Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ускладнення міжнародного становища України після

Методичні вказівки до вивчення дисципліни

План.

Семінарське заняття № 6-7.

Україна наприкінці XX – на початку XXI ст.

1. Українська РСР в умовах «перебудови».

2. Політичний розвиток українського суспільства в умовах незалеж­ності.

3. Проблеми реформування економіки.

4. Зовнішня політика України.

5. Стан культури.

6. Українське суспільство на сучасному етапі.

Теми індивідуальних навчально-дослідних завдань (ІНДЗ):

1. Етапи політики перебудови в УРСР.

2. Український національно-визвольний рух в роки перебудови.

3. Антиконституційний заколот 19-21 серпня 1991 р. і Україна.

4. Державна символіка України: історія і сучасність.

5. Співдружність Незалежних Держав і Україна: здобутки, проблеми, перспективи.

6. Леонід Кравчук – Президент України.

7. Леонід Кучма – Президент України.

8. Віктор Ющенко – Президент України.

9. Політичний портрет Юлії Тимошенко.

10. Віктор Янукович – Президент України.

11. Українська діаспора на сучасному етапі.

12. Формування багатопартійності в незалежній Україні

13. Кримська автономія на сучасному етапі: проблеми і перспективи.

14. Україна і НАТО.

15. Релігійне життя в незалежній Україні.

16. Міжнаціональні відносини в незалежній Україні.

17. Помаранчева революція: причини, перебіг подій, наслідки.

 

Питання для обговорення:

1. Назвіть причини кризових явищ, що склалися у політичному та економічному житті України в середині 1980-х рр.

2. Поняття “перебудова”, що виникло у середині 1980-х рр., з часом зазнало трансформацій, набуло розпливчастості й невизначеності. Як би Ви визначили суть і зміст цього поняття?

3. У чому полягають особливості впровадження політики перебудови в Україні?

4. Визначте основні етапи становлення багатопартійної системи в Україні.

5. Процеси перебудови здійснили могутню хвилю критичного переосмислення минулого. Поміркуйте, якою мірою об’єктивний аналіз пройденого історичного шляху, допомагає громадянам України розв’язувати завдання побудови незалежної держави?

6. Які обставини викликали прийняття Декларації про державний суверенітет України?

7. Обґрунтуйте історичне значення Акту проголошення незалеж­ності України.

8. У чому полягають особливості державотворчого процесу в незалежній Україні?

9. Які економічні проблеми було вирішено, а які виникли після проголошення незалежності України?

10. У чому полягають особливості конституційного процесу в Україні?

11. Яким чином вирішила Україна проблему ядерного роззброєння?

12. Які напрями зовнішньої політики України, на Вашу думку, мають бути пріоритетними?

13. У чому полягає суть релігійного відродження, що відбувається в сучасній Україні?

14. Схарактеризуйте шляхи, якими владні структури планують вихід з економічної кризи. Аргументуйте власну точку зору з цього питання.

15. У чому Ви вбачаєте причини міжетнічних конфліктів в сучасній Україні?

16. Як Ви оцінюєте зміни, що відбуваються в соціальній структурі сучасного українського суспільства?

17. Яким Ви бачите майбутнє СНД?

Література:

1. Акт проголошення незалежності України 24 серпня 1991 року. – К., 1991.

2. Алексєєв Ю.М., Кульчицький С.В., Слюсаренко А.Г. Україна на зламі історичних епох. (Державотворчий процес 1985-1999 рр.). – К., 2000.

3. Біла С.О. Досвід ліберального реформування української економіки (1991-2005 рр.) // УІЖ. – 2006. – № 6. – С. 125-144.

4. Бойко О. Україна. 1991-1995 рр.: Тіні минулого чи контури майбутнього. (Нариси з новітньої історії). – К., 1996.

5. Васюта С.І. Чорнобильська катастрофа в контексті соціо­екологічних проблем // УІЖ. – 2001. – № 4.

6. Віднянський С.В., Мартинов А.Ю. Еволюція зовнішньої політики України (1991-2006 рр.) // УІЖ. – 2006. – № 4. – С. 32-50.

7. Видрін Д., Табачник Д. Україна на порозі XXI століття: Політичний аспект. – К., 1995.

8. Гальчинський А.С. Помаранчева революція і нова влада. – К.: Либідь, 2005.

9. Декларація про державний суверенітет України. – К., 1990.

10. Касьянов Г.В. Сучасна історія України: проблеми, версії, міркування // УІЖ. – 2006. – № 4. – С. 4-14.

11. Конституція (Основний Закон) України: Принята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 року. – К., 1996.

12. Котигоренко В. Етнічні протиріччя і конфлікти в сучасній Україні: політологічний концепт. – К.: Світогляд, 2004.

13. Кравчук Л.М. Останні дні імперії. Перші роки надії. – К., 1994.

14. Кульчицький С.В. Утвердження незалежної України: перше десятиліття // УІЖ. – 2001. – № 2-4.

15. Кульчицький С.В. Закономірності державотворчого процесу в незалежній Україні. – К., 2001.

16. Кульчицький С.В. Україна і Росія: переваги і небезпеки «особливих» відносин. Роздуми історика. – К., 2004.

17. Кульчицький С.В. Помаранчева революція. – К., 2005.

18. Кульчицький С.В. Україна: суспільство й держава на терезах історії (1991-2006 рр.) // УІЖ. – 2006. – № 4. – С. 15-31.

19. Литвин В.М. Україна на межі тисячоліть (1991-2000 рр.). – К., 2000.

20. Литвин В.М. Україна: Хроніка поступу. 1991-2000. – К., 2000.

21. Лукацький Є. Україна від незалежності до свободи. – Х.: Фоліо, 2005.

22. Народний Рух України: Місце в історії та політиці. – К., 1994.

23. Стратегічні виклики XXI століття суспільству та економіці України: В 3 т. – К., 2007.

24. Україна в III тисячолітті.Традиції. Інновації. Інвестиції. – К., 2007.

25. Україна і Росія в історичній ретроспективі / С.В.Кульчицький, Б.О.Парахонський. – К.: Наук. думка, 2004. – Т.3: Новітній український державотворчий процес.

26. Україна: політична історія. XX – початок XXI ст. – К.: Парламентське вид-во, 2007.

27. Український вибір: політичні системи XX століття і пошук власної моделі суспільного розвитку. – К., 2007.

28. Українські ліві: Між соціалізмом і соціал-демократією. – К., 2000.

29. Чорнобильська трагедія: Документи і матеріали. – К., 1996.

30. Шкварець В.П., Шаповалова І.О. В роки незалежності (1991-2007 роки) // Миколаївщина в новітній історії. 70-річчю утворення Миколаївської області присвячується: Навч. посіб. – Миколаїв: Вид-во ПП Шамрай, 2007. – С. 188-225

 

„Історія України”

для студентів технічних спеціальностей

Частина ІІ

 

 

Дніпропетровськ

 

Історія України. Методичні вказівки до вивчення дисципліни „Історія України” для студентів технічних спеціальностей. Частина ІІ. Укладачі: Г.Г.Кривчик, Г.І.Карпенко. – Дніпропетровськ: ПДПБА, 2011. – 34 с.

 

 

Методичні вказівки розраховані на студентів технічних спеціальностей. Написані стисло, конкретно, доступною мовою. Ретельно відібрані хронологічні дані, знання яких допоможе студентам предметно засвоїти історичний матеріал. Автори також прагнули показати різні, часом протилежні судження щодо деяких історичних подій, формуючи у студентів думку про складність наукового історичного пошуку. У частині другій посібника висвітлюється період від початку «Руїни» (кінець 1650-х рр.) до кінця ХІХ ст.

 

 

Укладачі:Кривчик Геннадій Георгійович, доктор історичних наук, професор, завідувач кафедри українознавства ПДАБА;

Карпенко Галина Іванівна, кандидат історичних наук, доцент кафедри українознавства ПДАБА

 

 

Відповідальний за випуск:Г.Г. Кривчик, доктор історичних наук, професор, завідувач кафедри українознавства ПДАБА.

 

 

Рецензенти:Калашніков Віктор Михайлович, доктор історичних наук, професор Дніпропетровського національного університету;

Білополий Віктор Васильович, В.В. кандидат історичних наук, доцент, завідувач кафедри філософії та політології ПДАБА.

 

Затверджено на засіданні кафедри українознавства,

Протокол №3 від 1.11.2011

 

Затверджено на засіданні

методичної ради ПДАБА

Протокол № 2 (76) від 07.11.11

 

 

Дніпропетровськ – 2011

 

Зміст

 

VІІ. Занепад козацької держави. Руїна ..............................................4

7.1. Ускладнення міжнародного становища України після

Переяславської Ради .............................................................................4

7.2. Початок громадянської війни й Руїни ........................................5

7.3. Події на Лівобережжі та Правобережжі в 1660-1670 рр. Гетьман

Петро Дорошенко.......................................................................................7

7.4. Гетьмани Лівобережної України Дем'ян Многогрішний та

Іван Самойлович. Кінець Руїни .........................................................9

VIII. Україна у XVIII ст............................................................................11

8.1. Гетьманування Івана Мазепи ....................................................... 12

8.2. Ліквідація українського самоврядування та Запорозької Січі ..... 14

8.3. Територіальні зміни в Україні у ХVІІІ ст...................................... 15

8.4. Антифеодальна боротьба українського народу .......................... 17

ІХ. Українські землі під владою Російської і Австрійської

імперій у першій половині ХІХ ст........................................................ 18

9.1. Розклад феодально-кріпосницької системи в українських

землях ................................................................................................... 19

9.2. Декабристський рух в Україні ................................................... 20

9.3. Початок українського національного руху.

Кирило-Мефодіївське братство ..................................................... 22

9.4. Становище українців в західноукраїнських землях .................. 23

Х. Україна в другій половині ХІХ ст......................................................... 24

10.1. Кримська війна ........................................................................... 25

10.2. Селянське та інші буржуазні реформи 60-70-х рр. ХІХ ст.,

їх роль у соціально-економічному розвитку України ............ 26

10.3. Національно-демократичний рух ............................................. 28

10.4. Революційно-демократичний і робітничий рухи ..................... 30

Хронологічні таблиця ......................................................................................32

Література ..........................................................................................................34

 

 

VІІ. Занепад козацької держави. Руїна

 

Ключові слова: Гетьманщина, московські воєводи, царський уряд, антипольська коаліція, московський патріарх, соціальна рівновага, громадська війна, руїна, феодальні війни, перемир’я, компроміс, політичні угрупування, орієнтація.

 

Еволюція поглядів Б. Хмельницького та його соратників на процес державотворення визначали динаміку та різновекторність зовнішньополітичної лінії Війська Запорозького. Спочатку пошуки союзників здійснювались у трикутнику: Польща-Туреччина-Московщина, проте незабаром після укладання Вільненського перемир’я в зовнішньополітичній моделі Б. Хмельницького з’явився новий вектор – шведський. Період після смерті Б. Хмельницького став часом серйозних випробувань для українського народу. Ця доба принесла розкол країни, громадянську війну, жахливе спустошення (руїну) українських земель.

 


Читайте також:

  1. А – до відновлення, б – після відновлення.
  2. А/. Верховна Рада України.
  3. АГРАРНЕ ПРАВО УКРАЇНИ
  4. Аграрні закони України
  5. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  6. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  7. Адміністративно-правовий статус Кабінету Міністрів України
  8. Адміністрація Президента України
  9. Адреси бібліотек України
  10. Акти Верховної Ради України
  11. Акти Кабінету Міністрів України
  12. Акти Конституційного суду України в системі національного законодавства.




Переглядів: 718

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 6 | Початок громадянської війни й Руїни

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.