МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Наукове дослідження та його методологіяМетоди творчості
Евристика — наука про продуктивне творче мислення і методи творчості. У літературі описують такі методи творчості: — абстрагування: вирішення проблеми для теоретичної моделі об’єкта ще до її застосування на практиці для реального об’єкта; — аналогія: використання рішення, яке було застосовано під час вирішення аналогічних проблем; — мозковий штурм: а) пропонування великої кількості рішень чи ідей та їх розвиток, б) критика цих рішень та ідей до тієї пори, поки оптимальні не будуть знайдені (використовується тільки в колективі); — поділ і заволодіння: поділ великої, складної проблеми на малі, для яких існують відомі розв’язки; — тестування гіпотези: висунення гіпотези, що пояснює проблему, й спроба її доведення чи спростування; — відсторонене мислення: опосередковані, але творчі наближені рішення; — цільовий аналіз: вибір на кожному кроці таких дій, які дають змогу все ближче добратися до мети; — метод фокальних об’єктів: відбір із різних характеристик випадково обраних об’єктів таких характеристик, які можна застосувати до потрібного (фокального) об’єкта; — морфологічний аналіз: розщеплення складної системи на компоненти, розроблення для кожного окремого комронента множини способів його модифікування, оцінювання найоптимальниших рішень для кожного компонента й на цій основі синтезування складної системи з нових модифікованих компонентів; — перетворення: трансформування однієї проблеми в іншу, для якої вже існують готові розв’язки; — дослідження: використання наявних ідей чи адаптування наявних розв’язків до досліджуваної проблеми; — аналіз корінної причини: мінімізація впливу причини чи навіть повне її усунення; — метод спроб і помилок: перевірка можливих рішень до тих пір, поки правильне не буде знайдене.
Наукове дослідження — це вивчення явищ і процесів, аналіз впливу на них різноманітних чинників, а такожє вивчення взаємодії між явищами з метою отримання переконливо доведених і корисних для науки і практики рішень з максимиальним ефектом. Сучасна наука базується без доведення на таких постулатах: — про об’єктивне існування навколишнього світу; — про постійність його законів; — про відносність істини. Виділяють: — об’єкт дослідження (фрагмент реального світу, який досліджують); — предмет дослідження (аспект, який досліджують в об’єкті). Особливості об’єкта дослідження: — він повинен бути не до кінця дослідженим; — динамічність об’єкта (об’єкти змінні в часі, стохастичні); — подільність об’єкта (до окреми складових об’єкта можна застосовувати різні методи дослідження); — вказання нових проблем у дослідженні об’єкта. Об’єкти бувають: — емпіричні (природні та штучні) й теоретичні; — прості й складні. Важливо відділити об’єкт від середовища, яке впливає на нього. Предметом дослідження можуть бути: — причини виникнення явища; — закономірності розвитку й змін явища; — закономірності зв’язку явища з іншими явищами чи процесами; — властивості явища, його якості тощо. Обов’язково визначають мету дослідження та завдання, які ведуть до досягнення цієї мети. В основі наукового дослідження лежать філософські закони: — єдності й боротьби протилежностей; — переходу кількісних змін у якісні; — заперечення заперечення. Сукупність постулатів науки, філософських законів, методів дослідження становлять її методологію.
Читайте також:
|
||||||||
|