Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Вербальні методики.

Попередні методики потребують вербальної відповіді, але стимули їх невербальні. Існують проективні тести, у яких і стимул, і реакція потребують вербального оформлення. Методика, що стала прообразом багатьох вербальних проективних тестів, є „словесна асоціація” (Фрейд, Юнг, Гальтон, Рапопорт).

Завершення речень– методика, що по ступеню структурованості займає проміжне місце між тестом словесних асоціацій та ТАТ. Зазвичай основи речень допускають необмежену різноманітність завершень: „Мене бентежить…”, „Моя мати …”

Основи формулюються т.ч, щоб викликати відповіді, що відносяться до досліджуваних областей особистості.

Автобіографічні спогади. Вербальна проективна методика. Процедура аналізу ранніх спогадів, що ведуть до розуміння хронічних внутрішньоособистісних конфліктиів запозичена з психоаналізу. Пізніше Альфред Адлер, один з учнів Фрейда, засновник індивідуальної психології, вважав, що ранні спогади дають ключ до розуміння стилю життя конкретної людини. Пізніше інтерес до цього методу згас. Відродження його розпочалось лише в 80-ті роки під впливом когнітивіської теорії в психології. Особливий вклад в цій області досліджень вніс Арнольд Брюн (80-90 р.р.). В когнітивній теорії Брюна автобіографічні спогади є головними для розуміння особистості. Процедура (ЕМ – рінні спогади) представляє собою бланкову методику для аналізу 21 автобіографічного спогаду які відносяться до усього періоду життя. І частина: 15 конкретних, або „спрямованих спогадів”, які можуть мати клінічне значення (травматичні подій, перші покарання, травмуючий секс. досвід, випадки насильства, фізичних або моральних образ). Брюн вважає, що результати ЕМ відображають те, що людина засвоїла свідомо або інтуїтивно. Крім того він з колегами допускає, що описані історії можуть бути неточними або перекрученими, що не це не знижує їх діагностичну сутність. В цілому ця методика ще знаходиться у стані подальшої розробки. І хоча Брюн впровадив систему кількісних оцінок автобіографічних спогадів, вона ще потребує емпіричних даних про надійність ЕМ. А.Анастазі вважає, що за цією методикою майбутнє, тому що систематичні біографічні вибірки більш показові у клінічному відношенні, ніж інші види вербального матеріалу (сни, асоціації, придумані історії).

Методики дії.

Представляють клас проективних методик, що включають досить багато форм вільного самовираження. Завдяки цим можливостям, людина не тільки появляє свої емоційні проблеми, ускладнення, але і звільняється від страждань, тобто вони виконують як діагностичну, так і терапевтичну функцію.

До найбільш поширених відносяться

- малюнкові;

- ігрові (сценотест розроблений швейцарськими спеціалістами у 60-ті роки).

В методиках малювання особлива увага приділяється зображенню фігури людини. Широко відомими тестами цієї серії є: „Намалюй людину” Карен Маховер (1949), Дім-Дерево-Людина Бака (1948, 1992), „Кінетичний малюнок сім’ї” Барнса та Кауфмана (1970-82), „Неіснуюча тварина” Друкаревича. Джерелом гіпотези стосовно головних областей конфлікту або особистісних властивостей лежать у площіні характеру малюнка.


Читайте також:

  1. Вербальні договори
  2. ВЕРБАЛЬНІ, НЕВЕРБАЛЬНІ ЗАСОБИ СПІЛКУВАННЯ
  3. Методика навчання іноземних мов та її завдання. Види методики.
  4. Невербальні засоби і культура спілкування та поведінки
  5. Невербальні засоби спілкування
  6. НЕВЕРБАЛЬНІ ЗАСОБИ СПІЛКУВАННЯ
  7. Невербальні засоби спілкування
  8. Невербальні засоби спілкування
  9. Невербальні засоби спілкування.
  10. Невербальні засоби спілкування. Оптико-кінетичні: Зовнішній вигляд людини. Погляд. Міміка. Пантоміміка. Постава. Хода. Візуальні рухи (контакт очима, рух очей).
  11. Невербальні компоненти спілкування




Переглядів: 1793

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Характеристика проективних методик. | Оцінка проективних методик.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.