МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Урок - основна форма організації навчання.У сучасній школі класно-урочна форма є головною (основною), її ключовим компонентом є урок. Урок — це «відрізок» навчального процесу, який є викінченим у смисловому, часовому й організаційному відношенні. Незважаючи на малу тривалість, уроки мають ті структурні компоненти, які характеризують процес навчання в цілому, зокрема: цільовий, стимуляційно-мотиваційний, змістовий, операційно-діяльнісний, контрольно-регулювальний та оцінно-результативний. Тому від ефективності уроків залежить ефективність навчального процесу. Над удосконаленням уроку працює багато теоретиків і практиків усього світу. Вироблені загальні вимоги до уроку, які повинен знати кожен педагог і дотримуватися їх повсякчас. З-поміж загальних вимог, яким повинен відповідати сучасний урок, виділяються такі: 1. Побудова уроку на основі закономірностей навчально-виховного процесу. 2. Оптимальне поєднання і реалізація на уроці всіх дидактичних принципів і правил. 3. Забезпечення умов для продуктивної пізнавальної діяльності учнів з урахуванням їхніх інтересів, нахилів і потреб. 4. Встановлення міжпредметних зв'язків, усвідомлених учнями. 5. Зв'язок з раніше засвоєними знаннями й уміннями, опора на досягнутий рівень розвитку школярів. 6. Стимулювання й активізація розвитку всіх сфер особистості. 7. Логічність і емоційність усіх етапів навчально- пізнавальної діяльності. 8. Ефективне використання педагогічних засобів. 9. Зв'язок з життям, особистим досвідом учнів. 10. Формування практично-необхідних знань, умінь, навичок, раціональних прийомів мислення та діяльності. 11. Формування уміння вчитися, потреби постійного поповнення своїх знань. 12. Діагностика, прогнозування, проектування і планування кожного уроку. Кожний урок реалізує триєдине завдання: навчити, розвинути, виховати. За цим критерієм загальні вимоги до уроку конкретизуються дидактичними, розвиваючими і виховними вимогами. До дидактичних (освітніх) вимог належать: а) чітке визначення освітніх завдань кожного уроку; б) раціональне визначення змісту уроку з урахуванням соціальних і особистісних потреб; в) впровадження новітніх технологій пізнавальної діяльності; г) раціональне поєднання різноманітних форм і методів навчання; г) творчий підхід до побудови структури уроку; д) поєднання різних форм колективної діяльності з самостійною діяльністю учнів; є) забезпечення оперативного зворотного зв'язку; дієвого контролю й управління. До розвиваючих вимог належать: а) формування і розвиток в учнів позитивних мотивів навчально-пізнавальної діяльності, творчої ініціативи й активності; б) вивчення й урахування рівня розвитку та психічних властивостей учнів, проектування «зони найближчого розвитку»; в) стимулювання нових якісних змін у інтелектуальному,емоційному, соціальному розвиткові учнів. Виховні вимоги до уроку включають: а) визначення виховних можливостей навчального матеріалу, діяльності на уроці; б) постановку і формування виховних завдань, зумовлених цілями і змістом навчальної роботи; в) формування в учнів життєво необхідних якостей: старанності, відповідальності, ретельності, охайності, самостійності, працездатності, уважності, чесності та ін.; г) формування світоглядної, моральної, правової, політичної, художньо-естетичної, економічної, екологічної культури; ґ) співробітництво і партнерство з учнями, зацікавленість у їхніх успіхах. Крім перерахованих вимог до уроку, в педагогічній літературі виділяються й інші вимоги: організаційні, психологічні, управлінські, санітарно-гігієнічні, етнічні та ін. Відомий український педагог Н.П. Ґудзик (Одеса), розповідаючи про свою лекційно-семінарську систему навчання хімії, наводить приклад розробки завдань уроку. Тема уроку: «Властивості ароматичних вуглеводнів. Механізм заміщення атомів водню в бензольному ядрі». Тип уроку: урок загального розгляду теми. Завдання уроку: а) Чому навчати. 1. Застосовувати знання про ефект сполуки подвійних та одинарних зв'язків для прогнозування властивостей речовин. 2. Розуміти хід реакцій заміщення атомів водню в бензольному ядрі. 3. Визначити відносну реагентну здатність гомологів бензолу і його похідних. б) Що розвивати. 1. Розуміння причинно-наслідкових зв'язків між структурою речовини і її властивостями. 2. Розуміння теорії вірогідних структур і методів їх аналізу. 3. Розуміння природи єдності фізичних і хімічних явищ, в) Що виховувати. 1. Точний аналітичний підхід до розгляду явищ природи. 2. Уміння бачити і відчувати красу та гармонію світобудови. 3. Любов до дослідження, а через неї — до науки і виробничої діяльності. 4. Намагання присвятити себе служінню благородній меті... Читайте також:
|
||||||||
|