Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Історичні передумови створення та діяльності

План

МЕТА: визначити основні ключові моменти розвитку системи вищої освіти на території України

Характеристика розвитку системи вищої освіти в Україні 17- 19 ст..

Лекція 2

1. Передісторія вищої школи освіти в Україні, українська вища освіта до жовтневого перевороту.

2. Вища освіта доби Центральної Ради.

3. Педагогічна освіта в Україні радянського періоду.

4. Відродження національної педагогічної освіти у незалежнійУкраїнській державі.

5. Економічна освіта в Україні.

6. Класичний університет України і Болонський процес.

 

Минуле і сучасне системи вищої освіти. Заклади освіти на території сучасної України мають довгу історію (школи у грецьких колоніях датуються початком нашої ери), але несприятливі історичні умови були причиною того, що вища освіта виникла пізніше, ніж у Західній чи Центральній Європі. Першою університетського рівня в Україні досягла у 1632р. Києво-Могилянська Академія, коріння якої сягає 1615р. У тому ж сторіччі з'явився й Львівський університет (1661 р.). Включення України до складу Російської імперії призвело до помітного занепаду середньої і вищої освіти на землях України, свідченням чого є те, що наступні ВЗО створені аж у XIX столітті підтиском економічних і політичних потреб. Негативну роль відігравала часткова чи повна заборона навчання дітей рідною мовою, а також застосування у вищих закладах лише російської мови і латини. Росія домоглася навіть того, що у визнаних західноєвропейських енциклопедіях у статті "слов'янські мови" жодним словом не згадана українська мова. Порівняно сприятливі умови для розвитку національної освіти і свідомості мали території, що певний час входили у більш цивілізовану і ліберальну Австро-Угорську імперію (Галичина і Закарпаття).

У радянські часи освіта в Україні розвивалася не для розквіту національної економіки й культури, а для "перемоги комунізму на всій земній кулі", що змусило створити централізовану та мілітаризовану країну, надмірних розмірів армію і жорстку систему виховання й освіти, яка мала забезпечити "кадрами" потреби названих структур. Досить швидко розви­валася вища освіта відразу по Другій світовій війні, коли керівництво СРСР зробило ставку на науку і промисловість у змаганні зі США, які одні тоді виробляли понад половину світової продукції. За якесь десятиріччя і в Україні було створено кілька університетів і десятки спеціалізованих технічних ВНЗО, частка студентів у складі населення перевищила 1,5%, що ви­ще, ніж у середньому в Західній Європі. На жаль, надалі настала майже 30-річна стагнація і у 1990р. у ВЗО України вчилося майже стільки ж сту­дентів, як і в 1960-у.

Незалежна Україна успадкувала від зниклого СРСР середню за якістю систему суто державної вищої освіти у складі 12 університетів (з них два аг­рарних), трьох академій, трьох консерваторій і аж 138 спеціалізованих ін­ститутів. Мало не 2/3 випускників цієї системи отримували дипломи з інженерно-технічних міг технологічних профілів, а кількість економістів і правників була у багато разів меншою, ніж у демократичних країнах з аналогіч­ними показниками розвитку промисловості.

Законодавчою базою трансформації освіти після проголошення незалеж­ності став в Україні демократичний Закон про освіту (червень 1991 р.). Утворене указом Президента у грудні 1991 р. об'єднане Міністерство осві­ти швидко зробило чимало для ліквідації державної монополії на надання освітніх послуг, розвитку автономії освітніх закладів, створення умов для розквітунаціональної самосвідомості і культури всіх національностей в Україні. Невдовзі виникли ВЗО недержавного підпорядкування. Істотний негативний вплив на діяльність і розвиток вищої освіти мала економічна криза й надто низькі обсяги фінансування державних ВЗО.

На початок 1996 р. державний сектор вищої освіти складали 184 заклади і п'ять їх філій, підпорядкованих 13 міністерствам чи іншим структурам (108 закладами і 3 філіями керувало Міністерство освіти). Класичних і спеціалізованих університетів стало 64, академій — 36, інститутів — 84. У недержавний сектор входило 89 ліцензованих закладів різного розміру, пе­реважна більшість яких готували молодь з 2-3 фахів, як правило, менедж­менту і бізнесу.

 

Києво-Могилянської академії - першого вищого навчального закладу України та православної Східної Європи.

 


Читайте також:

  1. ACCESS. СТВОРЕННЯ ЗВІТІВ
  2. ACCESS. СТВОРЕННЯ ФОРМ
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  5. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  6. А. Створення власної папки.
  7. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  8. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  9. Автоматизація метрологічної діяльності
  10. Автоматичне і ручне створення об’єктів.
  11. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  12. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства




Переглядів: 664

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фізико-механічні властивості гірських порід | Економічна освіта на сучасному етапі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.