Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Необхідність державного регулювання підприємництва.

Антимонопольний комітет України. Основні аспекти його діяльності.

Антимонопольна діяльність держави в умовах ринкової економіки.

 

 

Тема 6. Державне регулювання та підтримка підприємництва.

Лекція №7.

На початку 40-х рр. ХХ ст. у світовій економіці з’являється і розвивається державне регулювання економіки, яке виникло як противага деструктивним змінам у економічному житті країн: надмірній монополізації, кризі безробіття, надвиробництву, зниженню ефективності інвестиційних процесів та неспроможності саморегуляції економіки.

Фундатором державного регулювання економіки вважається Дж.М.Кейнс, який одним з перших довів, що світова економіка не виживе без втручання держави у соціально-економічні процеси. Згодом кейнсіанську школу змінила неокейнсіанська модель, пізніше неоконсервативна економічна політика як форма державного регулювання економіки.

Проте регулярні кризи (30-х рр., 60-х рр., 70-х рр., 80-х рр.) показали нетривалу ефективність кожної окремо взятої моделі державного регулювання. Тому у сучасних умовах підвищується значення комплексного державного регулювання та сприяння розвитку підприємницьких процесів у напрямку забезпечення сталого розвитку економіки.

В Україні протягом останніх 15 років спостерігається багато соціально-економічних суперечностей у розвитку та кризових явищ, які зумовлені цілим рядом як об’єктивних, так і суб’єктивних факторів. Не останню роль в цьому зіграла відсутність цілісного системного державного регулювання економічних процесів. Змінювалися організаційні форми взаємодії державних органів із суб’єктами підприємництва, відбувалися різноманітні зрушення у формуванні напрямків подальшого економічного розвитку, використовувалися різні механізми реалізації рішень, піддавався неодноразовій структурній реорганізації державний управлінський апарат, змінювалося співвідношення використання державного і ринкового механізмів регулювання.

Тому необхідність державного регулювання економіки є об’єктивною і зумовлена наступним:

- держава має певні цілі на кожному етапі суспільного життя, яких намагається досягти;

- відсутність державного регулювання неодмінно призведе до монополізації економіки та подальшої кризи;

- різні суб’єкти підприємництва мають рівні права, але різні умови господарювання, що не дає їм можливості вільно розвиватися і конкурувати між собою;

- необхідно забезпечити умови раціонального використання природних ресурсів та екологічну безпеку;

- потрібно гарантувати мінімальний рівень соціального захисту;

- існують й деякі інші суспільні, групові та індивідуальні потреби, які не можливо вирішити без втручання держави у підприємництво.

Таким чином, державне регулювання повинно забезпечити:

- ефективність підприємницького середовища;

- захист конкуренції;

- раціональний перерозподіл доходів і національного багатства;

- ефективне використання ресурсів та побудову оптимальної структури національної економіки;

- стабілізацію економічного розвитку (інфляція, зайнятість).

Отже в цілому, державне регулювання – це система заходів законодавчого, виконавчого та контролюючого характеру, спрямованих на досягнення намічених цілей, що здійснюються відповідними державними органами.

 


Читайте також:

  1. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  2. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  3. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами
  4. Автоматизація водорозподілу регулюванням з перетікаючими об’ємами
  5. Автоматизація водорозподілу регулюванням за верхнім б'єфом
  6. Автоматизація водорозподілу регулюванням за нижнім б'єфом
  7. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  8. Автоматичне регулювання витрати помпових станцій
  9. Автоматичне регулювання.
  10. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  11. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  12. Адміністративно-правове регулювання проходження державної служби




Переглядів: 806

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Монополії і монопольне становище та їх вплив на розвиток економічних відносин. | Суть державного регулювання та підтримки підприємництва в Україні.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.