Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Газотурбінні двигуни

Роторно-поршневі двигуни

Ідея створення роторно-поршневого двигуна, в якому ротор, що ви­конує функції поршня, здійснює обертальний або обертально-поступальний рух відносно корпуса, відома давно.

Детально робота роторно-поршневого двигуна описана в багатьох книгах, тому докладно розглянемо лише перспективи використання цих двигунів на транспорті. Роторно-поршневі двигуни порівняно з поршне­вими двигунами традиційних схем мають ряд переваг: менша металомі­сткість; менша на 35...40% кількість деталей; краща зрівноваженість, що дає можливість розвивати більш високу частоту обертання; більш низь­кий рівень шуму. Однак цим двигунам властиві і недоліки, що роблять сумнівною перспективу широкого використання їх на автомобільному транспорті. Основним із них є більша експлуатаційна витрата палива. Поряд з цим у зв'язку з більшим відношенням поверхні камери згоряння до об'єму в роторно-поршневих двигунах має місце підвищений викид вуглеводів, у тому числі і канцерогенних. Тому спеціалісти вважають роторно-поршневі двигуни перспективними для мотоциклів, катерів, мотонарт.

 

Ідея створення газової турбіни виникла значно раніше ідеї створен­ня поршневих двигунів внутрішнього згоряння.Роботи по створенню газотурбінних двигунів (ГТД) інтенсивно по­чали проводитись у 50-х роках нинішнього століття, коли за порівняно малий проміжок часу ГТД замінили поршневі ДВЗ практично в усіх об­ластях авіації.

Створення досконалих авіаційних ГТД сприяло розгортанню робіт по створенню ГТД для автомобільного, залізничного та морського видів транспорту.

Підвищений інтерес до ГТД пояснюється рядом переваг порівняно з поршневими ДВЗ. До таких переваг належать: менші питома маса, га­баритні розміри, краща залежність крутного моменту від частоти обер­тання, більш легкий запуск у холодну пору, менші вимоги до використо­вуваних палив, можливість отримання в одному агрегаті великих потуж­ностей у результаті роботи на високих частотах обертання.

Недоліками ГТД, що перешкоджають широкому їх використанню на автомобілях, є недостатня паливна економічність, особливо на частко­вих навантажувальних режимах, висока вартість виготовлення. Основна

причина погіршення економічності ГТД порівняно з поршневими двигу­нами - нижча температура згоряння. Підвищити температуру неможли­во через недостатню термостійкість деталей камери згоряння, направ­ляючого апарату та турбінного колеса ГТД. Для підвищення паливної економічності ГТД при використанні на наземних машинах застосо­вується регенерація теплоти, тобто використання теплоти відпрацьова­них газів, що виходять із колеса турбіни для підігріву стисненого в комп­ресорі повітря, що поступає в камеру згоряння. У цьому випадку палив­на економічність ГТД гірша, ніж у дизелях, і близька до економічності бензинових двигунів.

Одним із основних напрямків поліпшення економічності сучасних ГТД є використання кераміки для покриття або виготовлення деталей камери згоряння, направляючого апарату та колеса турбіни.

Використання кераміки дає можливість підвищити температуру га­зів на вході в турбіну вище 1400 К і значно поліпшити паливну економіч­ність ГТД.

Аналіз, проведений щодо різних моделей автомобільних ГТД, пока­зує, що по масових викидах шкідливих речовин, приведених до СО і віднесених до одиниці транспортної роботи, ГТД без регенерації тепло­ти в 3,0...3,8 разів менш токсичний, ніж дизель, і в 5,0...5,7 разів, ніж бе­нзиновий двигун. Для ГТД із регенерацією ці значення відповідно менші в 4,1—5,4 разів і в 7...8 разів. У відпрацьованих газах ГТД практично не­ма альдегідів.

 


Читайте також:

  1. Асинхронні виконавчі двигуни і тахогенератори
  2. Багатоциліндрові двигуни
  3. Вибійні двигуни
  4. Гвинтові вибійні двигуни
  5. Гідравлічні і пневматичні двигуни
  6. Двигуни при різних видах гальмування
  7. Електричні двигуни
  8. Електродвигуни постійного струму
  9. Пневматичні двигуни
  10. Пневмодвигуни обертального руху
  11. Прямоточні повітряні реактивні двигуни ПВРД.




Переглядів: 1424

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Двигун зовнішнього згоряння | Електричні двигуни

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.