Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Список використаних джерел

Висновки

Отже, виходячи з соціальної сутності людини, мораль розумієть­ся як спосіб присвоєння людиною соціальності у діяльності й існуванні, як спосіб специфічно людського існування, як різ­новид практично-духовного освоєння дійсності, оціночно-ім­перативний спосіб освоєння світу, пов’язаний з виробленням духовних цінностей і вимог, форма людської індивідуальності, що складає особливу систему орієнтацій людини у соціально­му середовищі. Це означає що моральні погляди, судження, оцінки, вимоги тощо є продуктами активності моральної сві­домості людей, які вступають у відносини із зовнішнім світом як представники колективів, спільнот, суспільства.

Джерело моралі – у суспільних потребах людини, спільнот, у суспільній необхідності підтримувати колективне життя людей, регулювати суспільні, міжлюдські відносини. Сутнісні риси моралі – це, перш за все, її соціальна природа й соціальний характер функціонування (тобто вона виникає і функціонує тільки у суспільстві). Оскільки мораль реалізуєть­ся лише у вчинках людей, то їй властивий діяльний характер. Мораль, як правило, – ціннісне ставлення до соціальних суб’­єктів, соціальних інституцій, однієї людини до інших. Такий характер моралі також є однією з сутнісних її рис. Мораль виробляє цінності, виявляє міру людяності процесів зовнішнього світу і рухається в межах альтернативи добра чи зла. Во­на асоціюється з безкорисливістю, передбачає свідомий вибір цінностей, рішень, дій, вчинків, добровільне слідування мо­ральним вимогам, нормам. Моральне ставлення людини до світу зорієнтоване на ідеал добра.

Специфіка моралі полягає у тому, що це спосіб практично-духовного, нормативного, імпе­ративно-ціннісного освоєння дійсності, особлива форма регу­лювання стосунків мок соціальними суб’єктами і поведінки людини, що ґрунтується на глибоко особистій суб’єктивній мотивації поведінки, свідомому і добровільному прийнятті зо­бов’язань слідувати вимогам моралі і підтримується тільки особистими переконаннями у їх необхідності, справедливості і гуманності. Це внутрішній саморегулятор поведінки людини, спрямований на ствердження людяності. Тому мораль і є найбільш розвинутою формою соціальної регуляції, надійним способом орієнтації людини у світлі соціальних відносин і цінностей, що підтримує єдність, стабільність, цілісність суспільства, розвиток і вдосконалення суспільства й самої лю­дини.

Мораль як складне соціальне явище має загальнолюдський і конкретно-історичний зміст і тому містить у собі й цінності, вистраждані народами світу у процесі свого існування (їх ще називають простими нормами моральності і справедливості або елементарними правилами людського спільного життя), й етнічні, що відбивають особливості духовного розвитку кон­кретного народу (нації), й соціально-групові, вироблені, перш за все, домінуючими (чи панівними) верствами, класа­ми. Загальнолюдські моральні цінності орієнтують на ідеали гуманізму, рівності, справедливості, тобто на ставлення до лю­дини як до вищої цінності і мети суспільства, на обов’язко­вість оцінки її вчинків, поведінки з позицій добра і справед­ливості, на протистояння злу, на розумні потреби, на певне самообмеження заради блага інших, причому не з примусу, а свідомо й добровільно. Усі складові і, перш за все, загально­людські моральні цінності, задають і формують цілі духовної культури, критерії оцінки, а сама мораль стає ціннісно-смис­ловим ядром культури, надає їй гуманістичного змісту.

 

1. Гребеньков Г.В. Фіолевський Д.П. Юридична етика — К.: Алерта, 2004. – 209 с.

2. Жалинский А.Э. Профессиональная деятельность юриста. Введение в специальность: Учебное пособие для студентов. — Москва: БЕК, 1997. – 330с.

3. Кобликов А.С. Юридическая этика. — Москва, 1999. — 168 с.

4. Кукушкин В.М. Твоя профессиональная этика. — Москва, 1994.

5. Лозовий В.О., Петришин О.В. Професійна етика юриста. — Харків: Право, 2004. – 172 с.

6. Сливка С.С. Професійна культура юриста (теоретико-методологічний аспект). — Львів, 2000. – 336 с.

7. Государственный служащий: Культура поведения и деловой этикет. / Под ред. Е.В.Охотского. — Москва, 1999.

8. Несімко О.Д., Сливка С.С., Штангрет М.Й. Сучасна особа юриста. — Львів, 1997. – 116 с.

9. Кодекс професійної етики судді затверджений V з’їздом суддів України від 24.10.2002 р. // Вісник Верховного Суду України – № 5 – вересень – жовтень – 2002 р.

10. Фролов В. Правила судової етики. — Миколаїв, 1998.

11. Європейські інструкції з питань етики та поведінки прокурорів, запропоновані конференцією Генеральних прокурорів Європи, яка відбулася в Страсбурзі 24-26 січня 2005 року // www.uap.org.ua

 

 


Читайте також:

  1. MOV приймач, джерело
  2. VІ. СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЖЕРЕЛ
  3. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  4. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  5. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  6. Амортизація як джерело фінансових ресурсів підприємств
  7. АНАЛІЗ ОБОРОТНИХ АКТИВІВ ЗА ДЖЕРЕЛАМИ ЇХ ФОРМУВАННЯ
  8. Аналіз складу майна та джерел його утворення.
  9. Аналіз співвідношення активів із джерелами їх фінансування
  10. Аналіз структури майна та динаміки джерел його формування
  11. Антропогенне забруднення природного середовища. Джерела забруднень
  12. Антропологічні джерела




Переглядів: 609

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.