Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Семінар. Роль викладача на семінарському занятті, його функції.

Лекції №5

1.Поняття.

2.Мета.

3.Види семінарських занять.

4.Форми проведення.

 

Семінар (від лат. seminarium - рассадник) призначений для поглибленого вивчення тієї чи іншої дисципліни та оволодіння її методологією. Мета: забезпечення студентам можливості оволодіти умінням, реалізовувати отримані на лекції теоретичні знання у межах обраної спеціалізації.

3 типи семінарських занять:

- просемінар;

- власне семінар;

- спеціальний семінар.

Просемінар готує студентів першого курсу до семінару.

Власне семінар вирішує складнощі навчального завдання та виховні задачі. На семінарському занятті доцільно обговорювати важкі для розуміння і засвоєння питання або вузлові теми курсу, засвоєння яких визначає якість професійної підготовки.

Форми проведення:

1) розгорнута бесіда за повідомленим планом;

2) невеличкі доповіді студентів з теми семінару з наступним обговоренням;

3) повідомлення студентів схеми;

4) заслуховування рефератів (недолік: ймовірна пасивність частини учасників);

5) семінар у вигляді круглого столу (позитивна сторона: близькість до реальних умов сучасного професійного спілкування).

Семінар-дискусія – теоретичні і практичні проблеми курсу обговорюються і розв’язуються методом діалогічного спілкування.

Переваги: студенти вчаться виражати свої думки, відстоювати погляди, аргументовано спростовувати хибну позицію.

Спецсемінар – формує дослідницький підхід до навчального матеріалу стосовно окремих проблем науки. Спецсемінар, яким керує авторитетний фахівець набуває змісту наукової школи.

Переваги: це форма роботи привчає студентів до колективного мислення і творчості, розкриває для них перспективи і можливості в участі дослідження наукових проблем.

Функції викладача:

1) надання допомоги студентам при підготовці семінару (план, література);

2) розвиток навичок роботи з текстом;

3) рішення стандартних та нестандартних завдань;

4) вибір методів навчання у відповідності освітнім цілям і досвіду студентів;

5) аналіз та оцінювання відповідей студентів;

6) створення дружної та творчої атмосфери.

Тренінг – це:

– процес, у центрі якого є проблема та її розуміння учасниками групи, а не компетентність ведучого щодо зазначеної проблеми.

- процес, під час якого група вступає у взаємодію;

- можливість у безпечних, з одного боку, трохи штучних, а з іншого – наближених до реальності умовах взаємодії з іншими людьми досягти бажаних змін.

Задачі:

- засвоєння концепції комунікативної компетентності у партнерській взаємодії;

- дослідження драм людського спілкування;

- відпрацьовування навиків проходження етапів ведення ділової бесіди.

Цілі: підвищення ефективності взаємодії з діловими партнерами.

Структура:

1. Розминка (найкраще тематична).

2. Діагностика проблеми у ході виконання чи вправи невеликої гри.

3. Теоретичний «шматок»: уведення понять, правил, технологій.

4. Відпрацювання навичок у серії вправ.

5. Узагальнення отриманих навичок у «великій» рольовій грі.

6. Рефлексія (обмін почуттями, аналіз того, що відбувається, відповіді на питання ведучого).

7. Міжособистісна підтримка, зворотній зв'язок.

Тренінг – метод активного навчання, спрямований на розвиток знань, вмінь та навичок та соціальних настанов.

Тренінг – діяльність, метою якої є формування знань, умінь, навичок, що потрібні у певних професіях, або для виконання функцій у будь-якій сфері економічної активності.

Види тренінгів (з огляду їх функціональної спрямованості):

1) занурення;

2) креативності;

3) вступ;

4) сензетивності;

5) спілкування;

6) побудову колективу;

7) соціально-психологічний тренінг.

Дві групи тренінгів:

1) за формою професійної діяльності фахівців;

2) за формою професійного спілкування.

Навчальний тренінг – запланований процес модифікації знань, поведінкових навичок студента через набуття професійного досвіду, щоб досягти ефективного виконання у певному виді діяльності.

Семінар-тренінг – групова форма навчання, яка дозволяє за короткий проміжок часу отримати нові знання, вміння та навички, а також вдосконалити вже отримані.

Структура семінару-тренінгу:

1) вступ, виявлення очікувань студентів;

2) характеристика суті проблеми;

3) постановка завдань;

4) виконання завдань;

5) презентація;

6) імітація;

7) обговорення підсумків.

Методи тренінгів:

- ігрові, ділові та рольові ігри;

- case-studies;

- групова дискусія;

- мозковий штурм;

- відео-аналіз;

- модерація.

Цілі тренінгів:

- залучення до обговорення; ініціалізація роздумів; зміна думок;

- «струс» команди;

- команди утворення;

- розширення репертуару моделей поведінки;

- придбання та вдосконалення навичок та вмінь з конкретних напрямів;

- розвага, відпочинок, релаксація.

Цілі навчального семінару-тренінгу:

1) передача знань;

2) розвиток вмінь і навичок;

3) вдосконалення навичок спілкування;

4) виховання особистого ставлення до майстерності педагога.

Елементи професійно-педагогічного тренінгу:

- педагогічний задум;

- банк професійно-орієнтованих ситуацій;

- предмет тренінгу;

- ролі й функціональні обов’язки учасників;

- система оцінок у тренінгу.

 


Читайте також:

  1. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  2. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  3. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  4. Бульові функції.
  5. Вартість робочої сили. Заробітна плата, її форми і функції.
  6. Види речень в ділових паперах та їх стилістичні функції.
  7. Види речень в ділових паперах та їх стилістичні функції.
  8. Вказівники на функції. Масиви вказівників на функції
  9. Готовність викладача до педагогічної діяльності
  10. Границя функції. Означення границі функції за Гейне й за Коші.
  11. Гроші, їх функції.
  12. Державне регулювання економіки: поняття, необхідність, функції. Об’єкти та суб’єкти ДРЕ




Переглядів: 1486

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Активний метод навчання | Лекція №6

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.043 сек.