Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальносвітові тенденції розвитку промисловості та сільського господарства

ТЕМА 13: МІЖНАРОДНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІВРОБІТНИЦТВА У ПРОМИСЛОВОСТІ ТА СІЛЬСЬКОМУ ГОСПОДАРСТВІ

Яке безробіття виникає, якщо людина втратила роботу внаслідок зменшення попиту на її професію?

Процес суспільного відтворення.

ТЕСТИ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ

на тему:

Економічне зростання і його чинники»

1. Процес виробництва, який щорічно відновлюється у зростаючих роз­мірах, здійснюється переважно на більш досконалій технічній осно­ві,це:

а) відтворення;

б) суспільне відтворення;

в) просте відтворення;

г) розширене відтворення;

д) немає правильної відповіді.

2. Економічне зростання, яке досягається за рахунок розширення об­сягів виробництва, тобто за рахунок використання більшої кількості виробничих ресурсів, має назву:

а) екстенсивне економічне зростання;

б) інтенсивне економічне зростання;

в) загальна тенденція до зростання;

г) економічний розвиток.

3. До позитивних наслідків економічного зростання можна віднести:

а) більш високий рівень життя;

б) позитивно впливає на авторитет країни;

в) полегшує розв’язання проблем обмеженості ресурсів;

г) всі вище перераховані відповіді;

д) правильної відповіді немає.

4. У якій послідовності відбуваються фази економічного циклу:

а) спад, дно, пік, пожвавлення;

б) дно, спад, пік, пожвавлення;

в) спад, дно, пожвавлення, пік;

г) пік, дно, пожвавлення, спад.

а) фрикційне;

б) структурне;

в) добровільне;

г) циклічне.

 

Відповіді:1 – г

2 – а

3 – г

4 – в

5 – б

1. Загальносвітові тенденції розвитку промисловості та сільського господарства.

2. Правове регулювання міжнародного співробітництва у промисловості.

3. Правове регулювання міжнародного співробітництва в сільському господарстві.

Промисловість є провідною галуззю господарства. Вона справляє вирішальний вплив на рівень економічного розвитку суспільства. Складається з двох великих груп галузей — видобувної та обробної. Умовно промисловість поділяється на виробництво засобів вироб­ництва та виробництво предметів споживання.

Перехід від мануфактури до машинного виробництва в історії людства відомий як "промисловий переворот". Першою країною, яка стала на шлях промислового розвитку, є Нідерланди (XVII ст.). У другій половині XVIII — на початку XIX ст. "промисловий перево­рот" відбувся у Великобританії. У середині XIX ст. на шлях індуст­ріалізації стали США, Франція, Німеччина, Італія та Японія. У Росії "промисловий переворот" розпочався наприкінці 80-х років XIX ст.

Процес створення великого машинного виробництва і на цій ос­нові перехід від аграрного суспільства до індустріального дістали назву "індустріалізація". Джерелами коштів для індустріалізації мо­жуть бути як внутрішні ресурси, так і кредити та капіталовкладення з країн, що досягли найвищого економічного рівня. Терміни і темпи індустріалізації в різних країн різні. Наприклад, Великобританія пере­творилась на індустріальну країну в середині XIX ст., Франція — на початку 20-х років XX ст. У Росії індустріалізація започаткувалась наприкінці XIX — на початку XX ст. Після Жовтневої революції, на­прикінці 20-х років, індустріалізація здійснювалася форсованими темпами. При цьому, як відомо, застосовувались насильницькі мето­ди за рахунок обмеження рівня життя більшості населення та екс­плуатації селянства.

Найвищого рівня промислового розвитку досягли країни Європи, Північної Америки та Японія. З'явились теорії про індустріальну Північ та сільськогосподарський Південь планети.

Поняття "промислово розвинені країни" традиційно ототож­нюється з поняттям "економічно розвинені країни". Країни, що не пройшли індустріалізації, належать до економічно відсталих країн світу, які для шляхетності називаються країнами, що розвиваються. Це позначення застосовується до незалежних, зокрема колишніх ко­лоніальних та напівколоніальних, країн, що відстали від інших країн за рівнем соціально-економічного розвитку з огляду на особливості їх історичного шляху. Деякі з раніше відсталих країн протягом ос­танніх десятиліть досягли вражаючого рівня промислового розвитку і тому були названі "економічними драконами" (наприклад, Сінгапур, Таїланд, Південна Корея, Тайвань).

Нині (як і в історичному минулому) сільське господарство є сфе­рою господарської діяльності, де людина якнайтісніше контактує з навколишнім середовищем. Земля була, є й, очевидно, завжди буде основним засобом виробництва в сільському господарстві.

У сільському господарстві економічно розвинених країн перева­жає високотоварне агропромислове виробництво. Фермери виробля­ють такий обсяг сільськогосподарської продукції, який набагато пе­ревищує їх власні потреби. У країнах, що розвиваються, переважає дрібнотоварне сільське господарство. Дрібнотоварне виробництво орієнтується переважно на задоволення власних потреб фермер­ських господарств у продуктах харчування.

У сільському господарстві окремих країн, що розвиваються, поши­рені плантації. Плантаційну систему запровадили португальці ще в XIV ст. на тропічних островах західноєвропейського узбережжя. Плантації — це великі сільськогосподарські підприємства, що спеціа­лізуються на вирощуванні певного тропічного продукту, який поста­чається на ринок.

Широкомасштабні перетворення на основі сучасної агротехніки було названо "зеленою революцією". У США, Канаді, Ве­ликобританії та інших економічно розвинених країнах "зелена ре­волюція" відбулась ще перед Другою світовою війною. Механіза­ція сільськогосподарського виробництва, запровадження передової агротехніки, укрупнення фермерських господарств зумовили небаче­ний до того рівень продуктивності аграрної праці. Згодом "зелена революція" поширилась і на країни, що розвиваються, де примітивне сільське господарство розвивається шляхом, який вже пройшли краї­ни Заходу. А в останніх у цей час сільське господарство опинилось в умовах нового етапу "зеленої революції" — "біотехнологічної рево­люції", яка передбачає широке застосування біотехнології, комп'ю­терної техніки, нових засобів захисту рослин, обробки ґрунтів тощо.

Інакше кажучи, поки країни, що розвиваються, займаються механі­зацією сільського господарства, розвинені країни світу задіяні у його біотехнологізації.

До "зеленої революції" голод періодично загрожував населенню окремих (а іноді й групі) країн, що розвиваються. Завдяки "зеленій революції" багато з цих країн зуміли повністю задовольнити свої потреби, спираючись на власне виробництво сільськогосподарської продукції. Деякі з країн цієї групи спромоглися навіть перетворитись на експортерів продуктів сільського господарства.

Загроза голоду чатує в окремих країнах, що розвиваються. Цьому значною мірою сприяє демографічний вибух, що відбувається там.


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  5. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  6. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  7. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  8. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  9. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  10. Адгезиви на основі латексів у взуттєвій промисловості
  11. Актуальні тенденції організації іншомовної освіти в контексті євроінтеграції.
  12. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства




Переглядів: 874

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ | Правове регулювання міжнародного співробітництва в сільському господарстві

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.