МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Українська національна революція XVII ст. Причини, характер, рушійні сили, проблеми її типології та хронологічних меж.Україна в 1-й половині XIII ст. Петро Сагайдачний. Петро Сагайдачний народився в сім'ї українського шляхтича у с. Самбора на Львівщині. Навчався в Острозі. Потім втікає на Січ. Ще не бувши гетьманом він вже водив козаків морським походом на татар. У 1606 р. він зруйнував татарську фортецю Варну. А в 1616 р. він вщент розбиває Кафу де був найбільший невільницький ринок. Здійснив десятки добре обміркованих морських і сухопутних походів на татар і турків. 1618 р. ходив визволяти польського королевича з-під Москви. У 1620 р. вступив з усім козацьким військом до Київського братства, тобто об'єднав військову силу козацтва з православним духовенством та верхівкою України. Також запросив єрусалимського архієпископа Феофана. який висвятив 7 єпископів та київського митрополита Іова Борецького, тобто відновив православну ієрархію. В 1621 р. в битві під Хотином зупиняє татарське військо, врятувавши цим Польщу та Україну від іноземного поневолення. Але в битві під Хотином був тяжко поранений, і у 1622 р. він помирає в Києві. Багато коштів він віддавав освіті: на школи (Київська, львівська), а збудована в Києві школа, після його смерті через 10 років стала називатися Києво-Могилянською колегією. Як ми знаємо, Річ Посполита була на той час дуалістичною державою (унія Литви з Польщею). Сагайдачний хотів зробити з неї тріалістичну, тобто хотів надати Україні рівного статусу з Польщею та Литвою. 1625 р. - повстання під проводом Марка Жмайла. 1630 р. - Тарас Трясило (уникнув покарання). 1635 р. - Іван Сулима (свої зрадили, стратили), зруйнував фортецю Кодак на Дніпрі. 1637 р. - Павлюк, битва з поляками під Кумейками (поразка, стратили). 1638 р. - Якова Остряниця і Дмитра Гуні (поразка). Причини поразок козацьких повстань: основна маса повсталих - селяни, вони не бажали йти далі. Вигоди повстань: набралися опиту, навчилися тактиці, міцнішав зв'язок між селянами і козаками. 1639 р. - ординація (закон): 1) реєстр козаків зменшувався до 6000; 2) скасовувалась посада гетьмана України; 3) козацькі полковники і осавули вибирались з польської шляхти; 4) обмежувалась територія розселення козаків; 5) втікачів карали на смерть; 6) козаки, які не входили в реєстр повинні були повертатися у кріпацтво. Причини: 1) Причини у політичній сфері. Після Люблінської унії польська еліта сформувала імперську доктрину, за якою український народ не лише позбавлявся історії незалежного державного розвитку, а й перспектив в майбутньому, бо території його проживання проголошувалися споконвічною територією Польщі, і тому інтереси України приходили в протиріччя з Річчю Посполитою. 2) В національно-релігійній сфері. На середину XVII ст. колоніальна політика щодо православних українців окреслилась досить виразно. Послідовно проводився курс на усунення православництва від участі у міському самоврядуванні, православним єпископам заборонялось засідати в сенаті. а) чинилися перешкоди при вступі до цехів, заняття ремеслами, промислами, торгівлею, внаслідок чого в економічному житті цих міст провідну роль почали відігравати поляки і представники інших національностей; б) проводилась політика на ліквідацію православної віри і впровадження католицизму та уніатства; в) дискримінація у сфері мови та освіти: г) етнічні чистки українського населення ч боку каральних польських органів. 3) У соціально-політичній сфері. а) протиріччя між фермерським господарством і фільварково-панщинним, яке базувалося на буті закріпаченого селянина стає одною з головних причин вибуху 1648 .р. б) надзвичайно швидкі темпи зростання соціально-економічного чистку селян і міщан та закріпачення населення. 4) У психологічній сфері. До них належать: голод (1647-1648). втрата козаками. селянами, міщанами, дрібною шляхтою власності. Постійні напади татар і репресії з боку державних структур. Отже, на 1648 р. в Україні зав'язався складний вузол річних суперечностей, що міцно переплітався І розв'язати який правляче коло Польщі виявилось неспроможним. Рушійні сили: козацтво, селянство, міщанство, духовенство Характер: національно-визвольний, релігійний і соціальний. Читайте також:
|
||||||||
|