Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Плани практичних занять

 

Тема1: Київська Русь. Галицько-Волинське князівство

(ІХ - перша половина ХІV ст.)(2 год.)

План

1. Походження та становлення давньоруської Київської держави. Перші князі.

2. Запровадження християнства на Русі. Соціально-економічний та державний лад. Володимир І. Ярослав Мудрий.

3. Феодальна роздрібненість Київської Русі. Причини занепаду та історичне значення Київської Русі.

4. Галицько-Волинське князівство. Утворення, розквіт, занепад та історичне значення. Данило Галицький.

 

Література: 1,2,3,4,5,6,11,12,14,16,18,19 (т. 1), 22,24,25,26,27,32.

 

Головні поняття та категорії

Русь, держава, норманська теорія, князь, дружина, данина, вотчина, “полюддя”, бояри, смерди, рядовичі, закупи, віче, федерація, конфедерація, монархія, етнос, менталітет нації, “Руська правда”, роздрібненість, боярська рада, християнство, монголо-татарська навала.

Запитання і завдання

1. Які перші державні утворенняіснували на українських землях?

2. Які існують версії про походження Давньоруської держави?

3. Коли і де ми вперше зустрічаємо назву “Україна”? Які Ви знаєте версії щодо походження терміну “Україна”, “Русь”?

4. Визначте своє ставлення до “норманської теорії” походження Київської Русі.

5. Охарактеризуйте основні передумови утворення Київської держави.

6. Назвіть східнослов’янські племена, які об’єдналися в єдину державу – Київська Русь.

7. Назвіть перших руських князів, які прийняли християнство.

8. Як вплинуло на життя Київської Русі запровадження християнства.

9. Відомо, що у Х столітті впливовими були кілька світових релігій (християнство, іудаїзм, іслам).чому в Київській державі було запропоноване християнство візантійського православного зразку? Поясніть це.

10. Дайте коротку характеристику діяльності київських князів ІХ – початку ХІІ ст.

11. Охарактеризуйте головні напрямки еволюції державного та соціально-політичного ладу Київської Русі.

12. Чому “Руська правда” не мала такого покарання як кара на смерть?

13. Охарактеризуйте головні причини роздрібненості Київської Русі? Назвіть самостійні князівства які утворилися на території України.

14. Чому Галицько-Волинське князівство є продовжувачем української державності?

15. Які землі входили до складу Галицько-Волинського князівства?

16. Які особливості політичного життя характерні для Галицько-Волинського князівства?

17. Які головні напрямки діяльності Галицько-Волинських князів у внутрішній і зовнішній політиці?

18. Чому у Галицько-Волинському князівстві не було міцної княжої влади?

19. Монголо-татарська навала та її наслідки для суспільного розвитку руських земель?

20. Як зійшла з політичної арени Галицько-Волинська держава?

21. Яку роль відіграла в історії України Київська Русь та Галицько-Волинська держава?

 

 

Тема 2: Запорізька СіЧ, Військо Запорізьке та їх роль в розвитку української державності першої половини ХV століття(2 год.)


Читайте також:

  1. Біохімічна ОБГРУНТУВАННЯ МЕТОДИКИ занять фізичною культурою і спортом з особами різного віку та статі
  2. Види індивідуальних занять
  3. Види навчальних занять.
  4. Види, завдання та вимоги до проведення практичних(семінарських) занять
  5. Види, завдання та вимоги до проведення практичних(семінарських) занять
  6. Виховання в учнів творчого ставлення до занять.
  7. Виховання волі в процесі занять фізичними вправами.
  8. Генеральні плани промислових підприємств. Планування та забудова виробничого майданчику.
  9. ГЕНПЛАНИ ОЧИСНИХ СПОРУДЖЕНЬ І СХЕМИ ВИСОТНОГО РОЗТАШУВАННЯ ОЧИСНИХ СПОРУДЖЕНЬ .
  10. Економічні наслідки Першої світової війни для окремих країн. Версальська система. Плани Дауеса та Юнга. Світова економічна криза 1929—1933 рр. Варіанти виходу з неї
  11. Етапи формування практичних умінь та навичок.
  12. ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ




Переглядів: 583

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Работа с понятиями | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.