово про Ігорів похід»).

Видатний розвиток одержало давньоруське ремесло. Реміс­ники працювали по більш ніж 60 спеціальностям.

Відомі ремісники, що займалися

- литтям дзвонів,

- ювеліри,

- склодуви,

- зброярі.

Давньоруські ковалі робили замки, що складалися більш ніж з 40 деталей.

Розкопки і дослідження показали, що до кінця X ст. на Русі не було монументального кам'яного будівництва.

Будівлі були дерев'яні або дерев'яно-земляні. Одна з перших кам'яних споруд в Києві, зведена грецькими майстрами наприкінці Хет., — це двадцятип'ятиглава церква на честь Богородиці, відома більше як Десятинна церква.

Тоді ж були споруджені Золоті ворота в Києві. Цими будівлями київські князі як би підкреслювали своє бажання не поступатися константинопольським імператорам величчю власної столиці.

На території Київської Русі відомо близько 15 близьких за стилем кам'яних храмів ХІ- початку XII ст.

У період феодальної роздробленості складалися різні архітек­турно-художні школи. Більшість храмів ХІІ- початку ХНІ ст. одноглаві.

Мозаїчні зображення поступалися місцем фрескам. Відмінності в характері архітектури в основному зв'язані з буді­вельним матеріалом, використовуваним у тій або іншій землі.

Наприклад, у Києві і Чернігові будували з плінфи, а в Галицько-Волинському князівстві основним будівельним мате­ріалом служили блоки з білого каменю.


Читайте також:

  1. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  2. Боротьба, яка розпочалася в середині XVII ст. на українських землях, насамперед мала на меті звільнення українського народу з-під панування Речі Посполитої.
  3. Внутрішнє середовище організації. Змінні всередині організації (цілі, завдання, структура, технологія, люди).
  4. Внутрішнє середовище організації. Змінні всередині організації (цілі, завдання, структура, технологія, люди).
  5. Культурна ідентифікація – це самовідчуття людини в середині конкретної культури.
  6. Культурно-ідеологічні процеси в Україні в 1945 — середині 50-х років
  7. Повоєнна відбудова і розвиток України в 1945 — середині 50-х років 15.1 Повоєнні адміністративно-територіальні зміни
  8. Польська експансія на українські землі в другій половині XIV – середині XVIII ст. Люблінська унія
  9. Польська експансія на українські землі наприкінці XIV — в середині XVI ст.
  10. Пошук всередині переліку знайдених документів
  11. Прокладання кабелів всередині приміщень
  12. Процеси, що відбуваються у середині екосистем.




Переглядів: 709

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Києвом заволодів Данило Галицький і поса­див там свого намісника - боярина Дмитра. | Вторгнення на Русь почалося восени 1237 р., коли основнісили монголо-татар, перейшовши ріку Воронеж, рушили на руські землі.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.