МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
ВИЗНАЧЕННЯ ТА ПРИНЦИПИ МАРКЕТИНГУ.ПЛАН 1. Визначення та принципи маркетингу. 2. Функції та суб’єкти маркетингу. 3. Концепції маркетингу. 4. Види маркетингу та їх характеристика.
Література: 1.А.В.Дубоделова «Маркетинг»Л.2003р. 2.Л.А.Мороз,Н.І.Чухрай «Маркетинг»Л.2005р. 3.Ф.Котлер «Основи маркетингу»К.2000р. 4.В.Г.Герасимчук «Маркетинг»теорія і практика .К.2000р 5.В.В.Афонін «Основи маркетингу»курс лекцій .К.2000р 6.А.Н. Бурлаков, C.В.Скрибінський «Основи маркетингу» К2000р. 7.Д.І.Баркін «Маркетинг для всіх,розмови для початківців»К2001р.
Класичне визначення, маркетинг – це підприємницька діяльність , яка управляє просування товарів і послуг від виробника до споживача або користувача. Сучасне визначення, маркетингу –це процес передбачення і втілення в життя задумів, ціноутворення, просування та реалізації ідей, товарів і послуг через обмін для задоволення цілей і потреб окремих осіб і організацій. З економічної точки зору, маркетинг –це діяльність, спрямована для забезпечення нормального рівня життя суспільства у конкретний момент часу. З соціальної точки зору, маркетинг –це робота з ринком заради здійснення обмінів, ціль яких – задоволення людських нужд, потреб. Принципи маркетингу відбивають його сутність, виходять з його сучасної концепції та передбачають ефективне досягнення цілей маркетингової діяльності. Основні принципи маркетингу: o Орієнтація діяльності підприємства на точне знання ринку, зовнішнього середовища та реальних внутрішніх можливостей; o Облік змінних факторів ринкового середовища під час прийняття управлінських рішень; o Націленість на досягнення кінцевого результату, тобто ефективна реалізація робіт і послуг на наявних ринках та оволодіння певною часткою нових ринків; o Створення умов для пристосування до вимог ринку і структури попиту; o Дія на ринок за допомогою всіх доступних заходів; o Орієнтація на довготривалий результат, що викликає необхідність проведення прогнозних досліджень, розробку товарів ринкової новизни, які забезпечують високоприбуткову господарську діяльність; o Програмно – цільовий комплексний підхід; o Єдність стратегії і тактики поведінки ринкових економічних структур для активної адаптації до змінних вимог покупців з одночасною дією на формування стимулювання потреб. 2. Функції та суб’єкти маркетингу. Функції маркетингу -комплекс завдань, які необхідно здійснити для досягнення намічених цілей, що дають змогу перевести систему в новий стан. Серед найважливіших функцій маркетингу виділяють такі: 1. Комплексне вивчення ринку (аналіз ситуації, ємності, динаміки, структури, конкурентів, кон’юнктури, власної позиції на ринку) та визначення тенденцій його розвитку. 2. Аналіз виробничо – господарських і збутових можливостей підприємства. 3. Розробка стратегій й тактики маркетингу (визначення методів , вибір засобів для досягнення намічених цілей на окремих етапах і напрямах діяльності). 4. Розробка й здійснення товарної політики. 5. Розробка й здійснення цільової політики. 6. Розробка й здійснення збутової політики. 7. Розробка й здійснення комунікаційної політики. 8. Організація маркетингової діяльності. 9. Моніторинг ( контроль ). Кожна із зазначених функцій є важливою, але тільки за умови їх взаємозв’язку та цільової спрямованості вони забезпечують основу для реалізації ідей і принципів маркетингу на підприємстві. До суб’єктів маркетингуналежать виробники та організації обслуговування, оптові та роздрібні торгівельні організації, організації – споживачі, кінцеві споживачі та спеціалісти з маркетингу (мал..2.1.). 3. Концепції маркетингу. Запам’ятайте Концепція –це філософія, склад або спрямованість ділового мислення; маркетинг – це процес або спрямованість дій у сфері бізнесу. Концепція маркетингу– це орієнтована на споживача, інтегрована цільова філософія, ідеологія, стратегія та політика діяльності підприємства. Існує п’ять альтернативних концепцій, за якими підприємства здійснюють маркетингову діяльність
Малюнок 2.1. Основні суб’єкти маркетингу Види концепцій маркетингу: Виробнича, або концепція вдосконалення виробництва передбачає, що покупці надаватимуть перевагу товарам і послугам підприємства завдяки широкій доступності і порівняно низьким цінам. Керівництво підприємства повинно зосередити свої зусилля на вдосконалення виробництва і підвищення ефективності системи розділу. Продуктова, або концепція вдосконалення товару передбачає, що покупці надають йому перевагу завдяки кращій якості, враховуючи споживчі властивості. Керівництво підприємства концентрується на досягненні високого рівня якості товару . Торгова, або концепція інтенсифікації комерційних зусиль передбачає, що покупці купуватимуть товари у достатній кількості, якщо постійно докладати певних зусиль для просування товарів на ринку і стимулювання їхнього продажу. Традиційна концепція маркетингу передбачаєефективніше, ніж це роблять конкуренти, визначення потреб, реальної купівельної спроможності покупців і адаптацію до них виробництва. Соціально – етична концепція маркетингу передбачає визначення потреб покупців та задоволення їх ефективніше, ніж конкуренти загальнолюдських суспільних інтересів. Підприємство у своїй маркетинговій діяльності виконує три завдання: враховує суспільні інтереси, задовольняє потреби покупців і збільшує свій попит. Його мета – забезпечити добробут окремого споживача і суспільства загалом (мал..2.1).
Малюнок 2.1. Схема концепції соціального маркетингу. 4. Види маркетингу та їх характеристика. Залежно від рівня застосування розрізняють: · Макромаркетинг, спрямований на розвивання широких проблем, зокрема реалізації продукції та послуг на рівні народного господарства, стимулювання економічного розвитку країни тощо. · Мікромаркетинг, який вирішує питання оптимізації виробництва і збуту на рівні окремого підприємства. · Міжнародний маркетинг – маркетинг товарів і послуг за межами країни, де знаходиться підприємство. · Багатонаціональний маркетинг – форма міжнародного маркетингу, яка стосується підприємств, що здійснюють маркетингові операції у багатьох іноземних державах. За цільовою орієнтацією розрізняють: Комерційний маркетинг. Комерційний маркетинг спрямований на максимальне задоволення потреб споживачів у товарах і послугах з одержанням прибутку від діяльності підприємства на ринку. Некомерційний маркетинг. Некомерційним маркетингом займаються організації та окремі засоби, які діють у суспільних інтересах або виступають за ідею і не прагнуть до одержання фінансових результатів (прибутків). Комерційний маркетинг залежно від сфери застосування поділяється на: · Маркетинг товарів, зокрема маркетинг товарів виробничого призначення і маркетинг споживчих товарів. Маркетинг товарів виробничого призначення застосовується фірмами – виробниками та маркетинговими посередниками в процесі виробництва і збуту засобів виробництва, які потрібні організаціям – виробникам та організаціям – споживачам для здійснення виробничо – господарської діяльності. Маркетинг споживчих товарів використовують фірми виробники та маркетингові посередники в процесі виробництва і збуту товарів, призначених для кінцевих споживачів. · Маркетинг послуг, зокрема маркетинг споживчих, ділових посередницьких, виробничих, фінансових та інших послуг. Маркетинг послуг застосовується фірмами, які здійснюють надання послуг в різних галузях матеріальної та нематеріальної сфер народного господарства для задоволення потреб різноманітних споживачів. Характеристики послуг, які впливають на розробку маркетингових програм: Ø Невідчутність. Ø Не відокремленість від джерела. Ø Непостійність якості. Ø Неможливість зберігання. Некомерційний маркетинг залежно від об’єкта поділяється на: · Маркетинг осіб. Маркетинг окремих осіб – діяльності, спрямована на створення, підтримку позицій і/або поведінки відносно конкретних осіб. Форми здійснення маркетингу осіб: Ø Маркетинг знаменитості. Ø Маркетинг політичних кандидатів. Ø Само маркетинг.
· Маркетинг організацій. Маркетинг організацій – діяльність, яка здійснюється для створення, підтримки або зміни позицій і/або поведінки цільових аудиторій відносно конкретних організацій. · Маркетинг місць. Маркетинг місць – діяльність, яка здійснюється для створення, підтримки або зміни відношення і/або поведінки, що стосується конкретних місць. Маркетинг місць поділяється на: Ø Маркетинг зон господарської забудови. Ø Маркетинг інвестицій у земельну власність. Ø Маркетинг місць відпочинку. Ø Маркетинг житла. · Маркетинг ідей. Маркетинг ідей – розробка, втілення в життя і контроль за виконанням програм, які мають на меті добитися сприйняття цільовою групою (або цільовими групами) громадської ідеї, руху або практики. Мікромаркетинг відповідно до стану попиту на ринку поділяється на такі види: · Конверсійний – попит на товар чи послугу негативний, слід його створити. · Стимулюючий – попит на товар чи послугу відсутній, належить його стимулювати. · Розвиваючий – попит потенційний, необхідно зробити його реальним. · Ремаркетинг – попит знижується, слід його підвищити, надати йому нового імпульсу. · Синхромаркетинг – попит коливається, необхідно його стабілізувати. · Підтримуючий – попит відповідає можливостям фірми, належить його підтримати. · Демаркетинг – попит надмірний, необхідно його знизити. · Протидіючий маркетинг – сформувався ірраціональний попит, його слід ліквідувати. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|