Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Лекція 12. СПЕЦИФІКА РОБОТИ ТЕЛЕЖУРНАЛІСТА НА РЕГІОНАЛЬНИХ КАНАЛАХ: МОВНІ РЕАЛІЇ.

План.

1 Провінційні телеканали: стереотипи "слабкого" телебачення.

2. Українські регіональні телеканали: мовні реалії.

2.1. Мовна компетентність особистості.

2.2. Рідна мова.

2.3. Мовні преференції населення.

3. Особливості телевізійного мовлення луганських телеканалів.

 

1. Провінційні телеканали: стереотипи "слабкого" телебачення

У наш час у провінційного глядача з'явилася можливість стати завзятим телеманом. У будь-якому місті України, особливо обласному центрі, за мінімальну абонентську плату можна підключитись до мережі багатоканального ефірно-кабельного телебачення.

Навіщо ж потрібні місцеві каналі телебачення, коли є центральні? І що не влаштовує провінцію в ідеології «головного» телебачення»? По-перше, більшість центральних телеканалів постачає інформацію про події, які в основному відбуваються в Києві. Але столиця це ще не вся країна. За рівнем життя та запитів регіони та столиця — два діаметрально протилежні полюси. Центр віддаляється від регіонів.

Саме в глибинці життя дає журналістам масу прикладів пожвавлення на місцях, цікавих напрацювань, яскравих, сильних характерів, соціальних зрушень, значних подій. Сила регіонального телебачення в тому, що воно може, наприклад, взяти тему будівництва метро — вічного довгобуду Дніпропетровська, запросити учасників цього довгобуду, звичайних городян, та присвятити цій темі півтори години. Такі теми зрідка можуть з'являтися в новинах загальноміських каналів у вигляді двохвилинного сюжету раз на рік, під черговий інформаційний привід. Регіональні канали можуть присвяти цій темі цілу програму, або зробити спеціальний репортаж. У загальнонаціональних каналів завжди є обмеження - це велика глядацька аудиторія по всій Україні, а в кожного міста й області є свої специфічні проблеми та події. Міські канали ближче до життя області. Та все ж імідж провінційного телебачення перетворився на своєрідний стереотип.

Особливою проблемою у майбутньому для регіонального телебачення будуть телеканали- 2мережевики", т. зв. “авторитетні канали”. “Мережевики” настирливо “пробираються” в регіони, викуповують ліцензії на право мовлення на тих частотах, де регіональні компанії вже давно працюють, відверто лобіюють свої інтереси на всіх рівнях влади. Залишаються регональними тільки телекомпанії обласного рівня”, а дрібні міські канали через брак коштів скорочуюють свій ефір до одноденної п’ятнадцятихвилинної трансляції новин.

“У регіонального телебачення завжди був і буде свій глядач”, – вважає Тетяна Лєбєдєва (Незалежна асоціація мовників України). “Ніколи загальнонаціональні канали не зможуть задовольнити абсолютно звичайне бажання знати, що відбувається в їхньому місті, на їхній вулиці. Люди повинні мати шанс побачити в репортажі свій дім, своїх сусідів”. Це жахлива помилка, коли вважають, що політичні баталії і потужний “різнобарвний” PR центральних каналів може задовольнити потребу в інформації про рідне місто. Більш доступна і довірлива тональність місцевих каналів ближча і зрозуміліша мешканцям. У місцевій інформації не потрібно шукати подвійного дна, вона прозора, зрозуміліші мотиви і взаємозв’язки. Менша дистанція між джерелом і споживачем інформації.

Що стосується прямих ефірів на регіональних телеканалах, то ніхто не може зрівнятися з їхньою ефективністю. У глядача виникає відчуття співучасті, можливості дати своє запитання і почути на нього відповідь. Причому, висвітлюються всі найболючіші питання [7]. Контакт з глядачем на регіональних телеканалах є значно вищим ніж на центральних: глядач зазвичай, ігнорує рекламу у перевантажених та довготривалих рекламних блоках центральних каналів.

Як підтверджує практика, державним телестудіям у маленьких райцентрах дуже важко систематично забезпечувати глядача якісним телепродуктом.

Рекламний ринок регіональних телестудій порівняно з загальноукраїнськими каналами дуже мізерний, навіть якщо він і якісний, але рейтинги його поки що низькі і розцінки убогі.

Натомість, через неадекватну увагу великих рекламодавців до регіональних телеканалів реклама на останніх ігнорується глядачем майже повністю.

Регіональне телебачення у більшості регіонів України практично не має конкуренції: глядач, якщо хоче переглянути місцеві новини, публіцистичні програми локального характеру, а з ними й художню та документальну продукцію, безальтернативно вибирає один із регіональних каналів. Адже важливою особливістю сприйняття інформації є те, що всі новини, навіть загальнонаціональні проблеми сприймаються аудиторією в аспекті саме місцевому. Так і розуміння загальнодержавних фактів осягається глядачем через повсякденне життя навколо них. “У цьому плані регіональне телебачення має рідкісний шанс виконувати комунікативну функцію, використовуючи свої незаперечні природні переваги, а саме: максимальну наближеність до головних орієнтирів та потреб людей, а також тісний і зрозумілий зв’язок з їхніми міжособистісними, а нерідко і з виробничими стосунками”. У цьому випадку ініціатором комунікаційного процесу як раз і є телебачення, яке мусить знати вимоги аудиторії свого каналу, вікові характеристики, рівень освіти, національну структуру і, звичайно, професійні інтереси. Це “розшифрування” аудиторії необхідне хоча б для того, щоб зорієнтувати творців телепередач на близьку для телеглядача мову спілкування, на потрібну тональність, тематичну спрямованість мовлення. Від цього безпосередньо залежать ефективність усієї роботи, і прогноз сприйняття телепрограм, і можливість комунікативного програмування. До того ж не варто забувати, що для кожного регіону однією з найважливіших соціальних проблем є заснування об’єктивної сили і характеру впливу тієї чи іншої телекомпанії на зміни в громадській та індивідуальній свідомості” [5].

Регіональне телебачення, незалежно від представленого телеканалу відіграє важливу роль у національній системі, зокрема, якщо воно передбачає право меншин виражати себе. Разом із загальнонаціональними каналами регіональне телебачення формує духовні інтереси різних категорій населення, забезпечує інтерес членів суспільства, орієнтує на нові цінності, сприяє збереженню регіональної ідентичності й культурної спадщини та утверджує принципи державності незалежної України.


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  6. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  7. VII. Прибирання робочих місць учнями (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговими.
  8. Абсолютні синоніми (наприклад, власне мовні й запозичені) в одному тексті ділового стилю вживати не рекомендується.
  9. Аконність залишення засуджених у слідчому ізоляторі для роботи з господарського обслуговування.
  10. Актуальність проблеми професійної етики соціальної роботи
  11. Алгоритм роботи прозорого моста
  12. Алгоритмічна конструкція повторення та її різновиди: безумовні цикли, цикли з після умовою та з передумовою.




Переглядів: 816

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості репортажу й робота репортера | Українські регіональні телеканали: мовні реалії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.