МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Українські регіональні телеканали: мовні реаліїВ останні два десятиріччя в Україні в центрі суспільної уваги так чи інакше знаходяться мовні питання. Тема мови загострилася в суспільній свідомості в кінці 80-х рр. минулого сторіччя. Вона виникла як ідея відродження української мови і була розвинута багатьма письменниками, вченими, діячами культури, широко підхоплена засобами масової інформації. На основі цієї ідеї виник ряд суспільних організацій, що ставили за мету затвердження української мови в статусі державної, розширення сфер її застосування, обов’язкове вивчення в дитячих садках і школі і т. д. У свою чергу представники багатьох національних меншин звертали увагу на стан їх рідних мов і культур, висували проекти їх відродження. У результаті цієї активності Верховною Радою України були прийняті закони про мови і про мовні меншини, Україна приєдналася до ряду міжнародних договорів, що захищають мови, культуру і традиції всіх народів, що проживають в країні. Під впливом як нових правових актів, так і всього суспільно-політичного устрою держави, що докорінно змінився, за два десятиріччя відбулися істотні зміни в духовно-культурному житті, у тому числі і в мовній сфері. Проте соціально-культурні процеси, по-перше, протікають не такими швидкими темпами, як життя особистості, а, по-друге, маючи власну логіку розвитку, вони змінюються не завжди так, як це замислюють соціальні і політичні суб’єкти духовно-культурних проектів, у тому числі і держава. Наприклад, незважаючи на великі зусилля з боку державних органів, громадських організацій щодо підвищення авторитету і розповсюдження української мови в період між Всесоюзним переписом 1989 року і Всеукраїнським переписом 2001 року чисельність українців, які назвали рідною мовою російську, збільшилася, практично, на 1 млн. – з 4 млн. 579 тис. до 5 млн. 556 тис. Як державні органи, так і державні діячі висунули за ці роки безліч ініціатив: · рішуче скорочення викладання російською мовою в навчальних закладах всіх рівнів, · скорочення російських театрів, скорочення радіомовлення російською мовою, зміна українського правопису, перехід судочинства на українську мову, заборона демонстрації кінофільмів російською мовою й ін. Частина з них померла у зародку, частина реалізована в повну силу, частина гостро дискутується в суспільстві сьогодні. У результаті цього багато людей з різних причин не задоволено тим, в якому стані знаходиться мовна сфера українського суспільства. Ця незадоволеність виявляється в різних формах: одні вважають, що в суспільстві нічого не міняється і треба негайно все ламати, переробляти, карати, інші критикують, що все йде дуже швидко і не в той бік, треті переконують, що у нас не існує жодних мовних проблем і ця тема надумана політиками. Для того щоб не піддаватися поточним настроям, треба перш за все досконально розібратися в тому, в якому ж реальному стані перебуває мовна сфера українського суспільства і, спираючись на практику, факти, а не на фантазії та ілюзії, з урахуванням знання закономірностей розвитку соціокультурних процесів, будувати моделі перетворень, пропонувати рішення в такій тонкій і складній сфері, як мовна. З метою з’ясування ряду питань, пов’язаних з функціонуванням мов в українському суспільстві, у травні 2007 р. Інститут соціології НАН України провів емпіричне дослідження1. Результати цього дослідження і пропонуються нижче. Читайте також:
|
||||||||
|