Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗАЛУЧЕННЯ ДО ДОГОВІРНОЇ РОБОТИ ФАХІВЦІВ ФІНАНСОВО-БУХГАЛТЕРСЬКОЇ І ЮРИДИЧНОЇ СЛУЖБ

Задача фінансової і бухгалтерської служб - своєю участю в роботі з укладання і виконання господарських договорів забезпечити високі показники фінансово-господарської діяльності підприємства, не допускаючи утворення втрат.

Фінансова і бухгалтерська служба перевіряють наявність коштів для придбання продукції, товари, виконання робіт, одержання послуг.

У випадку відсутності коштів або відсутності потреби у виділених матеріальних ресурсах, запропонованих роботах, послугах, на які пропонується укласти договір, ці служби повідомляють керівництву підприємства, організації для прийняття відповідного вирішення.

Участь фінансово-бухгалтерських служб у договірній роботі полягає в упорядкуванні і розгляді проектів договорів, протоколів-розбіжностей із питань, що відносяться до їхньої компетенції, візуванні їх, а також із доручення свого керівництва в розгляді відповідних питань в арбітражах, судах і ярмаркових комітетах. При упорядкуванні і розгляді проектів договорів постачання, контрактів варто старанно перевірити правомірність розподілу між постачальниками і покупцями транспортних витрат, виявити, чи передбачені вони, ужити заходів до встановлення в договорах порядку розподілу транспортних витрат, якщо такий порядок не визначений

На фінансову і бухгалтерську служби покладається обов'язок у необхідних випадках визначити в договорі витрати на подальшу перепоставку товару, якщо чинними правилами розмір таких засобів не передбачений.

При централізованій доставці товарів фінансова і бухгалтерська служби перевіряють слушність упорядкування калькуляції, витрат по постачанню товарів.

Велике значення фінансово-бухгалтерських служб в організації контролю за виконанням договорів. Це виражається в дотриманні фінансової і насамперед, розрахункової дисципліни.

Фінансова і бухгалтерська служби перевіряють включення в договір умов про порядок і форми розрахунків, про розрахункові документи, котрі інша сторона зобов'язана направити підприємству, організації і терміни Їхнього напрямку.

Вибір оптимальної форми платежу повинний ґрунтуватися на аналізі умов її застосування. Форму платежу доцільно передбачати в залежності від відстані, способів доставки, частоти відвантаження, вартості товарів, послуг і т.д. Визначити оптимальну форму розрахунку з кожним контрагентом, дати їй економічне обґрунтування, а відповідним службам - рекомендації з цього питання - обов'язок фінансово-бухгалтерської служби.

У випадках постачання неякісних товарів фінансова служба ( бухгалтер) оформляє і направляє в установлений термін у банк платіжну вимогу на безакцентне списання сплачених за неякісні товари грошей із рахунку постачальника.

Фінансова служба або бухгалтерія торгового підприємства, що є постачальником товарів, оформляє рахунки - платіжні вимоги на відправлені товари, передає їх у банк і Здійснює контроль за своєчасністю оплати товарів покупцями.

При систематичній затримці платником оплати товару фінансова служба за узгодженням із торговим відділом підготовляє і направляє покупцю повідомлення про переведення його на акредитивну форму розрахунків, а іногороднього покупця - на попередню оплату товарів, або про передачу покупцю товарів на відповідальне зберігання до моменту оплати.

При зайво сплачених стороною за договором сумах бухгалтерія (при відсутності юридичного відділу) повинна підготувати претензію і документи, необхідні для її пред'явлення: копію платіжної вимоги (або іншого документа), довідку про оплату, рахунок і доказ переплати.

При необґрунтованій відмові від оплати товарів бухгалтерія повинна підготувати претензію і документи, що підтверджують відвантаження, копію платіжної вимоги, розрахунок належної пені і штрафних санкцій.

Фінансово-бухгалтерська служба повинна приймати активну участь у укладанні і виконанні не тільки договорів постачання, але й інших господарські договори в межах своєї компетенції.

Так, за договором оренди нежилих помешкань у обов'язки фінансово-бухгалтерських служб входить перевірка слушності застосування ставок орендної плати за орендовані помешкання, застосування знижок при його неповноцінності, участь у витратах орендодавців по керуванню, експлуатації нежилих помешкань і оплаті комунальних послуг.

З цією метою робітники бухгалтерії повинні погоджувати з орендодавцями розшифровані розрахунки по взаємним з орендарями експлуатаційним витратам, витратам по центральному опаленню і комунальним послугам, не допускаючи перевитрати по цих статтях витрат обертання. По закінченні року необхідно ознайомитися з річними звітами орендодавця й у необхідних випадках зробити перерахунки.

При укладанні договору на комплексне обслуговування торгового устаткування фінансово-бухгалтерська служба перевіряє слушність встановлення в договорі розрахункових цін за комплексне обслуговування устаткування, а у випадках, коли за комплексне обслуговування устаткування ціни не установлені, слушність визначення розрахункових цін на основі калькуляції підрядчика.

При виконанні договору охорони об'єктів торгівлі на фінансово-бухгалтерську службу покладається зобов'язання забезпечити правильне визначення обсягу відповідальності органів охорони, зробити розрахунок вартості викрадених, знищених або ушкоджених товарно-матеріальних цінностей.

Розрахунок складається за участю охорони і звіряється з бухгалтерськими даними. Якщо викрадені товарно-матеріальні цінності повертаються підприємству, то їхня вартість виключається з загальної суми шкоди, а раніше оплачена сума за ці цінності повинна бути повернута органам охорони . Визначення розміру шкоди без участі "охорони" арбітраж розглядає як грубе порушення умов договору.

Фінансово-бухгалтерська служба перевіряє слушність оформлення рахунків-платіжних вимог , що надійшли на підприємство , і в день одержання передають їх для акцептування у відповідний відділ (службу); відповідність договору кількості оплачених товарів, виконуваних робіт, наданих послуг та інші показані в рахунку дані, стосовно до предмету договору, робить запис про акцепт і повертають платіжну вимогу у фінансовий відділ або бухгалтерію не пізніше слідуючого дня.

При необхідності відмовитися від акцепту платіжної вимоги, торгові відділи й інші підрозділи (служби) прикладають до платіжної вимоги мотивування відмови, а при частковій відмові - необхідний намір. Фінансова або бухгалтерська служби в цих випадках перевіряють слушність пропозицій про відмову від оплати рахунку, їхня відповідність законодавству, договорові, підготовляє відмову й в установлений термін спрямовує в банк, а також стороні за договором.

Для оцінки діяльності господарських суб'єктів можуть бути використані такі показники: обсяг надходження товарів в розтині товарних груп, контроль за дотриманням договорів по загальному обсязі, дотримання договорів постачання по асортименті, ритмічність постачань товарів, частка окремих постачальників у загальному обсязі постачання, частка постачання по договорах, що укладається за участю споживспілки, частка постачань від власних підприємств споживчої кооперації в загальному обсязі постачання, конку рентноздатність.

Показники ефективності комерційних зв'язків - це очікуваний прибуток від установлення комерційних зв'язків, рівень прибутків при закупівлі товарів від різноманітних постачальників, рівень витрат при закупівлі товарів у різноманітних постачальників, прибуток по угоді на одну грн. витрат, частка витрат по кредиту в сумі прибутків по угоді.

Ряд вищенаведених показників оцінки організації й ефективності комерційних зв'язків - традиційні, вони використовувалися для аналізу господарської діяльності. Наприклад, частка окремих постачальників у загальному обсязі постачання, частка постачання від власних підприємств споживчої кооперації в загальному обсязі постачання, контроль за дотриманням договорів по загальному обсязі й асортименту, ритмічність і рівномірність надходження товарів і деякі інші.

Проте на етапі переходу до ринкових відносин цих показників для прогнозування, аналізу й оцінки ефективності комерційних зв'язків явно недостатньо. Потрібні показники, що відбивають специфіку комерційних зв'язків із позиції ринкових умов. Зокрема такі показники як:

ємкість ринку, насиченість ринку товарами, еластичність пропозиції і попиту по ціні, еластичність попиту по прибутках, коефіцієнт доступності товару по ціні.

У той же час при прийнятті рішень про встановлення комерційних зв'язків необхідно оцінювати прибутки, витрати і визначити прибуток по кожній угоді. Це обумовлено не тільки страхом перед банкрутством, але й тим, що в умовах інфляції надмірно високі процентні ставки за користування кредитами банків.

Оцінка результативності комерційних зв'язків, як по кожній угоді, так і в сукупності, може здійснюватися по таких показниках:

- вигідність угод - через показник рівня прибутків;

- економічність угод - на основі рівня витрат обертання;

- ефективність угод - через показник прибутку на одну грн. витрат по угоді;

- ефективність використання позикових засобів - через частку витрат по кредиту в прибутках.

Перелік показників умов організації комерційних зв'язків, показників оцінки діяльності господарських суб'єктів , що хазяюють , і показників ефективності комерційних зв'язків дані в додатках

Використання приведених показників дозволить робітникам комерційних служб, підприємств і організацій знаходити найбільше вигідні для себе варіанти комерційних зв'язків.



Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  6. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  7. IV. Оцінка вигідності залучення короткотермінових кредитів
  8. VII. Прибирання робочих місць учнями (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговими.
  9. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  10. Аварійно-рятувальні служби
  11. Адміністративна служба
  12. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи.




Переглядів: 476

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Шляху удосконалювання комерційної роботи | СУТЬ РЕГУЛЮВАННЯ ЗВ'ЯЗКІВ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.