МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Українська національна революція XVII ст. Причини, характер, рушійні сили, проблеми її типології та хронологічних меж.Україна в 1-й половині XIII ст. Петро Сагайдачний. Петро Сагайдачний народився в сім'ї українського шляхтича у с. Самбора на Львівщині. Навчався в Острозі. Потім втікає на Січ. Ще не бувши гетьманом він вже водив козаків морським походом на татар. У 1606 р. він зруйнував татарську фортецю Варну. А в 1616 р. він вщент розбиває Кафу де був найбільший невільницький ринок. Здійснив десятки добре обміркованих морських і сухопутних походів на татар і турків. 1618 р. ходив визволяти польського королевича з-під Москви. У 1620 р. вступив з усім козацьким військом до Київського братства, тобто об'єднав військову силу козацтва з православним духовенством та верхівкою України. Також запросив єрусалимського архієпископа Феофана. який висвятив 7 єпископів та київського митрополита Іова Борецького, тобто відновив православну ієрархію. В 1621 р. в битві під Хотином зупиняє татарське військо, врятувавши цим Польщу та Україну від іноземного поневолення. Але в битві під Хотином був тяжко поранений, і у 1622 р. він помирає в Києві. Багато коштів він віддавав освіті: на школи (Київська, львівська), а збудована в Києві школа, після його смерті через 10 років стала називатися Києво-Могилянською колегією. Як ми знаємо, Річ Посполита була на той час дуалістичною державою (унія Литви з Польщею). Сагайдачний хотів зробити з неї тріалістичну, тобто хотів надати Україні рівного статусу з Польщею та Литвою. 1625 р. - повстання під проводом Марка Жмайла. 1630 р. - Тарас Трясило (уникнув покарання). 1635 р. - Іван Сулима (свої зрадили, стратили), зруйнував фортецю Кодак на Дніпрі. 1637 р. - Павлюк, битва з поляками під Кумейками (поразка, стратили). 1638 р. - Якова Остряниця і Дмитра Гуні (поразка). Причини поразок козацьких повстань: основна маса повсталих - селяни, вони не бажали йти далі. Вигоди повстань: набралися опиту, навчилися тактиці, міцнішав зв'язок між селянами і козаками. 1639 р. - ординація (закон): 1) реєстр козаків зменшувався до 6000; 2) скасовувалась посада гетьмана України; 3) козацькі полковники і осавули вибирались з польської шляхти; 4) обмежувалась територія розселення козаків; 5) втікачів карали на смерть; 6) козаки, які не входили в реєстр повинні були повертатися у кріпацтво. Причини: 1) Причини у політичній сфері. Після Люблінської унії польська еліта сформувала імперську доктрину, за якою український народ не лише позбавлявся історії незалежного державного розвитку, а й перспектив в майбутньому, бо території його проживання проголошувалися споконвічною територією Польщі, і тому інтереси України приходили в протиріччя з Річчю Посполитою. 2) В національно-релігійній сфері. На середину XVII ст. колоніальна політика щодо православних українців окреслилась досить виразно. Послідовно проводився курс на усунення православництва від участі у міському самоврядуванні, православним єпископам заборонялось засідати в сенаті. а) чинилися перешкоди при вступі до цехів, заняття ремеслами, промислами, торгівлею, внаслідок чого в економічному житті цих міст провідну роль почали відігравати поляки і представники інших національностей; б) проводилась політика на ліквідацію православної віри і впровадження католицизму та уніатства; в) дискримінація у сфері мови та освіти: г) етнічні чистки українського населення ч боку каральних польських органів. 3) У соціально-політичній сфері. а) протиріччя між фермерським господарством і фільварково-панщинним, яке базувалося на буті закріпаченого селянина стає одною з головних причин вибуху 1648 .р. б) надзвичайно швидкі темпи зростання соціально-економічного чистку селян і міщан та закріпачення населення. 4) У психологічній сфері. До них належать: голод (1647-1648). втрата козаками. селянами, міщанами, дрібною шляхтою власності. Постійні напади татар і репресії з боку державних структур. Отже, на 1648 р. в Україні зав'язався складний вузол річних суперечностей, що міцно переплітався І розв'язати який правляче коло Польщі виявилось неспроможним. Рушійні сили: козацтво, селянство, міщанство, духовенство Характер: національно-визвольний, релігійний і соціальний. Читайте також:
|
||||||||
|