Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Моделювання змагальних умов.

 

4. Вольова сфера спортсменів та її прояв у спортивній діяльності.

Спортивна діяльність тісно пов’язана з переборюванням спортсменами різних труднощів. Виділяють дві групи труднощів:

1. Об’єктивні труднощі – це ті, які обумовлені специфічними для даного виду спортивної діяльності перепонами. Це велике тренувальне навантаження, погодні умови діяльності, технічна складність вправ, поломка спортивного знаряддя, присутність преси та телебачення, негативна реакція вболівальників, незнайоме місце змагань і т.п.

2. Суб’єктивні труднощі - виражають особистісне ставлення спортсмена до об’єктивних особливостей даного спорту.

 

Переборення цих труднощів залежить від розвитку вольової сфери спортсмена – від сили волі. Вона виявляється в різних вольових якостях: наполегливості (цілеспрямованість), завзятості, терплячості, сміливості, рішучості, витримці та ін.. Володіти всіма цими якостями в однаковій мірі спортсмени не можуть. У одного – краще виражено одна якість, у іншого – інша.

 

5. Інтелектуальна сфера спортсменів та її прояв у спортивній діяльності.

В ході тренувальної та змагальної діяльності спортсмену потрібно постійно розв’язувати задачі різної складності, тому важливу роль в успішності спортивної діяльності відіграє інтелект та рівень його розвитку.

 

Фехтование – это борьба двух умов, двух воль, двух физических совершенств, осуществляемая посредством сложной техники в кратчайший промежуток времени. А.П.Мордовин, тренер по фехтованию.

Основа успеха…мысль в бою. Техника, по моему глубокому убеждению, призвана быть оружием, строго управляемым рассудком. Н.Королёв, неоднократный чемпион СССР.

 

Тактика у спортивній діяльності – це мистецтво підготовки шляху (розробка плану) досягнення перемоги та ведення змагальної боротьби. Виділяють індивідуальну та колективну (командну) тактики. Тактика має будуватися з розрахунку завуалювати від суперника свої наміри та одночасно розкрити його тактичні наміри.

При плануванні тактики на змагання треба зробити наступне:

1) з’ясувати мету та завдання змагання;

2) проаналізувати свої можливості на поточний момент;

3) проаналізувати сильні та слабкі сторони фізичної, технічної, психологічної та тактичної підготовки суперника;

4) врахувати всі умови, в яких буде проходити змагання;

5) спрогнозувати перепони та перешкоди, з якими, можливо, прийдеться стикнутися;

6) скласти запасний план тактичних дій з врахуванням можливих «сюрпризів» з боку суперника.

 

Мислення в умовах швидкого розв’язання задачі та ліміту часу визначають як оперативне мислення. Специфікою цього мислення є наявність питомої ваги інтуїтивних рішень. Також це мислення пов’язане з феноменом антиципації, передбаченням його дій в даний момент.

 

6. Індивідуально-типологічні особливості спортсменів та їх прояв у

спортивній діяльності.

Ефективність спортивної діяльності залежить від трьох факторів: 1) здібностей та обдарованості спортсменів;

2) професіоналізму його тренера;

3) зовнішніх умов тренувальної та змагальної діяльності.

Саме перший фактор заставляє говорити про придатність тієї чи іншої людини до даного виду спорту.

Придатність з психологічних позицій розглядається на трьох рівнях:

- нейродинамічному (властивості нервової системи та темпераменту)

- психічних процесів;

- особистісної спрямованості.

Одна і та ж змагальна діяльність виконується спортсменами різними способами, що дозволяє говорити про наявність у них того чи іншого стилю діяльності. СТИЛЬ діяльності – це стійкі способи та прийоми виконання діяльності, які притаманні даній людині. Стилі спортивної діяльності ділять на підготовчі та виконавчі.

Підготовчі стилі відбивають своєрідність співвідношень між орієнтувальною та виконавчою фазами діяльності. Стиль діяльності, який притаманний спортсменам зі слабкою та інертною нервовою системою, характеризується збором та аналізом інформації, ретельним плануванням змагальної діяльності, великою тривалістю підготовчих дій при підготовці спортивного знаряддя та обладнання. Стиль підготовчої діяльності осіб, які мають сильну та рухливу нервову систему, характеризується протилежними характеристиками.

Виконавчі стилі діяльності поділяються на такі групи:

1. Стилі діяльності, які пов’язані з розподілом сил на дистанції.

2. Стилі діяльності, які характеризуються наявністю переважаючої тактики ведення спортивних єдиноборств.

3. Атакуючий (агресивний) стиль.

4. Захисний стиль

5. Контратакуючий стиль.

6. Артистичний стиль.

7. Технічний стиль.

8. Композиційний стиль.

 

 

Тема №4 Психологія спортивної діяльності.

 

І. Додаткові теоретичні питання для опрацювання:

1. В чому полягає мобілізація спортсмена на високий результат?

2. Що таке «стартова незібраність»?

3. Чи існують статеві відмінності у спортивній мотивації?

 

ІІ. Опрацювати першоджерела (конспект, тезиси):

1. Гагаева Г.М. Волевая подготовка футболистов. Футбол сегодня и завтра. – М.: Физкультура и спорт, 1991.

2. Ложкин Г.В. Психолог спорта в измерении профессиональной подготовки // Практична психологія та соціальна робота. – 2003. - №5. – С.1-3.

3. Рудик П.А. Психология. – М.: Физкультура и спорт, 1967, С. 179-189.

 

ІІІ. Проаналізуйте:

1) таблицю 7.2 «Преобладающие тенденции в выраженности типологических особенностей свойств нервной системы у представителей разных видов спорта» // Ильин Е.П. Психология спорта. – Спб.: Питер, 2009. С. 121.

2) Рис.7.1 «Связь нейродинамических особенностей со склонностями, способностями и эффективностью деятельности» // Ильин Е.П. Психология спорта. – Спб.: Питер, 2009. С. 127.

 

 


Читайте також:

  1. Алгоритм моделювання систем масового обслуговування
  2. Аналiз ризику методами iмiтацiйного моделювання
  3. Аналіз ризику через моделювання.
  4. Бізнес-моделювання в системі управління розвитком підприємства. Поняття та етапи формування бізнес-моделі
  5. Виберіть відповідне визначення поняття: Моделювання – це
  6. Виникнення, суть і функції грошей. Особливості функціонування паперових грошей за сучасних умов. Роль золота. «Електронні гроші».
  7. Відображення і моделювання процесів
  8. ВІЛЬНИЙ ПОШУК (у тому числі ВАЛІДАЦІЯ) ® ПРОГНОСТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ® АНАЛІЗ ВИКЛЮЧЕНЬ
  9. Властивості економічної системи як об’єкту моделювання
  10. Деградація системи може відбутися за таких умов.
  11. Деякі визначення, потрібні під час моделювання СМО
  12. Деякі підходи до моделювання в комбінованих інтелектуальних системах




Переглядів: 956

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Використання дихальних вправ. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.