Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПРИСТРОЇ ДЛЯ ЗАПУСКУ ЕЛЕКТРОДВИГУНІВ

Для запуску електродвигунів пускові елементи (пускову обмотку чи пусковий конденсатор) короткочасно підключають до джерела живлення. Після розгону електродвигуна їх необхідно відключити, оскільки вони не розраховані на тривалий режим роботи. Тривалість підключення пускових елементів до джерела живлення становить зазвичай не більш десятих часток секунди. Включення і відключення пускових елементів здійснюють за допомогою спеціальних пристроїв, що поділяють на ручні й автоматичні. До пристроїв з ручним включенням і відключенням належать різні пускачі, з автоматичним – відцентрові вимикачі і пускові струмові реле.

Пускачі мають три пари контактів і дві кнопки «Пуск» і «Стоп». Дві пари контактів включають послідовно з виводом від робочої обмотки і загальним виводом електродвигуна, а третю – послідовно з виводом від пускової обмотки чи пускового конденсатора. При натисканні на кнопку «Пуск» замикаються всі три пари контактів пускача, що відповідає включеному стану електродвигуна і підключенню його пускових елементів до джерела живлення. Відбувається розгін електродвигуна. При відпусканні кнопки «Пуск» контакти в колі пускових елементів розмикаються, а контакти в колі спільного виводу і виводу від робочої обмотки залишаються замкнутими. Пусковий елемент (обмотка, конденсатор) відключається від джерела живлення, а двигун продовжує працювати тільки з включеною робочою обмоткою. Відключають електродвигун натисканням на кнопку “Стоп”; при цьому розмикаються контакти в колі спільного виводу і виводу від робочої обмотки, унаслідок чого ця обмотка відключається від джерела живлення. Тривалість включення пускових елементів визначається проміжком часу між моментом натискання і відпускання кнопки «Пуск», який цілком залежить від оператора. Це недолік ручного способу запуску, оскільки існує імовірність того, що за зазначений проміжок часу нагрівання пускової обмотки перевищить гранично допустиме значення, що може привести до виходу обмотки з ладу.

Для побутових приладів вітчизняного виробництва найбільше поширення одержали пускачі ПНВ і ПНВС, що застосовувалися раніше в пральних машинах. Пускачі ПНВ призначені для керування трифазними асинхронними короткозамкнутими електродвигунами, а ПНВС – однофазними асинхронними електродвигунами. Пускачі ПНВ-Т і ПНВС-Т призначені для роботи й умовах тропічного клімату.

Довкілля – невибухонебезпечне, не містить струмопровідного пилу у кількості, що порушує роботу реле, а також агресивних газів і пар у концентраціях, що руйнують ізоляцію і метали.

Пускачі ПНВ і ПНВ-Т витримують 50 циклів включень і відключень при струмі 75 А и напрузі 500 В змінного струму частоти 50...60 Гц і cosj = 0,35 з 10-секундними інтервалами, при керуванні електродвигуном найбільшої потужності – не менше 100 000 циклів включень і відключень. Пускачі ПНВС і ПНВС-Т витримують 50 циклів включень і відключень при струмі 30 А і напрузі 380 В змінного струму частоти 50...60 Гц і соsj= 0,35 з 10-секундними інтервалами і 50 000 циклів включень і відключень електродвигунів з пусковою обмоткою потужністю до 0,6 квт. Пускачі ПНВ, ПНВ-Т, ПНВС і ПНВС-Т витримують 1 000 000 циклів включень і відключень без струму в колі контактів.

При використанні як пускового пристрою відцентрового вимикача, розташованого на валу електродвигуна, відключення пускових елементів відбувається в залежності від частоти обертання ротора електродвигуна. Якщо ротор нерухомий, то в період запуску контакти відцентрового вимикача замкнуті, пусковий елемент підключений до джерела живлення. Коли частота обертання ротора електродвигуна досягає значення, рівного приблизно 75% від номінального, контакти відцентрового вимикача під дією відцентрових сил розмикаються і відключають пусковий елемент.

Робота відцентрового вимикача не залежить від коливання напруги живлення мережі і параметрів електродвигуна, що є перевагою. Однак процес виготовлення його складний, що збільшує вартість електродвигуна. У побутових приладах вітчизняного виробництва електродвигуни з відцентровими вимикачами практично не застосовуються.

Пускове струмове реле являє собою електромагніт соленоїдного типу з нормально розімкнутими контактами. Основні параметри, що характеризують пускове струмове реле: струм спрацювання (замикання) і струм відпускання контактів. Струм спрацювання – мінімальний струм, що протікає через котушку реле, при якому відбувається замикання контактів. Струм відпускання – максимальний струм, що протікає через котушку реле, при якій відбувається розмикання контактів.

Обмотку пускового реле включають послідовно з робочою обмоткою електродвигуна, а контакти – у коло пускового елемента. Якщо електродвигун відключений від джерела живлення, струм, що протікає через робочу обмотку, а отже, і через обмотку реле, дорівнює нулеві, і контакти реле розімкнуті. Пусковий елемент відключений від джерела живлення, і ротор електродвигуна нерухомий. При підключенні електродвигуна до мережі по його робочій обмотці протікає пусковий струм, що значно перевищує номінальний. Під дією пускового струму, що протікає через обмотку електромагніта, пускова реле спрацьовує і втягує осердя, з яким зв'язані рухомі контакти, що при цьому замикаються. При їхньому замиканні пусковий елемент підключається до джерела живлення і електродвигун запускається. Зі збільшенням частоти обертання ротора електродвигуна струм, що протікає через обмотку, зменшується. При деякому значенні струму відбувається розмикання контактів і відмикання пускового елемента. Двигун продовжує працювати тільки з включеною робочою обмоткою.

Характеристика пускового реле повинна бути відповідним чином узгоджена з параметрами електродвигуна. Струм замикання реле повинен бути меншим від струму робочої обмотки двигуна при нерухомому роторі, а струм відпускання – меншим від струму робочої обмотки при роботі електродвигуна в сталому режимі з включеним пусковим елементом. При цьому варто враховувати залежність струму електродвигуна від напруги живлення і ступеня його нагрівання. Струм робочої обмотки електродвигуна при нерухомому роторі, понвженій напрузі живлення і нагрітому стані мінімальний. У сталому режимі роботи при підвищеній напрузі джерела живлення і холодному стані електродвигуна струм робочої обмотки максимальний. За вказаними мінімальним і максимальним значеннями струмів робочої обмотки електродвигуна підбирають параметри пускового реле.

Пускові струмові реле як самостійні елементи у побутових приладах практично не застосовують. Їх використовують як складову частину комбінованих пускозахисних реле.


Читайте також:

  1. Cпрямляючі пристрої
  2. Акумуляторні батареї та зарядні пристрої.
  3. Багатокаскадні передавальні пристрої - 30 хв.
  4. Бензинові моторні пилки та звалювальні пристрої
  5. Будова трифазних асинхронних електродвигунів
  6. Вантажні пристрої
  7. Вентиляційні пристрої в підземних виробках
  8. Вибір мікропроцесорного комплекту для проектування обчислювальних пристроїв і систем
  9. Вибір, розміщення, режими роботи компенсуючих пристроїв.
  10. Види передавальних пристроїв РЛС РТВ та їх параметри
  11. Визначення необхідного технологічного обладнання та пристроїв для виконання технологічних операцій і розробка вимог, яким повинний відповідати кожен тип оснастки
  12. Виконавчі пристрої. Регулюючі органи. Виконавчі механізми. Гідравлічні виконавчі механізми.




Переглядів: 1571

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАХИСНІ СТРУМОВІ РЕЛЕ | ЛЕКЦИЯ №1

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.042 сек.