Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ОСНОВИ ТРУДОВОГО ПРАВА УКРАЇНИ

План

Лекція 2

«Фізичне виховання в спортивно-оздоровчих таборах та місцях відпочинку»

1. Завдання фізичного виховання в таборах та місцях відпочинку.

2. Форми і засоби спортивних заходів.

3. Особливості навчання плаванню.

4. Орієнтовний план проведення спортивно-масових заходів.

Література

1. Матяжов В. С. Студенческий лагерь отдыха и спорта / Матяжов В. С. – Львов: Вища школа, 1980. – 144 с.

1. На сучасному етапі розвитку суспільства гостро постала проблема зміцнення і збереження здоров’я населення. Особливу тривогу викликає погіршення здоров’я молоді. Значна їх кількість має відхилення у фізичному розвитку. Безперечно, що ці захворювання здебільшого про­вокуються недостатньою руховою активністю.

Одне із завдань студентських оздоровчо-спортив­них таборів – зробити відпочинок студентів більш раціо­нальним, скоротити пасивне проведення часу. Цілеспрямована організація активного спортивного відпочинку може задовольнити широке коло запитів, пов’язаних з духовним і фізичним розвитком людини. Так, основним мотивом використання засобів фізичної культури і спорту під час відпочинку є прагнення зміцнити здоро­в’я. На другому місці фактором використання засобів фізичної культури і спорту виступає активний відпочинок, на третьому – розвага. Прагнення досягти високих спортивних результатів найбільш характерний для молоді у віці від 17 до 24 років.

Завданнями студентського оздоровчо-спортив­ного табору є:

– вдосконалення організаційних форм і ме­тодів оздоровчою, спортивно-масового та виховного характеру серед студентів;

– зміцнення здоров’я відпочивальників засобами фізичної культури і спорту з врахуванням природних, кліматичних умов і на цій основі підвищення рівня гармонійної фізичної підготовки і спільної працездатності організму;

– вдосконалення спортивної майстерності;

– залучення до регулярних і повсякденних занять фізичною культурою і спортом всіх відпочивальників;

– оздоровлення студентів з ослабленим здоров’ям;

– ознайомлення з санітарно-гігієнічними прави­лами використання природних засобів загартування;

– прищеплення студентам навиків дотримання розумно­го і раціонального режиму відпочинку;

Таким чином, мета і завдання оздоровчо-спор­тивних таборів усе більш розширюються, що викликає необхідність узагальнювати і поширювати наявний досвід, проводити наукові дослідження та педагогічні експерименти.

 

2. В фізкультурно-оздоровчих таборах заздалегідь плануються: режим, який передбачає систематичне та правильне чергування праці та відпочинку, форми процедур загартування (купання, повітряні та сонячні ванни); прогулянки, екскурсії та походи. До масових оздоровчих форм відносяться всі заходи по загартуванню організму за допомогою водних процедур, повітряних та сонячних ванн, а також спеціальна робота по прищепленню учасникам санітарно-гігієнічних навиків, забезпечення санітарно-гігієнічних умов життя на відкритому повітрі.

Практика показує, що звичайна робота спрямована на оздоровлення організму, обмежуючись лише рекомендаціями, порадами під час розмов, лекцій, доповідей тощо. Часто неможливо прослідкувати за тим, як виконуються рекомендації. Особливу увагу слід надавати людям з ослабленим станом здоров’я, які відносяться до спеціальної медичної групи.

В цілому оздоровчі заходи базуються на:

а) використання природних факторів (сонця, повітря та води) для загартування та зміцнення організму;

б) дотримання правильного режиму, гігієнічних вимог та чергування праці та відпочинку;

в) проведення прогулянок, екскурсій, походів, фізичних вправ на свіжому повітрі;

г) регулярному та раціональному харчуванні.

Можливість комплексного використання всіх засобів фізичного виховання забезпечують їх високий оздоровчий та загартовуючий ефект.

 

3. Людина, яка не вміє плавати або плаває погано, потрапляючи у воду, почуває себе невпевнено: вона боїться зробити певний рух, лягти на воду, занурились, розплющити очі під водою тощо. Якщо таку людину почати вчити певному способу плавання, то вона не буде спроможна виконати вказівки викладача.

Спочатку треба навчити новачка не боятися води, щоб він добре в ній почувався. Для цього застосовують спеціальні підготовчі вправи. Вправи, які привчають дітей до води виконувати на мілкому місці (глибина до пояса).

Вправа 1. Ходьба по дну й різні довільні рухи руками, тулубом і ногами, а також біг з нахилом тулуба вперед.

Вправа 2. Розставити ноги на ширину плечей, нахилити тулуб уперед до горизонтального положення, руки опустити у воду. Рухи руками з боку в бік то розслаблені, то напружені.

Вправа 3. Стрибки вгору – вниз з поворотами наліво, направо, назад і з присіданням у воді.

Вправа4. 3ануритися, встати й не витирати руками обличчя.

Вправа 5. Зануритися й затриматися під водою, не видихаючи повітря, на 5 – 10 с.

Вправа 6. Зануритися, зробити під водою видих і встати.

Вправа 7. Зануритися, розплющити очі, зробити видих і встати.

Вправа 8. «Поплавок». Зробивши повний вдих, присісти під водою і згрупуватися, обхопити гомілки руками; голову нахилити якнайближче до колін і чекати, поки тіло не випливе на поверхню. Випрямитись, стати на дно.

Вправа 9. «Медуза». Зробити глибокий вдих, опуститися на воду, нахилитися вперед до горизонтального положення, розкинувши в сторони розслаблені руки й ноги і чекати, поки вода не виштовхне тіло на поверхню.

Вправа 10. Руки підняті над головою, зробити повний вдих, повільно впасти назад і спробувати лягти на воду.

Вправа 11. Ковзання. Нахилившись уперед до горизонтального положення і тримаючи руки попереду, зробити глибокий вдих і опустити голову на воду. Відштовхнувшись ногами від дна, випрямити тіло й проковзати кілька метрів. Цю вправу треба виконувати також і на спині.

 

4. Для правильної організації навчально-спортивної роботи великого значення набувають наступні фак­тори:

– побудова і проведення навчально-тренувального процесу відповідно до віку і стану здо­ров’я, загальною фізичною і спортивно-технічною під­готовкою відпочивальників;

– обов’язкове дотримання поступовості, послідовності й систематичності в тренуваннях з тими, хто вперше починає займатися фізичною культурою і спортом в таборі;

– забезпечення однорідності складу груп, з врахуванням статі, віку, стану здоров’я, особистих схильностей до певних видів спорту;

– наявність ретельно розробленого плану спор­тивно-масових заходів, складеного з врахуванням специфіки відпочинку в умовах табору і плану роботи табору в дану зміну;

– ознайомлення відпочиваючих з формами занять по окремих видах спорту;

– систематична організація і проведення різноманітних змагань і т. д.;

– забезпечення лікарсько-педагогічного контролю за станом здоров’я, змінами у фізичному розвитку відпочивальників, а також дотримання санітарно-гі­гієнічних вимог у місцях занять і заходів по попередженню травматизму;

– створення умов для занять фізкультурою сту­дентам з ослабленим здоров’ям з врахуванням рекомендацій лікарів.

Для визначення методики і дозування фізичних вправ, різних навчально-тренувальних занять необхідно враховувати сукупність всіх видів діяльності відпочивальників. Недостатню рухову активність студентів в період навчання компенсує тре­нувальний режим, який забезпечує нормальну життєдіяльність організму є засобом не лише фізичного розвитку і вдосконалення, але і зміцнення здоров’я молоді.

Навчально-спортивна і масово-оздоровча робо­та в таборі проводиться відповідно до загального плану заходів на зміну. При плануванні береться до уваги тип табору, місцезнаходження, ландшафт, наявність обладнаної спортивної бази, тривалість зміни, кліматичні умови і тривалість оздоровчого сезону в цілому. Спортивна комісія ради табору передбачає в плані своєї роботи залучення всіх відпочивальників до занять спортом, проведення товариських (матчевих) зустрічей з відпочивальниками інших таборів, а також фізкультурних заходів на пляжі.

Для організації регулярних занять спортом комплектуються навчальні групи, заняття в яких проводяться майже щодня. Ці заняття, а тако­ж ранкова гігієнічна гімнастика, режим, щоденна ходьба, повітряні і сонячні ванни, морські купа­ння, фізичні вправи – основа здоров’я та хорошої спортивної форми студентів. Крім того, всі відпочивальники опановують основні елементи техніки ігрових видів спорту (волейбол, баскетбол, бадмін­тон, настільний теніс). У заняття включені окремі види легкої атлетики.


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  3. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  4. А/. Верховна Рада України.
  5. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  6. Аграрна реформа 1861 р. Скасування кріпостного права в надніпрянській Україны.
  7. Аграрна реформа 1861 р. Скасування кріпостного права в надніпрянській Україны.
  8. АГРАРНЕ ПРАВО УКРАЇНИ
  9. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  10. Аграрні закони України
  11. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  12. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства




Переглядів: 240

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Програмне забезпечення мереж | Лекція 9

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.