Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Творчі інструменти

Творчість як основа перетворювальної діяльності людини.

Винахідництво. Раціоналізаторські пропозиції – рушійна сила у розвитку виробництва.

Творчість як основа перетворювальної діяльності людини.

ЛЕКЦІЯ 3.

Відмінні ознаки виробничого та навчального проекту

Послідовність виконання роботи

1. Підберіть проекти для аналізу.

2. Проведіть аналіз виробничих проектів: структура, етапи та стадії, послідовність, види експертної оцінки.

3. Проведіть аналіз навчальних проектів: структура, етапи та стадії, послідовність, види експертної оцінки.

4. Заповніть порівняльну таблицю:

№ п/п Виробничий проект Навчальний проект
     
     

5. Проаналізуйте дані таблиці.

6. Занотуйте висновки проведеного аналізу виробничих та навчальних проектів.

 

 

Основні поняття: творчість, мислення, винахід, винахідництво, раціоналізаторські пропозиції

Творчість — діяльність людини, спрямована на створення якісно нових, невідомих раніше духовних або матеріальних цінностей (нові твори мистецтва, наукові відкриття, інженерно-технологічні, управлінські чи інші інновації тощо). Необхідними компонентами творчості є фантазія, уява, психічний зміст якої міститься у створенні образу кінцевого продукту (результату творчості).

Творчість може розглядатися у двох аспектах: психологічному й філософському. Психологія творчості досліджує процес, психологічний "механізм" протікання акту творчості як суб'єктивного акту індивіда. Філософія розглядає питання про сутність творчості, що по-різному ставилося в різні історичні епохи.

Відповідно до різних підходів до визначення меж творчості визначають певні типи творчості, для наочності позначені як творчість "Артиста" (мистецтво), творчість "Мудреця" (наука та інженерія) та творчість "Блазня" (гумор).

Творчість складається з 2-х етапів:

1) процесу мислення

2) процесу втілення задуму

Для роботи з творчими ідеями придумані різні інструменти. Існують комп'ютерні програми і веб-сайти, покликані підвищити нашу продуктивність. Цій же меті служать смартфони і надолонники, диктофони і багато що інше. Але буває і так, що у нас більше часу вирушає на те, щоб навчитися користуватися наймоднішим гаджетом, чим на творчість з його допомогою. Що ж до мене, то перепробувавши самі різні варіанти, я прийшов до виводу, що як і раніше немає нічого краще за блокнот і ручку – старих, але перевірених часом інструментів. І якби ми повною мірою користувалися ними, це значно розширило б наші творчі горизонти. Якими б не були ваші особисті переваги, записуйте все цікаве, що приходить до вас в голову. Це - фундамент будь-якої творчості. Потік свідомості щогодини приносить до нас безліч ідей. По затвердженнях учених, близько дев'яноста відсотків наших думок – повсякденна рутина. Ними ми думали вчора і позавчора, і ними, з великою часткою вірогідності, думатимемо завтра. Але серед них завжди попадаються нові і незвичайні для нас думки, спроби нового сприйняття і підходу до звичних справ, і навіть геніальні прозріння. Часто буває, що ми говоримо собі: «Ось це думка! Добре б приділити їй більше уваги». Проте, цього не відбувається – потік свідомості відносить яскраву думку, і ми повертаємося до повсякденності. Саме тому нам життєво необхідна записна книжка, яка постійно була б з нами. Варто лише почати фіксувати в ній наші ідеї, і ми переконаємося, наскільки їх багато.

Що варто записувати?

- думки про те, що необхідно зробити;

- бажання і мрії;

- незвичайні явища і взаємозв'язки, які ми помічаємо;

- думки про самих собі і людях, що оточують нас;

- цікаві думки про природу реальності

- одним словом все, що нашій душі завгодно.

На даному етапі поважно відключити «внутрішнього критика», який сидить усередині кожного з нас і обожнює вказувати на недоліки і недосконалість. Бажаючи записати думка, ви часто зупиняєте себе – тому що думка, мов, безглузда і позбавлена практичної цінності. Але хай «критик» помовчить! Йому не дано знати, в що виллється та або інша ідея, пройшовши дорогу від зародження до втілення. Він ніколи не зможе об'єктивно оцінити, що можливо, а що ні. Ідея, що тільки що народилася в свідомості, майже завжди виглядає абстрактною і невизначеною. Це – її відмітна особливість. Але у міру того, як ми переносимо ідеї на папір, вони знаходять конкретну форму і вибудовують взаємозв'язок з іншими ідеями. Те, що спочатку могло здаватися недосяжною мрією, поступово перетворюється на план дії. Але щоб це сталося – запишіть ідею, не відкладаючи! Ідеї приходять до нас де завгодно, і ми маємо бути готові записати їх де завгодно. Крім того, нам необхідно виділяти протягом дня або тижня особливий час для роботи з ідеями. Бажано, якщо при цьому нас нічого не відволікатиме – ні люди, ні телефонні дзвінки, ні комп'ютер з електронною поштою – а саме місце створюватиме для нас атмосферу затишку і психологічного комфорту. Усамітнившись і діставши блокнот, ми можемо почати працювати – або над абсолютно новими ідеями, або над старими, які привертають нашу увагу. Якщо здається, що нічого не виходить – не потрібно переживати із цього приводу. Розслабтеся і почніть переносити на папір перше, що приходить в голову, навіть якщо це здається звичайним потоком свідомості. Через деякий час ви відмітите, що в цьому потоці з'являється щось незвичайне і цікаве. Ми згадували про те, що творчості властива свобода і спонтанність. Неможливо змусити натхнення прийти за допомогою насильства над собою, і сенс роботи з блокнотом і ручкою – зовсім не в цьому. Проте, наша готовність фіксувати творчі ідеї і звертати на них особливу увагу створює канал, по якому рано чи пізно в наше життя прийде натхнення. © Андрій Яшурін, 2008


Читайте також:

  1. Аналітичні методи та інструменти підтримки прийняття управлінських рішень.
  2. БІОГРАФІЯ Й ТВОРЧІСТЬ
  3. ВАЛЮТНО-КРЕДИТНІ ІНСТРУМЕНТИ
  4. Грошово-кредитна політика центрального банку: суть, типи, стратегічні цілі. Інструменти грошово-кредитного регулювання.
  5. Грошово-кредитна політика центрального банку: типи, стратегічні цілі, проміжні й тактичні завдання. Інструменти реалізації грошово-кредитної політики.
  6. Грошово-кредитна політика, її цілі та інструменти
  7. Грошово-кредитна політика, її цілі та інструменти
  8. Делегована правотворчість Англії.
  9. Депозитна політика банку та інструменти її реалізації.
  10. Живопис – це зображення на площині картин реального світу, які переформовуються у творчій уяві художника.
  11. Завдання та інструменти міжбюджетних відносин.
  12. Законотворчість доби Гетьманату П. Скоропадського




Переглядів: 1057

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мал. 7. Етапи під час виконання творчих проектів | Інформаційні джерела як засіб проектної технології. Класифікація джерел інформації. Пошук необхідної інформації в довідниках та журналах.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.