МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Позиційні та комбінаторні зміни звуків у мовленнєвому потоціПИТАННЯ 4. Артикуляційно-акустична характеристика приголосних звуків ПИТАННЯ 3. Р я д и Артикуляційно-акустична класифікація голосних звуків ПИТАННЯ 2.
Залежно від положення язика у ротовій порожнині голосні класифікують: 1) за місцем артикуляції (відповідно до горизонтального руху язика) на голосні переднього, середнього й заднього ряду; 2) ступенем підняття спинки язика до твердого піднебіння (голосні високого, високо-середнього, середнього, низького піднесення); 3) За участю губ виділяють огублені голосні й неогублені.
Приголосні української мови класифікують за п’ятьма ознаками: І. За участю голосу й шуму: Сонорні (складаються з голосу і шуму при перевазі голосу; за акустичними властивостями нагадують голосні, а за артикуляцією приголосні.
ІІ. За місцем творення:
ІІІ. За способом творення:
ІV. За наявністю палаталізації: (твердістю / м’якістю — додаткове підняття передньої і середньої стінки язика до твердого піднебіння): Тверді: [д], [т], [з], [с], [ц], [л], [н], [дз], [р], [б], [п], [в], [м], [ф], [ґ], [к], [х], [г]. [ж], [ч], [ш], [дж]; М’які — [й]; Пом’якшені — [д'], [т'], [з'], [с'], [ц'], [л'], [н'], [дз'], [р']; Напівпом’якшені [б’], [п’], [в’], [м’], [ф’], [ж’], [ч’], [ш’], [дж’], [г’], [к’], [х’].
V. За акустичним враженням: Шиплячі - [ш], [ч], [ж], [дж], Свистячі - [з], [з'], [с], [с'], [дз], [дз'], [ц], [ц'].
У мовленнєвому потоці, коли звуки вимовляються у безпосередній послідовності вряд, відбувається своєрідне накладання (артикуляції кінцевої і початкової фаз сусідніх звуків або й цілих звуків) — коартикуляція, що спричиняється до різних їх видозмін Бувають комбінаторні й позиційнізміни звуків.
Позиційні зміни звуків залежать від наголосу та положення в слові чи складі.
[о] ® [оу] перед складом з наголошеним [у]— [ко ужух] [й] ® [ĭ], [в] ® [ў] — 1) в кінці слова після голосного; 2) на початку слова перед приголосним; 3) після голосного перед приголосним: [ĭдеш], [раĭ], [приĭди], [воўк]. Комбінаторні зміни — зумовлені взаємодією звуків у мовленнєвому потоці. За напрямом усі комбінаторні зміни поділяють на регресивні і прогресивні. Регресивні — вплив наступного звука на попередній, а прогресивні — навпаки.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|