МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Виникнення та розвиток марксистської економічної теоріїЗахідноєвропейський утопічний соціалізм
Анрі Сен-Сімон. Головні твори: "Листи Женевського обивателя до сучасника" (1802р.), "Про промислову систему" (1821р.), "Катехізис промисловців" (1824р.), "Нове християнство" (1825р.). Основні ідеї: Метод – ідеалістичний. Основа розвитку – це розум людини; 2) виділив періоди розвитку суспільства: ранній період, рабство, середньовіччя, сучасний період, золоте століття; 3) вважав суспільством соціальної справедливості індустріалізм); 4)пропонував програму планового введення господарства; принцип обов’язковості праці для усіх; зусилля держави спрямувати на розвиток науки, мистецтва, промисловості; приділяти велику увагу вихованню зростаючого поколінню, для цього вивільнити жінок із виробництва. Шаль Фур’є (1772‑1832 рр.). Головні твори: "Теорія чотирьох рухів і загальних доль" (1808р.), "Трактат про домашні та землеробські асоціації" (1822р.), "Новий промисловий і суспільний світ" (1828р.), "Вчення про пристрасті". Головні ідеї: 1) запропонував програму створення суспільства соціальної справедливості; 2) виділив групи пристрастей: матерільні /зір, смак, обоняння/, пристрасті душі /дружба, любов/, верховні пристрасті /ентузіазм, новаторство/; 3) визначив стадії розвитку суспільства – дикість, патріархат, варварство, цивілізація та етапи розвитку кожної стадії: дитинство, зростання, занепад, дряхлість; 4) виникнення економічних циклів пов’язував з анархією виробництва; 5) передрікає розвиток монополій: колоніальної, морської, кооперативної, казенної; 6) називає суспільство соціальної справедливості гармонією. Роберт Оуен (1771-1858 рр.). Головні твори: "Про створення людського характеру" (1814р.), "Доповідь графству Нью-Лемар" (1820р.), "Зауваження про вплив промислової системи" (1815р.), "Викладання раціональної системи суспільства" (1820р.). Основні ідеї: 1) основами капіталізму є приватна власність, релігія, шлюб; 2) пропонував заходи щодо покращення умов праці і життя робітників; 3) джерело вартості – праця; 4) продукт праці має належати тому, хто його виробив; 5) наголошував на суперечності між зростанням виробництва і попитом споживача; 6) гроші – штучне мірило вартості; 7) розробив проект робочих грошей, які були еквівалентом трудових витрат; 8) вважав суспільством соціальної справедливості соціалізм, де панує суспільна власність; шлях до нього через прийняття справедливих юридичних законів і освіту населення; принцип соціалізму: "Від кожного за здібністю, кожному за працею".
Історичні умови: 1) функціонування на власній основі фабрично-заводської індустрії, економічний прогрес суспільства; 2)загострення соціально-економічних суперечностей – масове розорення дрібних товаровиробників, зростання експлуатації пролетаріату, періодичні кризи перевиробництва, масове безробіття. Політичні передумови:1)остаточне оформлення класової структури суспільства і загострення політичних суперечностей, бурхливе зростання революційних виступів пролетаріату: /1819 – мітинг в Манчестері; 1830 – революція у Франції; 1834 – повстання ткачів у Ліоні; 1836 – чартизм; 1839 – повстання в Уельсі; 1844 – повстання ткачів Сілезії/; 2)антифеодальні буржуазні революції епохи промислового перевороту в Європі стають наочним прикладом переходу до нового устрою шляхом революції; 3)розвиток філософії, політекономії, статистики. Соціальна база розвитку марксистського напряму – клас пролетарів, що сформувався у ході промислового перевороту. Ідейні джерела марксизму: 1)німецька класична філософія /Г.Гегель, Л.Фейербах – ідеї діалектичного розвитку та матеріалізм/; 2)англійська класична політекономія /А.Сміт, Д.Рікардо – трудова теорія вартості та методологія теоретичного аналізу/; 3)французький утопічний соціалізм /А.Сен-Сімон, Ш.Фурьє, Р.Оуен, – соціалістична ідея/; Карл Маркс (1818-1883 рр.), Фрідріх Енгельс (1820-1895 рр.).
Читайте також:
|
||||||||
|