Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



На прикладі інтегрованого середовища Delphi

Основи візуального об’єктно-орієнтованого програмування

Лекція №5

3.4 Компоненти введення та відображення текстової, графічної, цифрової інформації. Кнопки, індикатори, компоненти меню.

3.4.7 Відображення мультимедіа та іншої інформації - компоненти Animate, MediaPlayer, ProgressBar, Gauge. Перші два компоненти відображають мультимедіа інформацію. Компонент Animate відтворює відтворює системні кліпи Windows, такі як копіювання файлів, знищення файлів і т.і. Компонент MediaPlayer є універсальним плеєром для відтворення аудіо- та відео-файлів. Більш докладно і з наведенням прикладів роботи ці компоненти будуть розглянуті в наступних лекціях. Коротка характеристика мультимедійних компонентів (рис. 3.4.6):

· Animate (сторінка палітри Win32) - використовується для програвання німих кліпів AVI.

· MediaPlayer(сторінка палітри System) - використовується для створення панелі керування відтворенням звукових та відеофайлів, а також пристроїв мультимедіа.

· ProgressBar (сторінка палітри Win32) - використовується для відображення в стилі Windows95 хода виконання процесів, що займають помітний час.

· Gauge (сторінка палітри Samples) - приклад компонента, що використовується для створення індикатора ходу виконання процеса у вигляді лінійки, текста або секторної (кругової) діаграми.

 

 

 

 

Рис. 3.4.6 - Мультимедійні компоненти

 

Розглянемо компоненти ProgressBar і Gauge. Перший компонент всім добре знайомий по операціях копіювання великих файлів або виконання розрахунків, що займають помітний час, в Windows. Причому існують варіанти як неперервного показу хода виконання, так і по кроках. За допомогою компонента Gauge виконання процесів ілюструється не так часто. Приклад роботи цього компонента наведений на рис. 3.4.7.

 

 

Рис. 3.4.7 - Приклад роботи компонента Gauge.

 

Oсновна властивість цих двох компонентів - значення позиції Position в ProgressBar і Progress в Gauge. Наприклад, якщо повну тривалість процеса роботи охарактеризувати значенням цілої змінної Count (об‘єм всіх файлів, що копіюються, або кількість повторень циклів), а тривалість виконаної частини - цілою змінною Current, то тоді позиція діаграм визначається операторами

ProgressBar1.Position:= 100* Current div Count;

Gauge1.Progress:= 100* Current div Count;

Треба звернути увагу, що div - це операція цілочисельного ділення, і хід виконання процеса необхідно задавати в відсотках (цілими числами). Компонент ProgressBar ще має два методи (на відміну від Gauge), для відображення ходу виконання - збільшення позиції на задану величину Delta - StepBy(Delta: Integer) та StepIt- збільшення позиції на один крок, величина якого задається властивістю Step (тоді синя смужка змінюється не поступово, а кроками).

3.4.8. Кнопки, індикатори, компоненти меню. Ці елементи можна визначити як керуючі при виконанні програми. Коротка характеристика найбільш популярних компонентів:

· Button (сторінка компонентів Standard) - кнопка, використовується для створення кнопок, за допомогою яких користувач виконує команди в додатку.

· BitBtn (сторінка компонентів Additional) - кнопка з графікою, використовується для створення кнопок, на яких розташована бітова графіка, наприклад, кнопка OK з галочкою.

· RadioButton (сторінка компонентів Standard) - радіокнопка, пропонує користувачу вибрати тільки один із варіантів, що реалізуються набором цих кнопок. Набір радіокнопок необхідно розташовувати в одному контейнері (формі, панелі і т.і.).

· Timer (сторінка компонентівWin32, (піктограма цього компонента наведена на рис. 3.4.6)) - використовується для запуску процедур, функцій та подій в визначений час.

 

Основна властивість кнопок Button і BitBtn - надпис на кнопці Caption. Головна подія - реакція кнопки на натискання OnClick. Властивості цих двох об‘єктів подібні, єдина відмінність для кнопки BitBtn - можливість винесення на поверхню кнопки бітового зображення - реалізується в рядку властивостей Glyph. При натисканні кнопки з трьома крапками в рядку властивості Glyph в інспекторі об‘єктів відкривається вікно, що наведено на рис. 3.4.7.

 

 

Рис. 3.4.7 - Вікно редактора піктограми кнопки BitBtn.

 

Для того, щоб задати зображення, необхідно натиснути кнопку Load (загрузити), і вибрати файл бітової матриці *.bmp. Файл можна створити самостійно, а можна вибрати вже готове зображення із бібліотеки Delphi із каталога Images/Buttons.

Компонент RadioButton. Радіокнопки об‘єднуються в групу взаємопов‘язаних індикаторів, із яких можливо вибрати тільки один. Приклад радіокнопок наведений на рис. 3.4.8.

 

 

Рис. 3.4.8 - Приклад використання компонентів BitBtn, RadioButton.

 

Основна властивість радіокнопки - Checked - визначає, вибрана ця кнопка користувачем або ні. Якщо ця кнопка натиснута, то тоді Checked=True, якщо ж ця кнопка не натиснута - то Checked=False.

Компонент Timer дозволяє задавати в додатку інтервали часу. Має дуже поширене використання: синхронизація мультиплікації, закриття вікон через деякий час, задання часу на відповідь, наприклад, в програмах тестування знань студентів і багато іншого.

Компонент Timer - невізуальний, його можна розміщувати під час проектування програми в будь-якому місці форми, при виконанні цей компонент в вікні не з‘являється. Timer має дві основні властивості: Interval - задає період спрацьовування таймера в мілісекундах, і Enabled - доступність, або активність цього об‘єкта, може приймати значення True - працює, або False - не працює. Наведемо приклад, як керувати появою чи зникненням об‘єктів в програмі. Нехай необхідно через 10 секунд після початку виконання програми закрити форму-заставку з логотипом Вашої програми. Для цього при проектуванні треба зробити таймер активним (виставити True для властивості Enabled), а для властивості Interval задати 0. Таймер працювати не буде доти, поки в необхідному місці не виконається оператор

Timer1.Interval:=10000;

Через 10 секунд після цього відбудеться подія OnTimer. В обробнику цієї події необхідно записати оператор

Timer1.Interval:=0;

Цей оператор відключить таймер. А вже потім необхідно записати оператори, що реалізують заплановану дію, наприклад, закривають вікно форми-заставки.

3.4.9 Компоненти меню. Головне меню. В Delphi передбачені два компоненти для створення меню: MainMenu - головне меню, та PopupMenu - вспливаюче меню. Обидва компонента розташовані на сторінці Standard.

MainMenu - компонент невізуальний, це означає, що його розміщення на формі в процесі проектування немає ніякого значення для користувача - користувач все одно побачить не сам компонент, а тільки меню, що згенероване за його допомогою. Зазвичай для однієї програми використовується один компонент MainMenu. Основна властивість - Items (пункти). Заповнення цієї властивості відбувається за допомогою Конструктора меню, який викликається подвійним кліком на компоненті, або натисканням кномпки з трьома крапками біля властивості Items. Загальний вигляд цього вікна навелений на рис. 3.4.9.

 

 

Рис. 3.4.9 - Вікно конструктора меню.

 

При роботі в конструкторі меню можливо вводити нові розділи, якщо розташувати курсор в рамці із крапок. Інший шлях - використання контекстного меню, яке з‘являється при натискання правої кнопки мишки. В цьому контекстному меню також можна вибрати команду створення підменю Create SubMenu (створити підменю). Властивість Caption визначає надпис на розділі.

Основна подія кожного із розділів меню - OnClick - визначає реакцію програми на вибір користувачем даного розділу меню. Саме тут необхідно написати код обробника події - що саме планується зробити при виклику даного пункта меню.

3.4.10 Панелі. Призначення таких компонентів як панелі - контейнери для об‘єднання інших керуючих компонентів. Панелі також можуть виконувати чисто декоративні функції для зорового об‘єднання компонентів. Коротко розглянемо всього декілька панелей.

· GroupBox (сторінка Standard) - контейнер для об‘єднання групи пов‘язаних керуючих елементів, таких як радіокнопки або контрольні індикатори.

· Panel (сторінка Standard) - контейнер для об‘єднання органів керування і менших контейнерів. Можна також використовувати для побудови смуг стану, інструментальних панелей і т.і.

· PageControl (сторінка Win32) - дозволяє створювати сторінки в стилі Windows95, що керуються закладками, з метою економії місця на робочому столі.

 

Зовнішній вигляд панелі Panel визначається сукупністю властивостей: BevelInner - стиль внутрішньої частини панелі, BevelOuter - стиль зовнішньої частини панелі, BorderStyle - стиль бордюра. Панель GroupBox не має таких широких можливостей для оформлення, але цей елемент має вбудовану рамку з надписом.

Компонент PageControl - багатосторінкова панель. Приклад такої панелі наведений на рис. 3.4.10. Для того, щоб задавати та редагувати сторінки цієї панелі, необхідно натиснути праву кнопку миші. В меню, яке з‘явиться, можна вибрати команди:

· NewPage - створити нову сторінку.

· NextPage - перейти на наступну сторінку.

· PreviousPage - перейти на попередню сторінку.

 

 

Рис. 3.4.10 - Приклад використання компонента PageControl.

 

Контрольні запитання.

1. Назвіть основні компоненти для відображення мультамедійної інформації.

2. Для чого використовується компонент Animate?

3. Як створити головне меню в програмі?

4. Яке основне призначення компонентів типу панель?

5. З якою метою використовується компонент Image?


Читайте також:

  1. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  2. Адаптація до абіотичних факторів середовища.
  3. Адаптація організму до змін чинників зовнішнього середовища
  4. Адаптація організму до зовнішніх факторів середовища.
  5. Аналіз внутрішнього середовища підприємства
  6. Аналіз зовнішнього середовища
  7. Аналіз конкурентного середовища
  8. Антропогенне забруднення природного середовища. Джерела забруднень
  9. Архітектурно- планувальні заходи по поліпшенню стану міського середовища .Аналіз циклу життя споруди
  10. Вивчення факторів виробничого середовища і трудового процесу
  11. Виділимо групу факторів зовнішнього середовища, які спричиняють певні зміни в організації.
  12. Використання методу сценаріїв при прогнозуванні змін зовнішнього середовища




Переглядів: 1099

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття держави. | РЕЛЕ ЧАСУ З ЕЛЕКТРОМАГНІТНИМ СПОВІЛЬНЕННЯМ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.