МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Політико-правові ідеї Стародавнього СходуОсобливості політичних структур “східного” типу: l деспотизм; l пірамідальний характер влади і управління; l адміністративно-бюрократичний контроль основних ресурсів суспільства; l теократія. Риси суспільної свідомості цивілізацій Стародавнього Сходу: l фаталізм; l сакралізація (обожнення) правителів і законів. Політико-правові ідеї носили переважно релігійно-міфологічний характер, що підкреслював божественне походження існуючої влади і устрою.
Політичні ідеї в Давньому Китаї Конфуціанство. Конфуцій (≈551-479 рр. до Р.Х.), “Лунь юй” l патерналізм – відносини у державі повинні повторювати відносини у сім’ї; l соціальна стратифікація людей повинна бути наслідком і вираженням їх відповідної моральної градації на “достойних” і “ницих”; l всезагальне дотримання правил ритуалу (лі) робить непотрібним формальний закон. Даосизм Лао-цзи (VI-V ст. до Р.Х.), “Дао де цзін” Найкраща організація суспільного життя повинна базуватися: l на “мудрості простоти” (поверненню до природи і відмові від штучних форм людського співіснування); l на “ управлінні недіянням і невтручанням”. Легізм Шан Ян (390-338 рр. до Р.Х.), “Шан цзюнь шу” Для стабілізації суспільства і успіху в політиці необхідне: l утвердження єдиних для усіх законів; l знання ситуації в державі і точний розрахунок; l використання примусу, сили.
2. Політико-правова думка періоду античності.
Риси політичної думки античності: l політика розглядається як єдина форма цивілізованого існування людини; l держава і суспільство не відділяються одне від одного і не протиставляються одне одному; l прагнення знайти ідеальну модель держави, бо лише при ній людина здатна повністю розкрити свої здібності; l не має чіткої різниці між філософією, етикою і політикою і це зумовило моралізаторський характер політичних теорій.
Основні ідеї, які донесла нам політико-правова думка античності l ідея громадянства l ідея демократії l ідея гуманізму l ідея космополітизму (уявлення про те, що всі люди – громадяни єдиної світової держави) l ідея імперії
Політичні ідеї Платона (427-397рр. до Р.Х., “Держава”, “Закони”) В концепції “ідеальної держави” громадяни залежно від своїх природних властивостей повинні ділитися на три стани із чітким розподілом функцій: l філософів-правителів (основна чеснота – мудрість) l воїнів (мужність) l землеробів, ремісників (поміркованість) Забезпеченню спільних інтересів повинні бути підпорядковані їх особисті інтереси. Реальні форми правління розглядає в міру їх деградації: аристократія, монархія, тимократія, олігархія, демократія і тиранія.
Політичні ідеї Арістотеля (384-322рр. до Р.Х., “Політика”, “Етика”) • “людина – політична тварина” • політика – це сфера державних відносин, а людина за своєю природою – громадянин • стверджує необхідність підпорядкування приватних інтересів інтересам держави • існуючі форми державного правління ділить на правильні і неправильні за принципом – чи дана форма правління сприяє досягненню загальної користі чи особистої користі правителя: монархія тиранія аристократія олігархія політія (влада середнього класу) демократія
Політичні ідеї Марка Тулія Ціцерона (106-43рр. до Р.Х., “Про закони”) l причиною виникнення держави є прагнення людей захистити свою власність; l держава заснована на розумі і справедливості; l в основі права лежить вимога не шкодити іншим і не зазіхати на чужу власність; l найкращою формою правління є поєднання царської влади, аристократії та демократії.
3. Політико-правова думка періоду Середньовіччя.
Читайте також:
|
||||||||
|