Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Виробництво Виробництво

Виробництво

Структура сучасного виробництва

       
 
   
 


Матеріальне виробництво нематеріальне виробництво

       
   
 


матеріальних благ Виробництво

нематеріальних благ

матеріальних послуг нематеріальних послуг

Таким чином, можна визначити «економіку» як сукупність галузей матеріального і нематеріального виробництва, що забезпечують суспільство різноманітними матеріальними і нематеріальними продуктами і послугами.

Питання 4. Предмет економічної теорії можна сформулювати наступним чином: економіка - це наукова дисципліна, що займається вивченням системи економічних відносин, що складаються в процесі виробництва, розподілу, обміну та споживання економічних благ окремим індивідами, колективами та соціальними групами. У даному випадку ми розглядаємо «економіку» як наукову дисципліну(друге поняття).

Предмет економічної теорії визначає функції і методологію вивчення даної дисципліни.

Функції економічної теорії:

- Пізнавальна(тут відбуватиметься збір факторів, їх систематизація та аналіз);

- Прогностична(формулюються прогнози економічного розвитку на різний час: коротко-, середньо-, довгостроково);

-практична(пов'язана з виробленням економічної політики).

Розглядаючи методологію вивчення економіки, ділити економічні закони, які є необхідні, істотні, масові і стійко повторювані причинно - наслідкові зв'язки між господарськими процесами.

Економічні закони поділяються на дві великі групи:

- Об'єктивні, які не залежать від волевиявлення людей;

-суб'єктивно-психологічні закони, які враховують особливості суб'єктивної поведінки індивідів, колективів і соціальних груп.

Об'єктивні економічні закони, у свою чергу, включають:

- Абсолютні економічні закони;

- Закони-тенденції;

- Загальні;

- Специфічні.

Абсолютні економічні закони, на відміну законів - тенденцій, не мають обмеження і виключення, виконуються за будь-яких обставин.

Загальні економічні закони функціонують в кількох формаціях, специфічні - носять тимчасовий характер і змінюються зі змінам типів власності.

Економічні закони

       
 
   
 


об'єктивні суб'єктивно - психологічні

       
   
 

 


абсолютні загальні

 

закони - тенденції

 

специфічні

Методологія вивчення економічної теорії спираються на сомокупность таких методів як: загальні, загальнонаукові, специфічні.

До загальних методів відносяться такі філософські підходи до пізнання дійсності, як метафізика і діалектика,

До загальнонаукових методів належать: історичний, логічний, математичний ит.д. методи.

До специфічних методів відносять сукупність методів, властивих даній науці, цьому розділу науки.


Питання 5. Етапи розвитку економічної теорії.

Етапи розвитку економічної теорії можна представити у вигляді такої схеми:

№/ Назви етапу і період Змісту етапу розвитку економічної теорії
1.   Меркантилізм   Школа економічної теорії, яка виникла в Англії, Франції, Італії та інших країнах в початковий період становлення капіталізму, коли швидко розвивалася міжнародна торгівля (італ. merkante-торговець, купець).
  1.1.       Ранній меркантилізм (остання третина XV-середина XVI ст.) (монетарна система)     Характерна турбота про активний грошовий баланс(перевищення кількості ввезених в країну грошей над кількістю вивезених). Основна мета: залучати якомога більше грошей з-за кордону і зберігати золото в країні (заборона вивозу Юта за кордон).  
1.2     Пізній меркантилізм (друга половина ХVІ - ХVІ ст.)     Стимульовано перевищення вартості вивезених з країни товарів, ввезених в цю країну (позитивний торгівельний баланс). Розробляються принципи зовнішньоторговельної політики: стимулювання експорту і обмеження імпорту в цю країну. Представники: Томас Мен (Англія), Антуан де Монкретьєн (Франція).  
  2.     Класична політична економіка   Визначено реальне джерело багатства суспільства - процес виробництва; господарська діяльність стала вивчатися як система; від опису явищ і процесів економіки, економічна наука перейшла до виявлення їхньої сутності та законів розвитку.

 

    2.1   Французька школа (фізіократи) (середина XVII B.)     Фізіократи (грец. phisis - природа, kratos - сила, влада) - школа політичної економіки, яка виникла у Франції, набула поширення в Італії, Великобританії, Німеччини та ін. Засновник і глава фізіократів у Франції - Франсуа Кане. Основна ідея: сільське господарство є єдиною галуззю, де створюється багатство країни.  
  2.2     Англійська школа (XVII-XVIII BB.)       Засновники: Вільям Петті, Адам Сміт, Давид Рікардо. Вперше висунуто положення, що праця - найважливіше джерело багатства(У. Петті), проведено поглиблене дослідження основ функціонування капіталістичної економіки, створена трудова вартості (А. Сміт, Д. Рікардо).  
  3.       Економічне вчення К. Маркса(1818-1883)       У своїй головній праці К. Маркс "Капітал" - багато в чому по - новому розробив класичні теорії вартості та теорію додаткової вартості.  
    4.         Неокласичний напрямок (остання третина XIX - теперішній час)     Неокласичне (грец. neos - новий) виникає в противагу школі англійських класиків.    
  4.1.     Австрійська школа політичної економії     Засновники: Карл Менгер, Ойген БемБаверк, політеконом Фрідріх фон Візер. Висунуто теорія граничної корисності (суб'єктивно-психологічна концепція вартості і ціни товару).    

 

4.2. Американська школа Засновник: Джон Бейтс Кларк, автор теорії граничної продуктивності праці і капіталу.    
4.3. політичної економії Засновники: У. Джевонс (Великобританія), М.Е.Л. Вальрас (Швейцарія), В. Парето (Італія). Впровадження економічних методів в економічну науку.    
4.4. Математична школа в економії   Узагальнення і систематизація, розвиток
Маршалліанская революція економічної теорії англійцем Альфредом Маршаллом, в результаті чого в 1890р. з'явилося цілісне виклад нового напряму економічної теорії.    
4.5. Кейнсінская революція Джон Кейнс (Великобританія) заснував необхідність широкого і активного втручання держави в економіку.  
   
4.6. Революція в Управлінні - Школа наукового управління (1885-920). Засновник - Фрідріх Тейлор (США). Адміністративна школа (1920-1950) Засновник - Анрі Файоль (Франція). Школа людських відносин (1930-1950) та розробка поведінкових наук (з 1950-по теперішній час). Найбільш видатні представники: Мері Фоллет, Елтон Мейо (США).
   
4.7. Концепція недосконалої конкуренції Джоан Робінсон (Великобританія), (1933).
    4.8     Концепція монополістичної конкуренції       Едуард Чемберлін (США), (1933)  
    4.9       Школа неоконсерваторів       -Школа монетаризму (Мілтон Фрід мен США). -Теорія економіки пропозиції. -Теорія раціональних очікувань.  
    4.10   Концепція смішний економіки     Поль Самуельсон (США)

 


ТЕМА 2. Економічні відносини та їх структура(с.12-16)


Читайте також:

  1. Аграрне виробництво і його особливості
  2. Акти за формою Н – 5, Н – 1 та НПВ. Нещасні випадки пов’язані з виробництвом і не пов’язані з виробництвом.
  3. Аналіз загальної суми витрат на виробництво продукції.
  4. Аудит витрат на виробництво продукції, виконання робіт, надання послуг
  5. Безчавунне виробництво сталі
  6. Біотехнологічне виробництво незамінних амінокислот
  7. Бітехнологічне виробництво ферментних препаратів
  8. Величина доходу від використання праці, землі й капіталу визначається величиною їхнього граничного внеску у виробництво певних товарів чи послуг.
  9. Виробництво
  10. Виробництво автомобілів світовими автомобільними компаніями за 2010 рік
  11. Виробництво білків одноклітинних організмів
  12. Виробництво борошняних кондитерських виробів




Переглядів: 502

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Шкала виробничих можливостей | Господарство регулювання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.