Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Дайте визначення гуморески, назвіть її основні ознаки

Назвіть прийоми вираження авторської присутності у памфлеті.

Схарактеризуйте непрямий тип викриття у памфлеті.

Особливість жанру памфлету полягає в негативному, викривальному відображенні реальності. Памфлетистів обирають об'єктом свого гнівного, спопеляючого сміху суспільні явища, події, факти, політичних і державних діячів, соціальні і політичні системи.
Викриття в памфлеті може бути як відкритим (прямим), так і завуальованим, або непрямим (непрямим). В залежності від типу викриття - пряме і непряме - розрізняють і модифікації памфлету.
Непряме викриття вимагає від автора тексту створення масок, за якими він би ховався. Вони з'являються в тих модифікаціях памфлету, в яких автор створює художні образи. Такі тексти кілька років тому стали публікуватися під рубрикою «Мізантропія» в «Независимой газете». Виникнення в російській пресі цієї спеціальної рубрики, висміює політику і політиків майже щодня, - факт по-своєму унікальний, оскільки дозволяє читачеві познайомитися з іронічною, з відтінком сарказму, а деколи гумористичної версією подій одночасно з офіційним трактуванням, іноді навіть раніше. В журналістиці такий жанр витримують лише деякі американські та західноєвропейські видання, так як для підготовки тексту в подібну рубрику необхідний журналіст не тільки з гострим і іронічним розумом, але і добре розбирається в складних політичних інтригах.
Для сатиричного відображення памфлетист широко використовує у своїй творчості алегорію, буфонаду, гіперболу, гротеск, алегорія, пародію, сарказм та інші засоби створення соціально-комічного.
Памфлету з непрямим викриттям властиво парадоксальне розвиток сатиричної думки. Автор повинен побачити парадокс в життя і показати його. Досягненню цієї мети підпорядковані всі сатирико-публіцистичні засоби та сюжетно-композиційна структура тексту.
При непрямому викритті в передачі подій і для пом'якшення оцінки обов'язково використання коштів комічного. Засоби комічного роблять такий памфлет не менш ефективним у впливі на читача, ніж відкрите, гнівне викриття. Одним із засобів комічного можна вважати псевдонім, яким автор підписує текст. Специфіка цього різновиду памфлету в тому, що образ автора також може використовуватися як джерело комічного ефекту, починаючи вже з підпису під текстом.

Образи використовуються памфлетиста в полемічних цілях, тому зв'язок з прототипами відкрита, сенс образу - в його політичній оцінці. У тих памфлетах, де дія розвивається стрімко, рідше зустрічаються описи (інтер'єри, пейзажі), в оповіданні скорочуються епізоди, відсутні портрети персонажів.

Присутність автора в тексті памфлету завжди мається на увазі, хоча може не виражатися відкрито. Прийоми вираження авторської присутності в тексті памфлету найрізноманітніші. Наприклад, автор закликає читачів у однодумці: «А знаєте, чому в збитковість цих фірм віриться насилу? Була в Романа Аркадійовича [Абрамовича] така компанія - "Петролтранс", яка належала йому на 100 відсотків. Коли податкові органи вирішили її перевірити, з'ясувалося, що компанія занижує прибуток в особливо великих розмірах. За найскромнішими підрахунками, "Петролтранс" приховав 49000000000 (!) Неденомінованих рублів. Взагалі, дивна закономірність: де Роман Аркадійович з Борисом Абрамич, там - відхід від податків ».
Автор прямо звертається до опонента, посилаючись на реальні події, на документи: «Борис Абрамович, перестаньте ганьбитися зі своєю" дев'яткою ". Люди ж на дорогах сміються. Можливо, ви просто забули, але в Англії на ваше ім'я зареєстрована машина Ford Mondeo номер" М 670 ALR ". Щоб не було сумнівів в її приналежності, нагадаємо, що поліс на неї оплачений з вашої особистої кредитної картки Master Card 5301 2500 9049 0612. Просто попросіть друзів перегнати цей Ford в Росію і катайтеся на ньому - все солідніше буде».
Масштабність критики в памфлеті очевидна: памфлет - критика не моралі, а соціальних явищ. Це злободенне сатиричний твір, сенс якого в конкретному соціально-політичному викритті, направленому на повну дискредитацію об'єкта критики.
Мета памфлету - викликати в читача обурення, часом ненависть. Він особливо затребуваний під час війни, в тому числі інформаційної. Памфлетист повинен більше ненавидіти ворога, ніж читач. Портрет ворога може підготувати в сильному ступені його загибель
В системі публіцистичних жанрів памфлет проникає в структурні форми статті, коментаря, огляду, рецензії. Зустрічається й такий різновид памфлету, як прокламація. Наприклад: «Нехай не присипляють пильність громадськості час відпусток, спека і політичні канікули. Небезпека перевороту велика. Силовий ресурс перевороту з кожною зустріччю Єльцина і силовиків зростає. Кров, яку провокатори мають намір пролити на Червоній площі, рано чи пізно отольется їм самим, бо правління нинішнього режиму не вічно і суд народу винесе вирок йому і всім клевретам ».
Для жанрових модифікацій памфлету характерними є такі ознаки: підвищена експресивність, викривальна спрямованість, злободенність, тенденційність, засоби комічного - сарказм, іронія.

Гумореска – невеликий за обсягом художній твір, у якому розповідається про комічну пригоду чи рису характеру людини. За своїми виражальними засобами вона близька до жанру гумористичного чи сатиричного оповідання. Проте має і свої особливості. Твори цього жанру легкі, мобільні. Не мають жодної зайвої деталі, всі вчинки героїв не лише психологічно, але й сюжетно вмотивовані, сюжет – динамічний, смішний, оригінальний.
Жанр гуморески зародився саме в українській журналістиці 20-30-х років у надрах традиційного для вітчизняної літератури жанру гумористичного оповідання. У той час в цьому оповіданні виступали такі відомі гумористи, як М. Зощенко, В. Чечвенський, Ю. Вухналь, К. Котко, С. Чмельов та інші. Видатний вклад у розвиток жанру вніс Остап Вишня.
На відміну від гумористичного оповідання, основне завдання гуморески – не детальне змалювання образу персонажу, а відтворення (висміювання) якоїсь одної негативної риси його характеру. Тому характерною особливістю творів цього жанру є не різностороння характеристика персонажу, а висока сюжетно-ситуаційна напруга розповіді. Саме яскравий, динамічний сюжет і відсутність детальної характеристики персонажу – дві основні ознаки гуморески.
Гумореску зараховують до суто художніх жанрів, у газеті вона набуває публіцистичності, яскраво вираженого громадянського пафосу. Це відбувається внаслідок швидкого реагування на різноманітні явища і події суспільного життя.
Словом, це жанр бойовий, ефективний, який потребує від автора пильного, іронічного, погляду на життя, вміння знайти дотепні деталі, побудувати цікавий комічний сюжет, сконструювати сучасні негативні характеристики.

 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  5. Ocнoвнi визначення здоров'я
  6. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  7. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  8. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи.
  9. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  10. Адміністративно-командна система, її ознаки та механізм функціонування.
  11. Аксіоми. Теореми. Ознаки.
  12. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.




Переглядів: 3340

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Назвіть найсуттєвіші ознаки памфлету. | Дайте визначення інвективи, назвіть її основні ознаки.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.