МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поняття конкуренції Види конкуренціїЗМІСТ ЛЕКЦІЇ Лекція № 7
Тема лекції: Формування маркетингової інформаційної системи на основі проведення маркетингових досліджень
План лекції: 1.Поняття конкуренції Види конкуренції 2.Поняття та сутність маркетингового дослідження ринку 3.Основні напрями досліджень в маркетингу. 4.Методи дослідження Література: 1. Основна: 1.1 Закон України. Про захист інформації в автоматизованих системах: Затверджено 5 лип. 1994 р. // Відомості ВРУ. – 1994.– № 31. – Ст. 286.
1.2 Закон України. Про інформацію: Закон України: Затверджено 2 жовт. 1992 р. // Відомості ВРУ. –1992. – № 48. – Ст. 650.
1.3 Закон України. Про науково-технічну інформацію: Затверджено 25 черв. 1993 р. // Відомості ВРУ. – 1993. – № 33. – Ст. 345.
1.4 Закон України. Про національну програму інформатизації: Затверджено 4 лют. 1998 р. // Уряд. кур'єр.– 1998.–12 берез.
1.5 Ламбен Ж.Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива- СПб.:Наука, 1996.- 590 с.
1.6 Маркетинг: підручник/ В. Руделіус, Л. Мороз, Н. Глинський та ін.; ред. упор. О.І. Сидоренко, Л.С. Макарова. – 2-е вид. – К.: Навч.-метод. Центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2008 . – 580с.
1.7 Котлер Ф., Амстронг Г., Сондерс Дж., Вонг В. Основы маркетинга. – М.: Изд. дом “Вильямс”, 2001. – 944 с. 2. Додаткова: 2.1 Куденко Н.В. Стратегічний маркетинг: Навчальний посібник. - К.: КНЕУ, 2005. -152 с. 2.2 Журнал “Маркетинг та реклама” 2.3 Журнал “Маркетинг в Україні” Конкуренція (від лат. Concurrere - «стикатися») - це боротьба незалежних один від одного економічних суб'єктів ринку за право володіння обмеженими ресурсами. Іншими словами, це такий процес взаємодії виступаючих фірм на ринку з метою досягнення кращих можливостей збуту свого товару за допомогою задоволення різноманітних потреб покупців. конкуренція постійно присутня на ринку між товаровиробниками. І для того щоб фірма мала успіх, їй необхідно постійне підвищення своєї конкурентоспроможності. Немає такого способу, за допомогою якого можна було б однозначно визначити конкуренцію. Однак можна виділити основну сутнісну рису - суперництво у властивостях товарного виробництва і способи розвитку. А також конкуренція виступає як стихійний регулятор суспільного виробництв Завдяки даному явищу в житті суспільства відбувається загострення виробничих і ринкових відносин, підвищення ефективності господарської діяльності, прискорення науково-технічного прогресу. Конкуренція ставиться до таких факторів, які мають вплив на діяльність фірми, а зворотного зв'язку не існує. Конкуренція - це суперництво за кращі умови існування на ринку між його учасниками. Це породжується об'єктивними умовами: по-перше, повної господарської відособленістю кожного учасника ринку, по-друге, його повною залежністю від кон'юнктури ринку, а по-третє, боротьбою за найбільший дохід. Основним негласним законом ринку є боротьба фірм за виживання і процвітання. Для існування конкуренції на ринку необхідні певні умови: 1. Кількість діючих фірм на ринку; 2. Свобода входу і виходу підприємств на ринок; 3. Диференціація товарів; 4. Спільний контроль фірм за ринковою ціною. Мета конкуренції полягає в тому, щоб покупець купив товар. Основним знаряддям є формування попиту і стимулювання збуту (ФОССТИС). Покупець віддає свою перевагу якого-небудь товару, лише переконавшись на практиці в своєму виборі, а необхідну інформацію він отримує від виробника за допомогою реклами. Як правило, конкуренція виникає між товарами, а не фірмами. 1. Досконала (або вільна): на ринку бере участь безліч незалежних фірм, самостійно приймають рішення, що виробляти і в якому обсязі. Умови: а) обсяг виробництва окремої фірми незначний і не робить істотного впливу на ціну товару; б) товари однорідні; в) покупці добре поінформовані про ціни;
г) продавці незалежні один від одного; д) Ринок не обмежений, тобто можливий вільний доступ будь-якого, хто побажає стати підприємцем. Досконала конкуренція формує ринковий механізм утворення цін і самонастроювання економічної системи. Цей вид конкуренції має лише теоретичне значення, хоча є ключем до розуміння більш реальних ринкових структур. У цьому і є її цінність. 2. Недосконала: цей вид з'явився в зв'язку з утворенням монополій. І характеризується концентрацією капіталу, виникненням різних організаційних форм підприємств, посилення контролю за природними, матеріальними і фінансовими ресурсами, а також вплив науково-технічного процесу. Підвидами є: монополія і омегополія. Монополія - це виключне право виробництва, що належить одній особі, групі осіб або державі. Виділяють: природну (легальну) і штучну, а також чистий і абсолютну. Монополістичні фірми створюють бар'єри для входження на ринок нових фірм; обмежують доступ до джерел сировини і енергоресурсів; використовують високий рівень технологій; застосовують більш великий капітал і т. д. Читайте також:
|
||||||||
|