МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Наукове дослідження та його методологіяМетоди творчості
Евристика — наука про продуктивне творче мислення і методи творчості. У літературі описують такі методи творчості: — абстрагування: вирішення проблеми для теоретичної моделі об’єкта ще до її застосування на практиці для реального об’єкта; — аналогія: використання рішення, яке було застосовано під час вирішення аналогічних проблем; — мозковий штурм: а) пропонування великої кількості рішень чи ідей та їх розвиток, б) критика цих рішень та ідей до тієї пори, поки оптимальні не будуть знайдені (використовується тільки в колективі); — поділ і заволодіння: поділ великої, складної проблеми на малі, для яких існують відомі розв’язки; — тестування гіпотези: висунення гіпотези, що пояснює проблему, й спроба її доведення чи спростування; — відсторонене мислення: опосередковані, але творчі наближені рішення; — цільовий аналіз: вибір на кожному кроці таких дій, які дають змогу все ближче добратися до мети; — метод фокальних об’єктів: відбір із різних характеристик випадково обраних об’єктів таких характеристик, які можна застосувати до потрібного (фокального) об’єкта; — морфологічний аналіз: розщеплення складної системи на компоненти, розроблення для кожного окремого комронента множини способів його модифікування, оцінювання найоптимальниших рішень для кожного компонента й на цій основі синтезування складної системи з нових модифікованих компонентів; — перетворення: трансформування однієї проблеми в іншу, для якої вже існують готові розв’язки; — дослідження: використання наявних ідей чи адаптування наявних розв’язків до досліджуваної проблеми; — аналіз корінної причини: мінімізація впливу причини чи навіть повне її усунення; — метод спроб і помилок: перевірка можливих рішень до тих пір, поки правильне не буде знайдене.
Наукове дослідження — це вивчення явищ і процесів, аналіз впливу на них різноманітних чинників, а такожє вивчення взаємодії між явищами з метою отримання переконливо доведених і корисних для науки і практики рішень з максимиальним ефектом. Сучасна наука базується без доведення на таких постулатах: — про об’єктивне існування навколишнього світу; — про постійність його законів; — про відносність істини. Виділяють: — об’єкт дослідження (фрагмент реального світу, який досліджують); — предмет дослідження (аспект, який досліджують в об’єкті). Особливості об’єкта дослідження: — він повинен бути не до кінця дослідженим; — динамічність об’єкта (об’єкти змінні в часі, стохастичні); — подільність об’єкта (до окреми складових об’єкта можна застосовувати різні методи дослідження); — вказання нових проблем у дослідженні об’єкта. Об’єкти бувають: — емпіричні (природні та штучні) й теоретичні; — прості й складні. Важливо відділити об’єкт від середовища, яке впливає на нього. Предметом дослідження можуть бути: — причини виникнення явища; — закономірності розвитку й змін явища; — закономірності зв’язку явища з іншими явищами чи процесами; — властивості явища, його якості тощо. Обов’язково визначають мету дослідження та завдання, які ведуть до досягнення цієї мети. В основі наукового дослідження лежать філософські закони: — єдності й боротьби протилежностей; — переходу кількісних змін у якісні; — заперечення заперечення. Сукупність постулатів науки, філософських законів, методів дослідження становлять її методологію.
Читайте також:
|
||||||||
|