МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Періодизації когнітивного розвиткуДавньокитайська класифікація Молодість до 20 років Шлюбний вік до 30 років Вік виконання суспільних обов’язків до 40 років Пізнання власних оман до 50 років Останній період творчого життя до 60 років Бажаний вік до 70 років Старість від 70 років Класифікація віку життя за Піфагором (VІ ст. до н.е.) Період становлення 0-20 років (весна) Молода людина 20-40 років (літо) Людина в розквіті сил 40-60 років (осінь) Стара і згасаюча людина 60-80 років (зима)
Традиційний поділ життєвого циклу за Ж.Годфруа (1992) На сьогодні життєвий цикл традиційно поділяється на чотири великі періоди, кожен з яких складається із трьох своєрідних стадій.
Розглянемо найвідоміші періодизації когнітивного (інтелектуального) розвитку людини. Ж. Піаже виділяв у розвитку інтелекту чотири основні стадії: сенсомоторного інтелекту (до 2 років), доопераційного мислення (2-7 років), конкретних операцій (7-11 років), формальних операцій (від 11-12 до 14-15 років). А. Валлон розглядає когнітивний розвиток у зв’язку з особистісним становленням самостійності дитини. Він виділяє такі стадії дитинства:
Згідно із З. Фрейдом, розвиток особистості відповідає психосексуальному розвитку людини. Рушійною силою цього розвитку є природжена енергія – лібідо. У різні вікові періоди розвитку людини вона реалізується через ерогенні зони, характерні для даного віку. Якщо лібідо не отримує свого задоволення на даному етапі розвитку чи вдовольняється неадекватним чином, то відбувається зупинення розвитку людини на даній стадії і в неї фіксуються певні риси особистості. Таких фаз Фрейд виділив 5, назвавши їх оральна, анальна, фалічна, латентна та генітальна. Недоліком даної концепції слід вважати обмеженість уявлень про розвиток загалом як про розвиток психосексуальний, коли людина розглядається насамперед як вмістилище певної біологічно заданої енергії. Більш гуманною є концепція послідовника Фрейда Е. Еріксона, який вважав, що становлення особистості не закінчується в підлітковому віці, а триває все життя, проходячи через 8 криз. Кожна криза може мати як позитивне, так і негативне вирішення, і це неминуче впливає на подальший розвиток. Вікові стадії, що відповідають кожній із цих криз, та варіанти їх вирішення:
Видатний вітчизняний психолог Д.Б. Ельконін вважав, що джерелом психічного розвитку є зовнішня практична діяльність дитини. Проте не кожна діяльність стає таким джерелом. Формування центральних вікових новоутворень відбувається у рамках провідної діяльності. Розвиток дитини – явище соціальне, й саме в соціальній взаємодії треба шукати першопричину психічних новоутворень. Оскільки ж світ для неї є водночас світом двох реальностей – людей і речей, то всі провідні діяльності можна розбити на дві групи залежно від того, який аспект світу лежить у їхній основі. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|