МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Позиційні та комбінаторні зміни звуків у мовленнєвому потоціПИТАННЯ 4. Артикуляційно-акустична характеристика приголосних звуків ПИТАННЯ 3. Р я д и Артикуляційно-акустична класифікація голосних звуків ПИТАННЯ 2.
Залежно від положення язика у ротовій порожнині голосні класифікують: 1) за місцем артикуляції (відповідно до горизонтального руху язика) на голосні переднього, середнього й заднього ряду; 2) ступенем підняття спинки язика до твердого піднебіння (голосні високого, високо-середнього, середнього, низького піднесення); 3) За участю губ виділяють огублені голосні й неогублені.
Приголосні української мови класифікують за п’ятьма ознаками: І. За участю голосу й шуму: Сонорні (складаються з голосу і шуму при перевазі голосу; за акустичними властивостями нагадують голосні, а за артикуляцією приголосні.
ІІ. За місцем творення:
ІІІ. За способом творення:
ІV. За наявністю палаталізації: (твердістю / м’якістю — додаткове підняття передньої і середньої стінки язика до твердого піднебіння): Тверді: [д], [т], [з], [с], [ц], [л], [н], [дз], [р], [б], [п], [в], [м], [ф], [ґ], [к], [х], [г]. [ж], [ч], [ш], [дж]; М’які — [й]; Пом’якшені — [д'], [т'], [з'], [с'], [ц'], [л'], [н'], [дз'], [р']; Напівпом’якшені [б’], [п’], [в’], [м’], [ф’], [ж’], [ч’], [ш’], [дж’], [г’], [к’], [х’].
V. За акустичним враженням: Шиплячі - [ш], [ч], [ж], [дж], Свистячі - [з], [з'], [с], [с'], [дз], [дз'], [ц], [ц'].
У мовленнєвому потоці, коли звуки вимовляються у безпосередній послідовності вряд, відбувається своєрідне накладання (артикуляції кінцевої і початкової фаз сусідніх звуків або й цілих звуків) — коартикуляція, що спричиняється до різних їх видозмін Бувають комбінаторні й позиційнізміни звуків.
Позиційні зміни звуків залежать від наголосу та положення в слові чи складі.
[о] ® [оу] перед складом з наголошеним [у]— [ко ужух] [й] ® [ĭ], [в] ® [ў] — 1) в кінці слова після голосного; 2) на початку слова перед приголосним; 3) після голосного перед приголосним: [ĭдеш], [раĭ], [приĭди], [воўк]. Комбінаторні зміни — зумовлені взаємодією звуків у мовленнєвому потоці. За напрямом усі комбінаторні зміни поділяють на регресивні і прогресивні. Регресивні — вплив наступного звука на попередній, а прогресивні — навпаки.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|