МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Гідравлічні і пневматичні двигуниДані механізми всі частіше застосовують при автоматизації меліоративних систем із-за простоти конструкції і використання енергії напору води для переміщення регулюючого органа. Керування ними може здійснюватися за допомогою електричних або гідравлічних сигналів. Гідравлічні виконавчі механізми застосовують для привода плоских затворів на великі зусилля, засувок і іншої запірної арматури. Гідравлічні та пневматичні двигуни перетворюють енергію робочого середовища, що знаходиться під тиском, в механічну енергію поступального або обертального руху. По конструкції і принципу дії між гідравлічними і пневматичними двигунами немає суттєвої різниці. Відрізняються вони головним чином за швидкодією: рідини, що використовуються в гідродвигунів, нестисливі, а повітря або газ в пневмодвигунах – стискається. По конструкції гідро-і пневмодвигуни діляться на двигуни з поступальним рухом і двигуни з обертальним рухом. За способом управління гідро-і пневмодвигуни можуть бути з дросельним і об'ємним управлінням. При дросельному управлінні в якості керуючих пристроїв використовуються золотники, струменеві трубки, пристрої типу "сопло-заслінка". При об'ємному управлінні як джерела енергії робочого середовища використовують насоси або компресори. На рис.1 показаний поршневий виконавчий двигун з золотниковим управлінням. Допоміжною енергією в цьому пристрої є повітря або рідина, що нагнітається в трубопровід насосом 1 під тиском Р. Це тиск підтримується постійним стабілізатором тиску 2. Вхідним впливом приводу служить переміщення золотника 3 керуючим пристроєм 4. Вихідним - переміщення штока поршня 5 силового циліндра 6. Зусилля від штока безпосередньо передається на об'єкт управління (ОУ). Поршень переміщається в силовому циліндрі, що має дві порожнини 7 і 8. Якщо канали перекриті золотником 3, то поршень двигуна (силового циліндра) нерухомий. При переміщенні золотника на величину Хвх в одну камеру двигуна починає надходити під тиском робоче середовище, а друга камера з'єднується з трубопроводом, по якому робоче середовище повертається до насоса. Тиск в камерах двигуна буде різним, і поршень під дією різниці тисків почне переміщатися. Швидкість руху поршня залежить від об’єму робочого середовища, що надходить в одну і витікає з іншої порожнини за одиницю часу. Цей обєм залежить від розміру отворів, через які протікає робоче середовище при переміщенні золотника. Двигун з двома камерами розвиває практично однакове зусилля при подачі тиску в одну або іншу камеру, але напрямок руху змінюється на протилежний. Існують однокамерні двигуни, у яких зворотний рух здійснюється під дією зворотної пружини, тобто робочий хід у цих двигунів односторонній. Такий двигун можна розглядати як підсилювач потужності або зусилля. На рис.2 показаний лопотевий двигун з керуючим пристроєм "сопло-заслінка". Рухомою частиною двигуна є вихідний вал 3 з лопаттю 5, що розділяє корпус двигуна на дві камери 4 і 6. Тиск в камерах однаковий при нейтральному положенні заслінки 7 по відношенню до сопел 8 і 9, через які відбувається часткове витікання робочого середовища в атмосферу (повітря) або в магістраль зливу (рідина). Зусилля, що діють з боку сопел на заслінку, взаємно компенсуються, і для переміщення заслінки не потрібно значного зусилля, При однаковому тиску P1 = P2 робочого середовища в камерах 4 і 6 лопать і вихідний вал двигуна нерухомі. Переміщення заслінки від керуючого пристрою 1 на величину Хвх викличе порушення рівності тисків в камерах, лопать разом з вихідним валом двигуна почнуть повертатися зі швидкістю, пропорційною різниці тисків в камерах. Кут повороту вихідного валу такого двигуна менше 360 °. На рис.3 показаний поршневий поворотний двигун з керуванням від струменевої трубки. Двигун має один поршень, але конструктивно розділений на дві частини 2 і 5, пов'язані між собою жорстко за допомогою зубчастої рейки 3. З рейкою знаходиться в зачепленні зубчасте колесо 4, вал якого і є вихідним валом двигуна. З струменевої трубки 7 робоча середовище виходить під тиском, причому сила реакції струменя направлена по осі обертання трубки і для повороту останньої не потрібно великих зусиль. Якщо трубка 7 розташована симетрично щодо прийомних сопел 6 і 8, то в обох камерах силового циліндра 1 встановлюються однакові тиски, і поршень з рейкою і зубчасте колесо будуть нерухомі. При повороті трубки струмінь буде по різному розташовуватися по відношенню до сопла, тиск в камерах двигуна стане різним, поршень почне переміщатися і повертати вихідна зубчасте колесо і вал. Кут повороту вихідного валу у цього двигуна більше 360 °, якщо рейка має достатню довжину. На рис.4 показаний мембранний двигун з керуванням від голчастого клапана. Такі двигуни застосовують у тих випадках, коли потрібна невелика вихідна потужність і невелике переміщення (до 50 мм). Пружна мембрана 1 під дією робочого середовища, що надходить в камеру 2, прогинається і передає рух на шток 3, пов'язаний з об'єктом управління. Управління двигуном здійснюється від голчастого клапана. Зміна положення головки голки 4 змінює кількість робочого середовища, що надходить з магістралі 6 в відвідну 5. При цьому змінюється тиск в камері двигуна і відбувається прогин мембрани, Для управління переміщенням золотників, заслінок, струменевих трубок в пристроях гідро-пневмопроводів часто використовують силові електромагніти, електродвигуни малої потужності, які є виконавчими елементами електричних пристроїв автоматичного керування, Такий привід називається комбінованим - електрогідравлічним або електропневматичним - і поєднує в собі переваги як електричних, так і гідравлічних пневматичних пристроїв автоматики.
Читайте також:
|
||||||||
|