МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поняття, цілі й напрямки діяльностіНа Заході виробили окремий напрям у розвитку методу спостереження, спрямований на повне уникнення впливу спостерігача – метод ненав’язливих вимірів (Вебб, Кампбел, Шворіз, Секрест). Пропонується вивчати явища за їхніми об’єктивними наслідками (популярність експонатів музею – за утертістю підлоги біля цих експонатів, рухливість дітей у дитячому садочку – за зношеністю їхнього взуття). Результати спостереження записують у протокол спостереження. Спостереження. Наукове спостереження – це пряма реєстрація подій, що здійснюється за певною програмою – цілеспрямовано, планомірно, систематично, а результатам властива надійність вимірювання, однаковість фіксування, придатність до перевірки. Уміння приховувати своє ставлення до проблеми, що вивчається. Щоб анкета мала привабливий вигляд, з функціональною метою на її полях інколи вміщують гумористичні малюнки на теми дослідження. Соціологічне інтерв’ю. До інтерв’ю як методу збору інформації соціологи вдаються, якщо: а) є підстави вважати, що опитуваний самостійно не зможе чітко і адекватно сформулювати відповіді на питання; б) вплив навколишнього середовища суттєвіший за вплив на респондента самого інтерв’юера; в) порівняно невелика кількість людей, яких потрібно опитати; г) єдиний спосіб одержати в респондентів інформацію. Для проведення інтерв’ю необхідний спеціальний документ (план або опитувальний лист), у якому фіксуються всі відповіді респондента. Така стандартизація не формалізм, а обов’язкова вимога наукового методу відтворення дійсності. Люди, що проводять інтерв’ю, мають відповідати наступним вимогам: -чесність; -комунікабельність; -уважність і спостережливість; -високий рівень культури; -терплячість і уміння слухати; -уміння говорити чітко і зрозуміло; Метод спостереження застосовують тоді, коли респонденти не хочуть, або не можуть достатньо точно і докладно описати свої дії, їх послідовність у певних ситуаціях. До об’єктивних труднощів при спостереженні належать: а) принципово частковий характер кожної ситуації, за якою спостерігають; б) трудомісткість; в) ситуація за якою спостерігають, завжди унікальна, повторення її з абсолютною точністю неможливе в принципі; г) фіксують не реальну дійсність, а відображення цієї дійсності у свідомості спостерігача. Спостереження поділяють на: Систематичні – тривалі, неперервні; панельні – проводять за однаковою програмою, за однм об’єктом із конкретним інтервалом (раз на тиждень, місяць тощо). За включеністю спостереження поділяють на включені – спостерігач бере безпосередню участь у тих процесах, за якими спостерігає; невключені – спостереження проводять ззовні, спостерігач не втручається у розвиток подій. Спостереження бувають: відкриті – група знає, що за нею спостерігають і приховані. За природністю умов: польові (умови звичні для об’єкта); лабораторні (проводять у спеціально створених умовах). Література, використана для написання лекцій: 1. Дворецька Г.В. Соціологія: Навч.посібник. – К.: КНЕУ, 1999. – 340 с. 2. Іванов В.Ф. Соціологія масової комунікації: Навч. посібник. – К., 1999. 3. Павличенко П.П., Литвиненко Д.А. Соціологія: Навч. посібник. – К.: Лібра, 2000. 48. Піча В.М. та ін. Соціологія. – К., 1996. 49. Погорілий О.І. Соціологічна думка ХХ століття. Посібник. – К., 1996. 50. Ратушна Г. Соціологія (матеріали курсу лекцій). Навчальний посібник. Видання 2-е, доп. І перероб. – Тернопіль, 1999. – 148 с. 51. Соціологія: Підручник / За загальною ред. Проф. В.П.Андрющенка, проф. М.І.Горлача. – Харків – Київ, 1998. 52. Соціологічна думка України: Навч. посібник. – К.: Заповіт, 1996. 53. Соціологія: Підручник для студентів вищих навчальних закладів / За ред. В.Г.Городяненка – К.: Видавничий центр «Академія», 2002. – 500 с. 10. Черниш Н. Соціологія: Курс лекцій. – Львів, 1996. - №3. – С.38-58. 18. Якуба О.О. Соціологія: Навч. посібник для студ. – Харків: Константа, 1996.
Читайте також:
|
||||||||
|