Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Джерела української філософської культури

План

Тема 8. Традиції та особливості розвитку філософської думки України

8.1. Джерела української філософської культури

8.2. Розвиток українського неоплатонізму

8.3. Роль братств і академій у розвитку української філософії

8.4. Г.Сковорода – родоначальник української класичної філософії.

8.5. Розвиток української філософії у ХІХ- поч. ХХ ст.

Ключові поняття і терміни:

Неоплатонізм, агіографія, ісихазм, ареопагітизм, братства, соцініанство, академічна філософія, «філософія серця», «хуторянська філософія»

Процес становлення вітчизняної філософської думки відбувався приблизно з кінця Х століття. Це був період, коли Київська Русь ставала могутньою слав'янською державою з визначним економічним, політичним і культурним центром, яким стала її столиця - Київ. І цьому, значною мірою, сприяла християнізація Русі, яка привела до зміни світоглядних та культурно-ціннісних орієнтирів. 988 рік офі­ційно поділив історію східних слов'ян на язичницький і християн­ський періоди. На зміну язичницькому світосприйманню приходить хри­стиянізована картина світу. Християнський світогляд стає панівним, і цим зумовлюється його провідна роль у культурі в цілому і, зокрема, у формуванні філософського мислення.

Існують дві основні протилежні точки зору щодо ролі введення християнства на Русі. Так, перша, офіційна точка зору,згідно з якою прийняття християнства східними слов'янами вважає­ться закономірним явищем, розцінюється як подія величезної ваги. Прихильники другої точки зору вважають, що охрещення Київської Русі Володимиром і прийняття християнства був трагічною, епохальною помилкою, зрадою традиційної предківської віри, капітуляцією перед Візантією, свідченням ідейної поразки. Україна-Русь через прийняття хрис­тиянства засудила себе на духовний застій та безплідність.

Але з введениям християнства поширилася писемність, освіченість, почався розвиток літера­турної мови. Давньоруська культура отримує можливість познайомитись з надбанням філософської думки минулого. Так, київські книжники знали твори Піфагора, Демокріта, Діогена, Сократа, Платона, Арістотеля, Епікура, Софокла, Есхіла та інших мислителів минулого. Значне місце у формуванні філософських ідей займає Біблія, перек­ладні твори Святого Письма, твори "батьків церкви". Серед представ­ників патристики на Русі авторитетом користувались імена Василія Великого, Григорія Богослова, Іоана Златоуста, Афанасія Александрійського та ін. Саме християнська філософія першою збудила інтерес до формування філософської думки на Русі.


Читайте також:

  1. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  2. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  3. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  4. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  5. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ У ГАЛУЗІ КУЛЬТУРИ
  6. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  7. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  8. Амстердам, Дельфт — осередки культури Нідерландів
  9. АНАЛІЗ ОБОРОТНИХ АКТИВІВ ЗА ДЖЕРЕЛАМИ ЇХ ФОРМУВАННЯ
  10. Аналіз співвідношення активів із джерелами їх фінансування
  11. Антропогенне забруднення природного середовища. Джерела забруднень
  12. Антропологічні джерела




Переглядів: 1369

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні напрямки та специфіка сучасної світової філософії | Розвиток українського неоплатонізму

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.