МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Біохімічна ОБГРУНТУВАННЯ МЕТОДИКИ занять фізичною культурою і спортом з особами різного віку та статіЛЕКЦІЯ № 1
1. Біохімічні особливості зростаючого організму. 2. Біохімічне обгрунтування методики занять фізичною культурою і спортом з дітьми та підлітками. 3. Біохімічні особливості старіючого організму. 4. Біохімічне обгрунтування методики занять фізичними вправами з особами похилого віку.
МЕТА: Навчити використовувати знання про вікових та статевих особливості перебігу біохімічних процесів при м'язової діяльності для вибору оптимальних засобів і методів тренування, що забезпечують поліпшення стану здоров'я і досягнення високої фізичної працездатності.
ЗАВДАННЯ: 1. На основі знань про особливості протікання біохімічних процесів у зростаючому організмі навчити точно враховувати енерготрати, пов'язані з пластичним обміном, про виборі характеру та обсягу тренувальних навантажень, щоб запобігти затримку росту і розвитку дітей і підлітків.
2. На основі знань про особливості перебігу біохімічних перетворень в старіє організмі навчитися вибирати засоби і методи тренування, які доцільно застосовувати особам похилого віку для уповільнення процесів старіння та збереження високої працездатності.
Для правильної побудови занять фізичними вправами і спортом з особами різного віку необхідно розібратися в особливостях організму людини в кожний віковий період. Особливо важливо це при заняттях з дітьми, підлітками та особами похилого віку, організм яких характеризується рядом особливостей і надзвичайно чутливий до всякого роду впливів, у тому числі і впливів фізичних вправ. Розвиток біохімічних процесів у людини це динамічний процес, що протікає поетапно з моменту народження дитини, і аж до похилого віку. Динаміка зміни хімічного складу організму в різних віку відображає розвиток та етапи пристосування людини до навколишнього середовища. В значній мірі ці зміни визначаються спадковими факторами внутрішнього середовища організму, характером харчування, соціальними умовами, обсягом і характером енерготрат в процесі розвитку, що в кінцевому підсумку забезпечує різну реалізацію функціональних можливостей організму, визначає рівень працездатності і тривалості життя індивідуума. У 1965 р. на симпозіумі по вікової фізіології АПН СРСР прийнята периодизация етапів життя людини.
Періодизація етапів життя людини
1. Новонароджена 1-10 днів 2. Грудної вік 10 днів - 1 рік 3. Раннє дитинство 1-3 роки 4. Перше дитинство 4-7 років 5. Друге дитинство 8-12 років хлопчики, 8-11 років дівчинки. 6. Підлітковий (пубертатний) 13-16 років хлопчики, вік 12-15 років дівчатка. 7. Юнацький вік 17-21 рік юнаки, 16-20 дівчата. 8. Зрілий вік: I період 22-35 років чоловіки, 21-35 років жінки. II період 36-60 років чоловіки, 36-55 років жінки. 9. Похилий вік 61-74 року чоловіки, 56-74 року жінки. 10. Старечому віці 75-90 років для обох підлог. 11. Довгожителі 90 років і вище.
Розвиток організму протікає нерівномірно. Період прискореного розвитку чергується з періодом уповільнення і відносної стабілізації. При широкої варіативність індивідуального біологічного розвитку так звані «періоди спокою» і прискореного розвитку є генетично закономірними.
Читайте також:
|
||||||||
|