Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ

ПИТАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ВИВЧЕННЯ

ТЕМИ ПОВІДОМЛЕНЬ

ПЛАН

ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 6

 

КОЗАЦЬКА РЕВОЛЮЦІЯ В СЕРЕДИНІ ХVІІ СТ.

УТВОРЕННЯ КОЗАЦЬКОЇ ДЕРЖАВИ

 

 

1. Передумови виникнення революції XVII ст.: посилення економічного, політичного та релігійного тиску на українське населення Речі Посполитої; утиски прав козаків. Характер революції.Б. Хмельницький як полководець та державний діяч.

2. Основна хронологія військових дій 1648-1657 рр.

3. Зміна цілей та становища повсталих:

- у результаті військових дій 1648 р.;

- згідно підписаних з Річчю Посполитою Зборівської та Білоцерківської угод;

- після домовленостей з Московським царством у ході Переяславської ради 1654 р.: визначення статусу Гетьманщини згідно Березневих статей.

4. Утворення козацької держави:

- формування території Гетьманщини та її адміністративного устрою;

- державний устрій та органи влади;особливості соціально-економічних відносин та зовнішньої політики.

 

(ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА)

 

1. Заселення Слобожанщини в 1620-1680-х рр.

2. Молдавська політика Б. Хмельницького.

3. Переяславська угода в історичній літературі.

4. Українська православна церква в період національно-визвольної революції.

5. Історична та художня література про Б. Хмельницького.

6. Т. Шевченко про Хмельницького.

7. І. Богун – видатний український полководець.

8. Політичний портрет одного з учасників українсько-польського протистояння в середині XVII ст. (Ф. Джеджалій, М. Кривоніс, Д. Нечай, С.-М. Кричевський, Ю. Немирич, Іван та Василь Золотаренки, Тугай-бей, Іслам-Гірей, А. Кисіль, М. Потоцький, І. Вишневецький).

 

 

1. Наукова періодизація національно-визвольної революції 1648-1676 рр.

2. Особливості селянської війни в межах національно-визвольної революції 1648-1676 рр.

3. Соціально-економічний розвиток регіонів Західної України в середині ХVІІ ст.

 

 

1. Які прошарки населення України виступили у цій революції на боці повсталого козацтва, а які – проти? Чому?

2. Пригадайте, за яких обставин відбулася Переяславська рада. Як можна оцінити характер і правове значення Переяславської угоди?

3. Чи вдалося Б. Хмельницькому створити українську державу?

4. Якими були соціально-економічні та політичні наслідки народної революції під проводом Б. Хмельницького?

 

ДОДАТКОВА ЛІТЕРАТУРА:

 

1. Багалій Д.І. Історія Слобідської України. – Харків, 1993.

2. Державно-конституційні традиції у козацьку добу // А.Р.Слюсаренко, М.В.Томенко. Історія української конституції. – К., 1993. – С.7-37.

3. Історія України в особах: ІХ-ХVІІІ ст.. – К., 1993. – С.294-299.

4. Історія України в особах. Козаччина. – К., 2000. – С.5-56.

5. Липинський В. Україна на переломі 1657-1659. Замітки до історії українського державного будівництва в ХVІІ ст. // УІЖ. – 1992. – №2. – С.144-151; №4. – С.133-148.

6. Плохій С. Наливайкова віра:Козацтво та релігія в ранньомодерній Україні. – К.: «Критика», 2006. – 469 с.

7. Степанков В.С. Богдан Хмельницький і проблема державотворення в Україні // УІЖ. – 1991. – №11. – С.127-139.

8. Смолій В.А. Степанков В.С. Богдан Хмельницький. – К., 1995.

9. Сушинський Б. Козацькі вожді України. Історія України в образах її вождів та полководців ХV-ХІХ ст. – Одеса, 1998.

10. Шевчук В. Козацька держава. – К., 1995. – С.106-121.

11. Яворницький Д.І. Історія запорозьких козаків. – Львів, 1993. – Т.3.

12. Яковлева Т.Г. Іван Богун: проблеми біографії // УІЖ. – 2000. – №2. – С. 147-157; №3. – С. 144-152.

13. Яковлева Т.Г. Кримсько-турецький фактор у політиці гетьманів України у 60-ті роки 17 ст. // УІЖ. – 2003. – №2. – С. 14-23.

 


КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ПЕРШОГО КРЕДИТУ

 

1. Предмет історії України як навчальної дисципліни. Місце її в гуманітарній освіті майбутніх фахівців.

2. Методологія, конкретні методи вивчення історії України. Історичні джерела і література.

3. Стародавнє населення на території України.

4. Слов’яни в Східній Європі.

5. Київська Русь – перша давньоруська держава. Етапи її розвитку, економіка, політичний устрій, культура, прийняття християнства, історичне значення.

6. Галицько-Волинське князівство: формування, політичний устрій, економіка, історичне значення.

7. Українські землі в складі Литви і Польщі в період середньовіччя. Національне, соціальне та релігійне гноблення українського народу у другій половині ХVІ – першій половині ХVІІ ст.

8. Козацтво в Україні: виникнення, формування, соціальний і національний склад. Історичне значення.

9. Запорозька Січ. Феноменальність. Історичне значення.

10. Козацько-селянські повстання в Україні кінця ХVІ – початку ХVІІ ст. Історичне значення.

11. Національно-визвольна революція українського народу в середині ХVІІ ст.: закономірний характер, етапи, хід. Історичне значення революції.

12. Б. Хмельницький: політичний портрет.

13. Складення української держави в ході національно-визвольної революції: територія, державний устрій, органи влади, соціально-економічні відносини, внутрішня та зовнішня політика.

14. Входження України до складу Московської держави в 1654 р. Переяславська Рада. Березневі статті.

15. П. Орлик та його проект Конституції.

16. Суспільно-політичні події на Україні в добу Руїни (1658-1678 рр.)

17. Поступове обмеження та ліквідація державної автономії в період Гетьманщини.

18. Гетьманщина, її історичне значення.

19. Економічний та соціальний розвиток України у другій половині ХVІІ- ХVІІІ ст.

20. Соціально-економічний розвиток України в першій половині ХІХ ст. Наростання кризи феодально-кріпосницької системи та утвердження капіталістичних відносин.

21. Суспільно-політичний рух в Україні в першій половині ХІХ ст.: перші таємні організації, Кирило-Мефодіївське товариство. Революціонер-демократ Т.Г. Шевченко.

22. Економічний розвиток України у другій половині ХІХ ст.

23. Динаміка соціальної структури українського суспільства у ХІХ ст.

24. Суспільно-політичний і національно-демократичний рух в Україні у другій половині ХІХ ст. – на початку ХХ ст.

25. Економічний і соціальний розвиток України на початку ХХ ст.

26. Україна в революції 1905-1907 рр.

27. Вплив реформ П.Столипіна на економічний та соціальний розвиток України.

28. Україна в роки Першої світової війни.


ДРУГИЙ КРЕДИТ

 

 


Читайте також:

  1. IV. Питання самоконтролю.
  2. V. Завдання.
  3. V. Питання для самоконтолю
  4. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  5. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  6. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  7. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  8. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  9. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  10. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  11. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  12. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.




Переглядів: 465

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.044 сек.