МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Бюджетний дефіцитБюджетні трансферти. У сучасних умовах бюджетне фінансування здійснюється методом єдиного казначейського рахунку. Його суть полягає у перерахуванні через рахунки Державного казначейства бюджетних призначень безпосередньо суб'єктам діяльності. До 2002 р. в Україні на рівні місцевих бюджетів застосовувався інший метод фінансування - перерахування бюджетних призначень з поточних рахунків місцевих бюджетів на рахунки головних розпорядників коштів.
Бюджетний дефіцит- перевищення видаткової частини бюджету над дохідною.
Конкретні особливості розвитку економіки України, що зумовлюють бюджетний дефіцит: 1) структурна розбалансованість економіки та несвоєчасне й неефективне проведення структурних перетворень; 2) збереження значної кількості планово-збиткових державних підприємств, що отримують бюджетні дотації; 3) значний обсяг тіньового сектору економіки; 4) невідповідна наявним фінансовим можливостям держави структура бюджетних витрат; 5) непродуктивний характер бюджетних асигнувань; 6) втрати, розбазарювання виробленої продукції, що не стало об'єктом ефективного державного фінансового контролю.
Бюджетний дефіцит можна класифікувати за певними ознаками: 1. За формою прояву: · відкритий- офіційно визнаний у законі про бюджет; · прихований- офіційно не визнається. Проявляється у вигляді завищення планових обсягів доходів, включення в склад доходів бюджету джерел фінансування його дефіциту. 2. За причинами виникнення: · вимушений- виникає внаслідок низького рівня виробництва ВВП; · свідомий- визначається фінансовою політикою держави. Реалізується шляхом зниження податків, зростання державних видатків і позик. 3. За напрямами дефіцитного фінансування: · активний- передбачає спрямування коштів на інвестиції в економіку. Це сприяє зростанню ВВП, однак в певний період призводить до загострення інфляційних процесів; · пасивний- зумовлюється покриттям поточних бюджетних витрат. Джерелами фінансування бюджетного дефіциту виступають: 1. Державні позики. Їх використання вимагає: · наявності тимчасово вільних коштів у кредиторів держави; · довіри з боку кредиторів до держави; · зацікавленості кредиторів у наданні позик. Це досягається за рахунок високих гарантій повернення боргу та процентної політики; · наявності реальних доходів від використання позичених коштів, що дають можливість повернути борг і сплатити проценти.
Джерела погашення державних позик: · додаткові податкові надходження, зумовлені зростанням ВВП, внаслідок ефективного інвестування позичених коштів; · підвищення рівня оподаткування; · зменшення бюджетних видатків; · випуск нових позик. 2. Грошова емісія. Повинна супроводжуватися жорстким контролем за використанням випущеної готівки. За світовими стандартами обсяг емісії допускається в межах 2 - 3 % бюджетного дефіциту до ВВП. Головним чинником дефіциту є напрям використання грошової емісії. За умови інвестування емітованих грошей в економіку інфляційний процес амортизується за рахунок реального приросту доходів. У випадку емісійного фінансування поточних видатків, інфляція набирає нових масштабів. Подолання бюджетного дефіциту в Україні передбачає проведення низки заходів: 1. Удосконалення податкової системи, забезпечення оптимального рівня податкових платежів для формування б?оджетів усіх рівнів і створення сприятливих умов для підприємницької діяльності. 2. Посилення відповідальності суб'єктів господарювання за дотримання вимог податкового законодавства, своєчасність і повноту розрахунків з бюджетом та цільовими державними фондами. 3. Удосконалення інструментів залучення до інвестиційної сфери особистих заощаджень населення. 4. Забезпечення фінансової підтримки малого та середнього бізнесу шляхом розробки і виконання цільових програм розвитку малого та середнього підприємництва. 5. Запровадження жорсткого режиму економії бюджетних коштів та їх раціонального використання. 6. Перехід від бюджетного фінансування до системи надання субсидій, субвенцій, інвестиційних позик суб'єктам господарювання. 7.Запровадження науково обґрунтованої системи прогнозування показників, що беруться за основу у процесі формування доходів і здійснення видатків бюджету, використання при бюджетному плануванні нормативів бюджетної забезпеченості.
Читайте також:
|
||||||||
|