МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Питання та завдання для засвоєння основних положень темиВСТУП ЗМІСТ Литература. 1. Анурин В., Муромкина И., Евтушенко Е. Маркетинговые исследования потребительского рынка. – СПб.: Питер, 2006. – с.270 2. Армстронг Г., Котлер Ф. Маркетинг: Загальний курс/ Пер. с англ.: Навч. Пос. – М.: Видавничий дім «Вільямс”, 2001 – с.608 3. Гаркавенко С.С. Маркетинг. Підручник. – Київ: Лібра, 2002 – с.712 4. Герасимчук В.Г. Маркетинг: теорія і практика: Навч. Посібник. – К.: Вища школа, 1994 5. Джоббер Д. Принципы и практика маркетинга / Пер. с англ.. : Учебн. Пособие. М.: Издат. Дом „Вільямс”, 2002 – с.688 6. Котлер Ф., Маркетинг менеджмента. – СПб.: Питер Ком, 1998 7. К. Хаксевер, Б. Рендер, Р. Рассел, Р. Мердин. Управление и организация в сфере услуг, 2-е изд./ Пер. с англ. Под ред. В.В. Кулибановой, - СПб.: Питер, 2002 –с.752 8. Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива / Пер. с фр. – СПб.: Наука, 1996. 9. Маркова В.Д., Маркетинг услуг. – М.: Финансы и статистика, 1996. 10. Лавлок, Кристофер. Маркетинг услуг: персонал, технология, стратегия, 4-е изд.: Пер. с англ. – М.: Изд. Дом «Вильямс», - 2005 – с.1008 11. Маркетинг в строительстве: учебное пособие/ Гавриленко А.Г., Долгалева Е.В., Гончарова Л.А. – Макеевка: Дон НАСА, 2005 – с.188 12. Песоцкая Е.В. Маркетинг услуг. – СПб.: Издательство «Питер», 2000 – с.160 13. Разумовская А.Л. Маркетинг услуг. Настольная книга российского маркетолога – практика / Анна Разумовская, Валентин Янченко. – М.: Вершина, 2006 – с.496
ВСТУП ....................................................................................................................................... 2 ТЕМА 1. ЛОГІСТИКА У РИНКОВІЙ ЕКОНОМІЦІ........................................................... 3 ТЕМА 2. ХАРАКТЕРИСТИКА ОСНОВНИХ ЕЛЕМЕНТІВ ЛОГІСТИКИ ..................... 11 ТЕМА 3. ТЕХНОЛОГІЧНІ ПРОЦЕСИ ТА УПРАВЛІННЯ МАТЕРІАЛЬНИМИ ПОТОКАМИ В ЛОГІСТИЧНИХ СИСТЕМАХ ............................................................................................... 18 ТЕМА 4. УПРАВЛІННЯ МАТЕРІАЛЬНИМИ ПОТОКАМИ В ЛОГІСТИЧНИХ СИСТЕМАХ 25 ТЕМА 5. МІЖНАРОДНА ЛОГІСТИКА................................................................................ 36 ТЕМА 6. ЗАГОТІВЕЛЬНА ЛОГІСТИКА ............................................................................. 45 ТЕМА 7. ВНУТРІШНЬОВИРОБНИЧА ЛОГІСТИКА......................................................... 53 ТЕМА 8. ЛОГІСТИКА СКЛАДУВАННЯ............................................................................. 63 ТЕМА 9. РОЗПОДІЛЬЧА ЛОГІСТИКА ................................................................................ 72 ТЕМА 10. ТРАНСПОРТНА ЛОГІСТИКА............................................................................. 78 ТЕМА 11. ІНТЕРНЕТ ЛОГІСТИКА....................................................................................... 87 ГЛОСАРІЙ................................................................................................................................. 96 ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ............................................................................... 103
Освітлення теоретичних та практичних питань щодо управління рухом сировини, напівфабрикатів, готової продукції від постачальників до споживача повинно стати дієвим елементом підготовки сучасних студентів економічних спеціальностей. Виведення на ринок якісної продукції згідно умов європейського та світового ринку вимагають від виробника виважених рішень щодо своєчасного транспортування та умов зберігання продукції. Прийняття логістичних рішень надає право виробнику скористатись додатковим виробничим потенціалом на регіональному та зовнішньому ринках за умов мінімізації логістичних витрат. Оволодіння студентами умов управління логістичними системами на міжнародному рівні надає можливість реалізувати сучасні надбання світового досвіду економічних рішень. Метою вивчення курсу «Логістика» є формування у студентів знань і навичок у сфері організації та управління логістичними системами і матеріальними потоками. Конспект лекцій підготовлено згідно освітньо-професійної програми напряму підготовки 6,030507 за дисципліною «Логістика» За своєю структурою він містить теоретичне викладення матеріалу та охоплює 11 тем, що дозволяє всебічно розглянути дисципліну. Поглибленню теоретичних знань сприяють питання для самоконтролю за темами, які виносяться для самостійного вивчення. Конспект лекцій розкриває теми щодо управління внутрішньовиробничою логістикою, транспортуванням та зберіганням, що підкреслює його практичну цінність.
1.1. Основні поняття теорії логістики
Логістика – це наука про планування організації управління й контролю руху товарно - матеріальних цінностей і супутніх фінансових, ресурсних і інформаційних потоків у бізнес - процесі підприємства з метою їх оптимізації. Це визначення є тільки одним зі значної кількості визначень сучасної молодої науки логістики. Основним об’єктом дослідження логістики є управління й оптимізація матеріального потоку. З розвитком управлінської науки практика господарювання в сферу інтересів логістики ввела інформаційні та фінансові потоки, які супроводжують матеріальний, а потім і потік послуг. Здійснюються виправдані спроби подальшого розширення сфери застосування логістики шляхом виділення у якості об’єктів її дослідження енергетичних, трудових та інших потоків, які присутні в економічних системах. Завжди мали місце матеріальні потоки та завжди мала місце матеріаловиробляюча система. Традиційно ці системи виникають як результат діяльності окремих елементів (різних підприємств або ж підрозділів одного підприємства). У зв‘язку з необхідністю вирішення проблем з рухом матеріальних та інших потоків виникла логістика. Мета логістики – це оптимізація циклу відтворення з виключенням невиправданих витрат шляхом комплексного, орієнтованого на потребу, формування потоку матеріалів та інформації у виробництві та розподілі продукції. Головна мета логістики конкретизується в їїзавданнях, які за ступенем значимості поділяють на групи (рисунок 1.1).[46, С.15]. Завдання логістики виконуються реалізацією її результуючих функцій: управління витратами; управління матеріально - технічним забезпеченням; управління запасами; управління замовленнями; управління транспортуванням; управління вантажними роботами; управління складуванням; забезпечення сервісом; забезпечення інформацією про фізичний рух матеріальних потоків. У цілому, принципова відмінність логістичного підходу до управління матеріальними потоками від традиційного полягає у виділенні єдиної функції управління колись розрізненими матеріальними потоками; у технічній, технологічній, економічній і методологічній інтеграції окремих ланок матеріало виробляючого ланцюга в єдину систему, що забезпечує ефективне управління наскрізними матеріальними потоками.
1.2. Протиріччя та спільна мета логістики і маркетингу
Визначення мети логістики надзвичайно близьке до визначення мети маркетингу. Маркетинг і логістика мають різні задачі для досягнення мети оптимізації діяльності, але і одна і інша науки сходяться у тому, що прибутковість підприємства залежить від доцільності та результативності виконання окремих операцій у процесі господарювання. Питання про співвідношення логістики й маркетингу підприємства дискусійне. Існують різні точки зору: - логістика - це частина маркетингу; - маркетинг - це частина логістики; - логістика і маркетинг - це самостійні науки [43,C. 120]. Ті, хто знаходяться у вирі ринкового конкурентного середовища, розуміють, що маркетинг починається ще задовго до початку виробництва продукції. Так повинно бути. Якщо на підприємстві його розуміють тільки як засіб вдалого просування виробленого товарного портфелю, то маркетингу, у повному його розумінні, там бракує. Що ж стосується логістики, то вона починає свою діяльність, як комплекс дій, уже тоді, коли постає питання про вихід товару на ринок. Логістична система – адаптивна система зі зворотнім зв‘язком, що являє собою сукупність функціональних об‘єктів, що знаходяться у визначеному технологічному взаємозв‘язку, цільова функція яких полягає у виконанні заданих логістичних операцій. Ціль логістичних систем - добитись найповнішого виконання семи правил логістики, тобто доставки визначеному споживачеві потрібного рівня якості, у необхідній кількості, у потрібний час, у потрібне місце, з мінімальними витратами» [37, С.12]. Маркетинг і логістика об‘єднані спільною метою господарювання - досягнення найвищого рівня прибутковості. І маркетинг і логістика фактично, супроводжують продукт, що виробляється підприємством. Реалізація функцій логістики гостро потребує використання маркетингу. Концепція логістики гостро потребує використання маркетингу. У рамках маркетингової філософії концепція логістики спрямовує діяльність підприємства до мінімізації сукупних витрат, що супроводжують рух та зберігання товарно - матеріальних цінностей, починаючи від вибору постачальників і закінчуючи післяпродажним сервісом. Таким чином, можна стверджувати з упевненістю, що логістика є інструментом ринкової орієнтації підприємства, галузей, держави. Вона має специфічний набір прийомів (організаційно - управлінських механізмів) узгодження інтересів контрагентів ділових відносин. Держава при цьому зацікавлена, щоб зазначені механізми використовувались усіма підприємствами. У такому випадку за позитивних результатів відбудеться синхронізація інтересів держави, підприємств та населення [43, С.145]. Спостерігається близькість суті та націленості маркетингової діяльності до логістики і у додержанні принципів організації забезпечення інформацією. Таблиця 1.1 Поєднання принципів побудови інформаційної системи у логістиці та маркетингу
1.3 Значення сервісу у виконанні логістичних операцій
Природа логістичної діяльності передбачає можливість надання споживачу матеріального потоку різноманітних логістичних послуг. Логістичний сервіс нерозривно пов'язаний з процесом розподілу і представляє собою комплекс послуг, що надаються в процесі постачання товарів. Об'єктом логістичного сервісу є споживачі матеріального потоку на різних етапах. Роботи з логістичного обслуговування можна розділити на три основні групи: передпродажні, тобто роботи по формуванню системи логістичного обслуговування; роботи з надання логістичних послуг, що здійснюються в процесі продажу товарів; післяпродажний логістичний сервіс. До початку процесу реалізації продукції робота в області логістичного сервісу включає в себе, в основному, визначення політики фірми в сфері надання послуг, а також їх планування. Значення поняття «сервіс» визначає Лес Гелловей: «Мабуть немає ні однієї ситуації, про яку можливо було б сказати: «це чисте виробництво» або «це виключно сервіс». Було б помилкою розглядати сферу виробництва і сферу послуг як дві різні або тим більше, як єдино можливі альтернативи. Таких існує багато. Серед них і транспортування і торгівля як окремі види діяльності» [Л.Г., 35]. Сервіс може здійснюватись самим підприємством - виробником або спеціалізованими у галузі сервісного обслуговування матеріального потоку. Сервісне обслуговування продукції являє собою сукупність функцій та видів діяльності всіх підсистем підприємства, які забезпечують зв‘язок «підприємство - споживач» у розрізі кожного матеріального і інформаційного потоку за показниками номенклатури, якості, кількості, ціни, місця та часу поставки продукції у відповідності до вимог ринку. У якості видів сервісного обслуговування виділяють [6, С.331]: 1. Сервіс задоволення споживацького попиту, який представляє собою комплексну характеристику рівня обслуговування споживачів, визначається наступними показниками: час, частота, готовність, безвідмовність і якість поставок, готовність забезпечення комплексності і проведення вантажно-розвантажувальних робіт. Метод замовлення, на відміну від всіх перелічених показників, є загальним для всіх підсистем підприємства; 2. Сервіс надання послуг виробничого призначення охоплює сукупність пропонованих видів сервісного обслуговування продукції, що виробляється, тобто набір послуг, які надаються споживачу з моменту укладання договору на купівлю до моменту поставки продукції; 3. Сервіс післяпродажного обслуговування включає сукупність послуг, що надаються та необхідні для забезпечення ефективного функціонування продукції у існуючих економічних умовах під час усього життєвого циклу. Сервіс післяпродажного обслуговування здійснюється як до, так і після продажу продукції і включає наступні основні заходи: визначення вимог до післяпродажного обслуговування продукції на стадії його розробки сумісно зі споживачем; визначення послуг, що надаються споживачеві після продажу продукції; встановлення порядку післяпродажного обслуговування продукції у процесі обговорення умов її поставки; підготовка кадрового складу для проведення експлуатаційних та ремонтних робіт; підготовка та випуск необхідної технічної документації; організація забезпечення запасними частинами та інструментами, які необхідні для здійснення післяпродажного обслуговування; управління післяпродажним обслуговуванням продукції; підготовка необхідної інфраструктури для забезпечення післяпродажного обслуговування; розробка системи заміни продукції на ї сучасні модифікації і утилізація застарілої продукції. 4. Сервіс інформаційного забезпечення характеризується сукупністю інформації, що надається споживачеві про продукцію та її обслуговування, методів і принципів, а також технічних засобів, які використовуються обробки і передачі інформації; 5. Сервіс фінансово - кредитного обслуговування представляє собою сукупність усіляких варіантів оплати продукції, систему знижок та пільг, що надаються споживачеві. Тут необхідно розглядати різні форми кредиту: у залежності від позикової вартості (товарна, грошова, змішана); у залежності від того, хто є кредитором: банківська, комерційна, державна, міжнародна, громадська, виробнича, споживацька структури; у окремих випадках необхідно розглядати наступні форми кредиту(пряма, непряма, наявна, прихована, стара, нова, основна, додаткова тощо). Логістичний сервіс фактично націлений на споживача, тому що, навіть якщо забезпечується самим підприємством та за наймом підприємства, метою його є якість, вища за ту, яка могла б бути при його відсутності. Логістичні плани розробляються з урахуванням високого рівня сервісу і мінімальної величини витрат. Встановити оптимальну відповідність між цими цілями є завданням логістики. Сервісний потік являє собою пасажирські послуги, які надаються підприємствами громадського транспорту пасажирам для їх переміщення у часі та просторі. Цей потік у логістичній системі громадського транспорту характеризують наступні фактори [38, С.26]: умови обслуговування різних соціальних груп населення; витрати часу на переміщення; регулярність руху транспортних засобів; комфортабельність проїзду; величина транспортного тарифу і ін.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|