Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Реакція споживача на зміну цін товарів

Вплив цін на споживання при незмінному доході ілюструє крива «ціна споживання». Змінювання ціни одного з благ, наприклад зниження ціни, відкриває нові можливості перед споживачем щодо формування споживчого кошику. Припустимо, що ціна товару Х поступово знижується від Р1 до Р3. При цьому змінюється кут нахилу бюджетної лінії, вона пересувається вправо, досягаючи більш віддалених кривих байдужості. Е1, Е2, Е3 – точки оптимумів споживача (рис. 4.4.).

З’єднавши точки оптимумів плавною лінією, отримаємо криву «ціна-споживання».

Крива «ціна-споживання» показує залежність між обсягом споживання блага Х та його ціною при незмінному доході.

На її основі будується крива індивідуального попиту.

Крива індивідуального попиту показує обсяг споживання блага Х, як функцією ціни.

Для різних видів супутніх товарів крива «ціна-споживання» буде мати різний нахил, тобто для взаємодоповнюючих благ – додатний (рис. 4.4), для взаємозамінних благ – від’ємний, для нейтральних благ крива «ціна-споживання буде горизонтальною лінією.

Аналіз рис. 4.4 дозволяє визначити властивості кривої попиту:

1. Зі зниженням ціни блага Х споживач переміщується на все вищі криві байдужості, тому крива попиту відображає зміну рівня корисності для споживача: чим нижчою є ціна, тим вищий рівень добробуту вона забезпечує споживачеві.

2. У кожній точці кривої попиту споживач максимізує корисність, оскільки кожна точка кривої попиту є точкою оптимуму споживача на певному рівні корисності.

3. В міру зниження ціни товару гранична норма заміни благ зменшується, тобто відбувається дія закону спадної граничної корисності.

Попит (demand) – це кількість продукту, яку споживач хоче та може придбати за певної ціни і за визначений проміжок часу. Тобто він показує співвідношення між рівнем ціни і кількістю товару, яку буде придбано за певний відрізок часу за інших рівних умов. Ця залежність має спадний характер і носить назву закону попиту.

Ринковий попит –це сума індивідуальних попитів при певному рівня цін.

Ринковий попит обчислюється додаванням показників індивіду­ального попиту всіх покупців за кожного значення ціни. Графічно крива ринкового попиту визначається як сума горизонтальних відрізків обсягів індивідуального попиту всіх покупців даного товару за всіх можливих значень ціни.

Дослід­ження кривих ринкового попиту мають практичне значення, надають важ­ливу інформацію про рівні попиту в різних регіонах, у різних демографічних групах споживачів.

Таким чином, крива попиту та крива «ціна-споживання» – це два різні способи описання того, як змінюється кількість придбаного товару при зміні ціни на нього.

 


Читайте також:

  1. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  2. V Ідентифікація, раціоналізація, проекція, інтроекція, агресія, зворотна реакція та їх комплекси.
  3. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  4. VI Реакція вуглеводневого адикалу
  5. VII. За видами товарів і послуг
  6. VІ – харчова реакція (пиття).
  7. А — позитивна умовна реакція натискання на клавішу, В — бурхлива емоційно-рухова реакція за відсутності харчового підкріплення сигналу.
  8. Автомати для продажу штучних товарів
  9. Аналіз впливу факторів на зміну сумми гуртової реалізації
  10. Аналіз міжринкової взаємодії товарів і грошей
  11. АНАЛІЗ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА
  12. Аналізцін і товарівконкурентів




Переглядів: 1309

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Реакція споживача на зміну його доходу | Ефект доходу та ефект заміщення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.