МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
СТИЛЬ УПРАВЛІННЯУ ході практичної діяльності керівник постійно ухвалює певні управлінські рішення, вибирає способи їх реалізації, виходячи з поставленої мети. Але кожний керівник в своїй діяльності для досягнення поставленої мети використовує свої певні методи, прийоми і способи впливу на колектив людей, визначальний його стиль роботи. Як немає в житті абсолютно двох однакових людей, так немає абсолютно двох однакових стилів керівництва. У практиці управління потрібно мати на увазі, що під поняттям стилю мається на увазі не стиль конкретного керівника, а стиль діяльності даного керівника. Стиль не можна розглядати без діяльності, оскільки наука управління визначається як діяльність апарату управління. Стиль виробляється в процесі діяльності. По працяу судять про людину, по керівній діяльності про керівника. Без діяльності немає стилю. Нероба в апараті не має ніякого стилю. Тому стиль категорія, яка входить в науку управління. Зміст стилю управління це є принципи управління. У зміст стилю управління включають: високу ідейність і комуністичну переконаність; науковий підхід, почуття нового, перспективного, активне впровадження прогресивних методів керівництва, нових наукових і технічних рішень, використання резервів виробництва; ініціатива в роботі; діловитість і глибоке знання поділа; уміння шанобливо слухати людей і особливо підлеглих. Стилі бувають різними за формою, але вони залишаються однаковими за змістом. Особливість стилю управління складається в його визначеності і індивідуальності. Він може змінюватися в залежності від складу колективу. Стиль управління формується під впливом індивідуальних стилів, але він формується як нова індивідуальна якість. Якщо стиль управління формується, виходячи з управлінського праця, то основними чинниками його формування є робота з інформацією, кадрами, з оргтехнікою. Стиль керівництва повинен визначатися не тільки виробничими цілями, але і всією сукупністю соціальних відносин в колективі. Він в значній мірі залежить від керівника * і виявляється в процесі спілкування керівників і підлеглих, їх взаємних впливу, впливу на них усього працяового колективу. При цьому потрібно постійно мати на увазі особливість керівників, яка виражається в тому, що кожний з них знаходиться під впливом вищестоящих керівників, своїх підлеглих, а також будує свої відносини з рівними по рангу. Успіх виробничої діяльності колективу багато в чому визначається особистими якостями керівника, який повинен: 1. бути вихователем, якому властиве почуття високої відповідальності за виховання колективу; 2. зобов'язаний підтримувати нормальні взаємовідносини, що засновуються на довір'ї, доброзичливості, товаристві, взаємодопомозі; 3. уміти вислухати, викласти свої думки; 4. самостійно і швидко приймати обгрунтовані правові управлінські, рішення; 5. правильно розподіляти свій час (згідно з наміченим графіком на день, тиждень, місяць) і, головне, уміти використати його; 6. уміти виділяти ведучі задачі з метою зосередження на них творчій активності всього колективу; 7. бути високоосвіченим, висококваліфікованим працівником, знати в корені всі виробничі питання; 8. бути вольовою людиною, здатною організувати і повести за собою колектив.
* При розгляді стилю керівника необхідно розрізнювати два поняття: керівник і лідер. Керівник це працівник, призначений вищестоящими інстанціями. Його право самостійно вирішувати певне коло питань, пов'язаних з діяльністю керованого ним колективу, і кордони службової відповідальності встановлені офіційно затвердженими положеннями. Лідер це член групи, який в певній ситуації найбільш повно виражає установки, ціннісні орієнтації і норми поведінки, прийняті в колективі, і користується в ньому найбільшим авторитетом.
9. уміти «вдихнути» в людей працяовий ентузіазм, організувати і повести їх за собою, щоб найбільш ефективно виконати виробниче завдання; 10. знайти певне розв'язання питання, не розмінюватися по дрібницях; 11. суворо і неухильно дотримувати законодавство про праця. Звичайно, навряд чи можна знайти керівника, який відразу ж повністю відповідав би необхідним вимогам, був би ідеальним керівником. Важливо враховувати при підборі потенційні можливості кожної людини. Якщо людина, що висувається на керівну роботу поки ще не володіє всіма необхідними якостями, але може їх згодом придбати, можна вважати кандидатуру прийнятною. Ефективність праця керівника можна вимірювати за кінцевими результатами. Як всякий творчий праця, праця керівника специфічний, його продукт рішення звичайно не відображає часу, затраченого на його прийняття. Тому об'єктивно існує потреба оцінювати праця керівника не по його затраченому на прийняття рішення часу, а з урахуванням кінцевого результату його діяльності. У практиці управління зустрічаються різні керівники, яким властиві різні методи, способи і прийоми управління. Відповідно до цього можна виділити наступні основні стилі управління: автократичний, демократичний, ліберальний. Автократичний стильколи керівники не радяться з підлеглими, з громадськими організаціями. Йому відповідають і методи: одноосібне прийняття рішень, адміністрування, постійне втручання в діяльність підлеглих. Демократичний стильколи керівник прагне з'ясувати думку підлеглих, громадських організацій, працяящих. Йому відповідають методи: колегіальність при обговоренні питань, прагнення роз'яснити виконавцям необхідність прийнятих рішень і потреба в них, пробудити і підтримати ініціативу підлеглих. Ліберальний стильколи керівник надає подіям розвиватися своєю чергою, по можливості не втручаючись в них. Відповідним буде і його стиль. Виходячи з даної класифікації, потрібно зазначити, що керівники всіх вказаних типів будуть спиратися на одні і ті ж принципи управління, однак користуватися різними прийомами і методами, виробляти свої стилі. Наприклад, принцип особистої матеріальної і моральної зацікавленості по-різному використовується автократом і демократом. Автократ робить упор на матеріальну зацікавленість, користується цим методом по особистому розсуду, тільки формально радячись з профспілками. При такому стилі ті, що заохочуються не випробовують задоволення від премій. Демократ в основу кладе поєднання моральних і матеріальних стимулів, всякі заохочення здійснює в умовах широкої гласності і за активній участю профспілок і інших громадських організацій. Потрібно зазначити, що демократичний стиль більш усього відповідає соціальним відносинам нашого ладу, але при цьому, звичайно, мається на увазі, що демократичний стиль не суперечить прийняттю одноосібного рішення, коли того вимагає виробнича обстановка. Крім вищезгаданих стилів управління, у керівників різних рангів можна виділити три типи стилів керівництва: директивний, товариський і попустительский, які є різними варіантами в реалізації основного принципу управління соціалістичним колективом принципу демократичного централізму. При директивному стилі управління перебільшується момент централізму; при попустительском, навпаки, «недооцінка» керівником своїх функцій єдиноначальності. Товариський стиль (іноді його називають демократичним) найбільш адекватно виражає основний принцип управління, бо, з одного боку, як будь-яке адміністративне керівництво, він несе в собі елемент Централізму, а з іншою характеризується демократізмом керівника. Вплив керівника па згуртованість колективу виявляється в двох напрямах. Перше з них пов'язане з типом стилю керівництва, що застосовується керівником, від якого залежить можливість вибору поведінки членами колективу. Ефективність цього впливу зумовлена мірою відповідного типу стилю керівництва типу колективу. Це пояснюється тим, що можуть існувати працяові групи, у яких переважають орієнтації на реалізацію передусім особистих цілей. Читайте також:
|
||||||||
|