МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Передумови створення музеївЗ культурним впливом західної цивілізації пов’язана поява музеїв у Туреччині, для якої ХІХ ст.. та перша чверть ХХ ст.. стали часом поступової європеїзації, то уповільнюючої свої темпи, то отримуючої нові імпульси для свого розвитку. На початку ХІХ ст. достиг апогею гострий внутрішньополітичний і економічний кризи, першу ознаки його почали відчуватися Османською імперією ще в кінці ХУІІ ст. Особливо сильно він проявився в серії воєнних поразок, поставивши Порту на грань воєнного та політичного краху. Уникнути катастрофи Порта змогла лише завдяки втручанню провідних західноєвропейських держав. За відсутності бажання займатися вирішенням болючих проблем, пов’язаних з долею підконтрольних Туреччині проливів і її володінь у Європі, вони об’явили влітку 1839 року, що беруть порту під колективну опіку. Криза імперії та давлення західних країн, що добивалися для себе все нових льгот та уступок в економічній сфері, змусив турецьку владу вдатися до радикальних перетворень , що ввійшли в історію під назвою «Танзимат» (1839-поч.1870-х рр..)
Заходи, направлені на розвиток економіки, а також реформи в області адміністративного управління, судочинства і освіти вели до трансформації структури турецької спільноти і стали значним кроком на дорозі європеїзації країни. З’явилася система світської освіти , що була передана у відомство спеціально створеного міністерства освіти. Поступово в країні почала формуватися нова інтелігенція, представники якої вже орієнтувалися на європейські знання, культурні традиції та демократичні права.
Наступний етап європеїзації країни настав після оголошення Туреччини республікою восени 1923 року. Ціла серія з проведених реформ була спрямована на секуляризацію держави. Країна позбулася ідеологічного диктату ісламу, і яскравим проявом цієї свободи стало при рівняння в правах жінок, законодавчо закріплений і обов’язковий для всього населення перехід на європейську форму одягу, європейський календар та літочислення, введення громадянської форми шлюбу з ліквідацією багатоженства. Для полегшення навчання в численних школах і вищих навчальних закладах, що створювалися за європейськими стандартами, арабський алфавіт був замінений латинізованим. У контексті європеїзації країни розвивалася й історія турецьких музеїв.
Предмети старовини, рідкості та витвори мистецтва здавна зберігалися в резиденції османських султанів – палацовому комплексі Топкапи-сарай. Але за точку відліку в музейному будівництві Туреччини прийнято 1846 рік, коли по розпорядженню маршала Ахмета Фетхі-паши в церкві Святої Ірини, збудованої ще у Візантійську епоху, розмістилася колекція старовинної зброї. Пізніше там з’явилися старожитності і предмети мистецтва, внаслідок цього всі ці колекції зіставили основу ряду музеїв – Військового музею, Стамбульського археологічного музею, Музею турецького та ісламського мистецтв. [7 c. 289-292]
Читайте також:
|
||||||||
|