Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Структура тарифу. Ставки мита.

Структура тарифу — кількість колонок (ставок мита стосов­но кожної товарної позиції), що застосовуються в тарифі. Прос­тий (одноколонковий) митний тариф передбачає одну ставку мита для кожного товару, незалежно від країни його походження. Складний (багатоколонковий) митний тариф встановлює по ко­жному з товарів кілька ставок мита, залежно від країни похо­дження товару (торговельного режиму).

Загальною тенденцією є ускладнення митного тарифу, тоб­то застосування кількох ставок мита з метою здійснення тиску на одні країни та стимулювання торгівлі з іншими в інтересах національної зовнішньоторговельної політики. У складному тарифі найвища ставка мита, як правило, є автономною, тобто встановленою державою. Вона максимальна і застосовується до товарів тих країн, з якими не укладено торговельних дого­ворів та угод. За нею слідує нижча, в більшості випадків кон­венційна ставка, що застосовується до товарів з країн, яким надано режим найбільшого сприяння в торгівлі та укладені відповідні торговельні угоди. Складні тарифи передбачають також особливо низькі, пільгові або преференційні ставки ми­та. Іноді вони взагалі відсутні, тобто товар може ввозитися без сплати мита. Крім того, в складному тарифі передбачено мож­ливість введення додаткових, особливо високих антидемпінго­вих і компенсаційних ставок мита.

Ставки мита. Мито — це державний грошовий збір (пода­ток), що стягується через митні установи із суб'єктів зовнішньо­торговельної діяльності за перетин через кордон держави товарів, цінностей і майна. Мито стягується за товари, що ввозяться, ви­возяться, а також транзитні товари. Функціями мита є:

• створення бар'єру, що підвищує ціну імпортного товару та робить його менш конкурентоспроможним (в ціновому аспекті) порівняно з товарами національного виробництва;

• ціновий захист внутрішнього ринку; створюючи різницю в цінах на одні й ті ж товари на світовому і внутрішньому ринках, мито дозволяє національним фірмам підвищувати ціни місцевих товарів та отримувати додатковий прибуток;

• збільшення прибуткової частини державного бюджету. Розмір мита визначається за допомогою ставок мита, які є час­тиною митного тарифу та класифікуються за різноманітними ознаками

за об'єктом регулювання

  • імпортні
  • експортні
  • транзитні

за методом розрахунку розміру мита

  • адвалорні
  • специфічні,
  • змішані
  • альтернативні

за характером походження

  • автономні
  • конвенційні

за реальним впливом на об'єкт регулювання

  • номінальні
  • ефективні

за країною походження

  • максимальні
  • мінімальні
  • преференційні

За об'єктом регулювання (напрямом товарного потоку) ставки мита діляться на: імпортні, експортні та транзитні.

- Імпортні ставки мита є центральним інструментом митно-тарифного регулювання Імпорту в зовнішньоторговельній політиці держави. Об'єктом регулювання є імпортні потоки, стосовно яких встановлюються повні, пільгові та преференційні ставки мита, тобто застосовується складний тариф. • Експортні ставки мита регулюють національний експорт і використовуються обмеженим колом країн. При цьому застосовується простий тариф — кожній товарній позиції відповідає од­на (вивізна) ставка мита.

• Транзитні ставки мита встановлюються за товари інших держав, що перетинають митну територію даної країни. В сучас­ній практиці митно-тарифного регулювання цей вид ставок за­стосовується дуже рідко внаслідок того, що країни транзиту заін­тересовані у збільшенні товаропотоків через їх територію. Тому більшість країн віддають перевагу різного роду зборам (дозволя­ючим, гербовим, статистичним), а також стягують плату за провіз вантажів територією даної держави, що робить зовнішньоторго­вельну політику прозорою та ліберальною.

За методом розрахунку розміру мита ставки поділяються на чотири види (рис. 3.1)

Рис. 3.1. Ставки мита за методом розрахунку його розміру

•Адвалорна — це ставка мита, зазначена у митному тарифі у вигляді відсотка від ціни товару. Мито, розраховане помножен­ням цього відсотка на ціну товару (партії), теж називатиметься адвалорним.

• Специфічна — це ставка мита, зазначена у митному тарифі у вигляді певної грошової суми з одиниці товару, ваги, обсягу, потужності тощо.

• Змішана (комбінована) — це ставка мита, зазначена у митному тарифі у вигляді як відсотка від ціни товару, так і певної суми із зазначеної одиниці виміру товару. Змішане мито розраховується як сума підрахунку мита за адвалорною та специфічною ставками,

•Альтернативна — це ставка мита, зазначена у митному тарифі у вигляді як відсотка від ціни товару, так і певної суми із зазначеної одиниці виміру товару. Альтернативне мито розраховується окремо як адвалорне і як специфічне, але стягуватися буде найбільша сума.

Різниця між адвалорною та специфічною ставками мита мають не тільки суто технічний (розрахунковий) характер. Ці ставки по-різному реагують на коливання цін. Так, при підвищенні цін гро­шові доходи від адвалорного мита змінюються пропорційно зміні цін, а рівень захисту внутрішнього ринку залишається незмінним. У даному разі адвалорні ставки є ефективнішими, ніж специфічні. Але за умов падіння цін останні є надійнішими і виконують свої функції — протекціоністську і фіскальну. Тому за довгострокової тенденції до зростання світових цін спостерігається значне збіль­шення частки адвалорних ставок мита в митних тарифах.

Залежно від країни походження товару ставки мита поділя­ються на:

максимальні, які встановлюються для країн, з якими не укладені торговельні договори;

мінімальні, які надаються країнам, що користуються режи­мом найбільшого сприяння;

преференційні, діючі стосовно окремих країн або груп країн (членів інтеграційних угруповань).

Крім ставок мита, розмір яких встановлено заздалегідь і зафі­ксовано в митному тарифі, митні органи держав мають право на введення додаткових, особливо високих антидемпінгових і ком­пенсаційних ставок мита, рівень яких значно перевищує розмір максимальних ставок тарифу.

Ставки мита можна класифікувати іза характером похо­дження на автономні та конвенційні. Автономна ставка мита визначається відповідними державними органами та затверджує­ться країною самостійно, а не на підставі двосторонніх або бага­тосторонніх угод. Вона може цілеспрямовано встановлюватися країнами на високому рівні з метою початку дво- або багатосто­ронніх переговорів щодо їх зниження в обмін на бажані для краї­ни поступки.

Конвенційною називається ставка мита, що розраховується, обґрунтовується, погоджується в процесі укладання договору та остаточно фіксується після його підписання сторонами. Конвен­ційні ставки мита можуть бути результатами як двосторонніх, так і багатосторонніх угод.

У сучасній митній практиці найбільшого поширення дістали конвенційні ставки мита, розроблені І погоджені під час раундів багатосторонніх торговельних переговорів у рамках Генеральної угоди про тарифи і торгівлю

 

Зареальним впливом на об'єкт регулювання (експорт та імпорт) ставки мита поділяються на номінальні та ефективні.

Номінальна ставка мита — фактичний розмір ставки, зафік­сований у митному тарифі, а ефективна — це розмір ставки, який реально та ефективно захищає внутрішній ринок, або регу­лює експорт і транзит. Усі діючі ставки мита вважаються номі­нальними. Якщо вони виконують свої функції, то номінальні ставки можуть бути одночасно й ефективними. У разі неефекти­вності існуючої, номінальної ставки мита, розраховується рівень ефективної ставки. Існують різні методи розрахунку ефективних ставок мита, серед яких найпростішою і поширенішою на прак­тиці є формула, розроблена ЮНКТАД:

де L — ефективна ставка мита;

N— номінальна ставка мита на готову продукцію;

S— номінальна ставка мита на сировину;

т, v — коефіцієнти, що демонструють частку вартості сировини в ціні товару (т) та частку вартості, доданої в процесі обробки;

п — кількість видів сировини, що застосовуються для вироб­ництва товару.

Ефективність ставки мита залежить не від її рівня (чим вище — тим краще), а визначається співвідношенням цін на даний товар на внутрішньому і світовому ринку. Проілюструємо це на умов­ному прикладі (табл. 3.1).

 

Таблиця 3.1


Читайте також:

  1. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  2. III. РИЗИК ТА ПРИБУТКОВІ СТАВКИ
  3. VІ. План та організаційна структура заняття
  4. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  5. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  6. Алгоритм із застосування річної процентної ставки r.
  7. Алгоритм із застосуванням річної облікової ставки d.
  8. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  9. Атомно-кристалічна структура металів
  10. База оподаткування та ставки податку
  11. База оподаткування, ставки податку та порядок обчислення.
  12. Базова алгоритмічна структура




Переглядів: 1764

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Складові митного регулювання. Елементи митного тарифу | ВПЛИВ СПІВВІДНОШЕННЯ СВІТОВИХ І ВНУТРІШНІХ ЦІН НА СТАВКИ МИТА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.