Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція №6

Методика організації самостійної роботи студентів у ВНЗ

1. Визначення та зміст

2. Основні види

3. Переваги та недоліки

4. Значення самостійної роботи студентів на сучасному етапі розвитку вищої професійної освіти

 

Самостійна робота студентів за дидактичною сутністю – це комплект умов навчання, який організовує викладач з напрямом на самопідготовку студента.

Самостійні зусилля з оволодінням знаннями в навчальному процесі допомагають та стимулюють пізнавальний розвиток та допомагають інтелектуальному зростанню.

Викладач має відстежувати новітні розробки, літературу з тієї галузі знань наукового напряму, в якому працює з тим, щоб надавати рекомендації студентам та для їх подальшої самостійної роботи, не оминаючи також книжкової продукції для загального інтелектуального розвитку.

Види самостійної роботи студента:

1) СР з літературою;

2) підготовка до семінарських занять, заліків та іспитів;

3) підготовка та написання курсових, кваліфікаційних робіт;

4) виробнича та педагогічна практика;

5) підготовка наукових докладів, доповідей, статей у наукових виданнях, тез.

До методики роботи з текстом можна віднести наступні моменти:

- осмислення тексту, засвоєння того, що прочитано, виділення головних ідей та положень;

- з’ясування невідомого – термінів, понять і персоналій.

- поглиблення уваги на тих питаннях, які плануються для розгляду на навчальних заняттях.

Щодо опрацювання літератури з дисципліни циклу менеджмент пропонується:

- щоденник з реакцією на інформацію з тексту (3 ідеї, з якими згоден, 3 ідеї, з якими не згоден), записати своє ставлення до явища чи авторської думки, є потреба тезисно показати, як теж саме розглядає автор;

- запропонувати відобразити зміст у вигляді моделі, схеми, спробувати зв’язати частини;

- запропонувати критичну дискусію у ході якої студенти мають піддати сумніву авторське положення.

Питання для організації дискусії:

- які основні положення висуває автор та які аргументи використовує;

- які сумніви виникають з приводу значущості оголошених результатів;

- які факти або аргументи слід додати з метою посилення авторської позиції;

- які сильні сторони є у конкретному аргументі.

Метод «Останнє слово»

Студентам пропонують вибрати найбільш вагомий абзац/частину з літературного джерела, записати його на одній сторінці, а з іншої прокоментувати свій вибір.

Метод «Мозаїка»

Викладач готує текст і розподіляє його на декілька частин за змістом. Студентів слід організувати у мікрогрупи і кожному учаснику надати свій особистий номер. Згідно з номерами на І етапі студенти отримують частину тексту, працюють з нею індивідуально протягом 15 хвилин. Номери об’єднуються в групи для подальшого обговорення своєї частини.

Міні-групи з’ясовують питання з тексту з метою найбільш повного розуміння і трансляції іншим учасникам загальної групи. ІІІ етап – повернення до загальної групи для викладення вивченого матеріалу. 5-10 хв. на кожний огляд. Контрольне завдання – тест – заключний етап.

Метод конспектування

Пишеться план, перелік питань, далі тезовий план. Також може бути конспект з поясненнями.

 


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 549

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Семінар. Роль викладача на семінарському занятті, його функції. | Організація та проведення контролю у процесі навчання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.