Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Влаштування земляного полотна

Влаштування земляного полотна автомобільних доріг складається з двох етапів:

– підготовчий (підготовчі роботи);

– безпосередньо зведення земляного полотна.

Перший етап – підготовчі роботи полягають в очистці дорожньої смуги від рослинності, каменів, валунів, що заважають виконанню робіт, а також в проведенні заходів по відведенню атмосферної води, осушенні заболочених ділянок або пониженні рівня ґрунтових вод.

Очистка (очищення) дорожньої смуги розпочинають із видалення чагарників, мілкого лісу та дерев, якщо вони знаходяться на трасі майбутньої дороги.

Валити дерева можна з корінням або спилювати. Валку лісу, очищення стволів від суків та вивіз залишків краще всього виконувати зимою. Це покращує умови транспортування дерев і підвищує безпеку робіт.

При валці з корінням в ґрунті утворюються ями, які необхідно засипати однорідним (але не рослинним) ґрунтом з обов’язковим ущільненням, трамбуванням. Другий спосіб пов’язаний з видаленням пеньків, що залишилися після спилювання, якщо висота насипу менше двох метрів і висота пеньків понад 10 см.

До підготовчих робіт (якщо висота насипу менше 0,6 метрів) також відносяться зняття дернового покриття і рослинності землі. Їх видаляють в місцях основи земляного полотна і резервів на всю ширину.

При необхідності одночасно із зняттям дернового покриття і рослинного ґрунту виконують роботи по відведенню поверхневих вод від розроблюваних виїмок і резервів. З цією метою влаштовують водовідвідні канави. Якщо ділянки прокладання траси заболочені або має місце високий рівень ґрунтових вод, його осушують шляхом влаштування канав, траншей і інших дренажних пристроїв.

Після розчистки дорожньої смуги на всіх її пікетах і плюсах виконують розбивку. Основне завдання розбивки – закріпити на місцевості всі характерні точки майбутнього полотна. До цих точок відносяться: вісь і бровка насипу або виїмки, точки переходу насипу в виїмку, обидві кромки дна резерву, бокових канав тощо.

Розбивку насипів проводять з урахуванням запасу на осідання ґрунту, величини розширення земляного полотна, зниження робочих відміток за рахунок наступного улаштування корита. Всі елементи розбивки виконуються за допомогою геодезичних інструментів.

В поперечному профілі розбивкою відмічаються всі точки перелому окреслення земляного полотна і резерву. При розбивці дороги в плані особливу увагу слід звертати на розбивку кривих (див. рис. 6.4).

 

 

Рисунок 6.4 – Схема розбивки дороги в поперечному напрямку

 

Зведення земляного поло­тна може виконуватись поздов­жнім (переміщення ґрунту вздовж осі траси) або поперечним (пере­міщення ґрунту з резервів на зем­ляне полотно) спосо-

бом. Поздо­вжній спосіб, в цілому, більш раціональний, тому що він дозволяє виконувати пошарове ущільнення ґрунту. При цьому способі можна використовувати і різнорідні ґрунти: в ни­жню частину насипу – глинисті водонепроникні, а в верхню – суглинки і далі піщані ґру­нти.

Вибір того чи іншого способу укладки визначається можливостями засобів профілювання і ущільнення, що є в арсеналі будівельників.

Особливим випадком зведення земляного полотна є перетин трасою заболочених ділянок місцевості. В такому випадку до дорожньої конструкції пред’являються такі три вимоги:

– основа земляного полотна повинна бути стійкою;

– осідання основи в експлуатаційний період не повинні викликати недопустимого пошкодження поздовжнього і поперечного профілю;

– пружні прогини (коливання конструкції) обмежуються умовами тривалої міцності дорожнього одягу.

Процес улаштування земляного полотна має особливості, що залежать від типу боліт і властивостей ґрунтів, що входять до їх складу. Тут спосіб виконання робіт вибирають у залежності від глибини і довжини болота, його несучої здатності. Існує 3 схеми зведення земляного полотна на болотах: повне виторфування, часткове виторфування, посадка на мінеральне дно (див. рис. 6.5).

Рисунок 6.5 – Схеми влаштування земляного полотна на болотистій місцевості:

1 – насип; 2 – щільний торф; 3 – мінеральне дно; 4 – рідкий торф

 

При способі посадки на мінеральне дно відсипка насипу ведеться пошарово горизонтальними шарами на всю ширину земляного полотна. Для частин насипу, що знаходяться в воді, бажано використання нерозмокаючих ґрунтів (піски, гравій, супіски). Наступні шари земляного полотна відсипають по мірі занурення насипу в болото.

Влаштування доріг на болотах необхідно суміщати з осушувальними роботами, але краще роботи виконувати в зимовий час.

Однією з умов якісної укладки ґрунту в земляне полотно є правильне їх ущільнення. Ущільнення земляного полотна, як правило, виконується від його краю до середини з перекриттям ущільнуваної смуги не менше ніж на 25 см.

Особливо велике значення має забезпечення надійного водовідведення при будівництві доріг місцевого значення, коли земляне полотно повинно мати покращені характеристики. Заходи по відведенню води від полотна дороги включають влаштування бокових водовідвідних канав, дренуючих шарів і інших дренажних пристроїв.

При влаштуванні бокових водовідвідних канав необхідно слідкувати за тим, щоб вони мали поперечний профіль та поздовжній ухил, які забезпечували б якнайшвидше відведення води від земляного полотна.

Забезпечення стійкості і нерозмивання бокових канав може бути досягнуто закріпленням їх укосів (ухилів) та дна в’яжучими або мощенням. Для закріплення укосів бокових канав не рекомендується використання трав’янистого засіву, тому що трава знижує швидкість протікання води, а це призводить до замулювання канав і застою води. Застосування органічних і неорганічних в’яжучих, а також відходів різних виробництв в суміші з ґрунтом є найбільш економічним і технологічним засобом.

Одним із способів підвищення стійкості укосів є їх закріплення. Воно забезпечує довгу тривалість і міцність, сприяє збереженню заданих профілів земляного полотна. В сухих місцях закріплення захищає ґрунти земляного полотна від висихання, зменшує кількість пилу.

Для закріплення укосів місцевих доріг можуть бути використані: засів травою з високорозвиненою кореневою системою, одернування (суцільне або в клітину), обробка в’яжучими. Вибір способу закріплення залежить, в першу чергу, від інтенсивності впливу природних факторів, виду і щільності ґрунту, висоти і кута нахилу укосу.



Читайте також:

  1. Влаштування двократного АПВ
  2. Влаштування дітей сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування
  3. Влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування
  4. Влаштування захисного шару стовбура
  5. Влаштування лежаків
  6. Влаштування опалубки.
  7. Влаштування покрiвлi з глинобiтумних мастик.
  8. Влаштування покрiвлi з глинобiтумних мастик.
  9. Влаштування схем АПВ на змінному оперативному струмі
  10. Діяльність держави з працевлаштування молоді
  11. Інститут працевлаштування та забезпечення зайнятості




Переглядів: 3236

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ґрунтової основи | АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.