МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Встановлення комуністичного політичного режиму в Україні в 20-х – 30-х роках ХХ ст.: соціально-економічні перетворенняВійськово-політичні, тоталітарні режими в українських землях 20-ті – середина 40-х років ХХ ст. ТЕМА 7
Захопивши владу в Україні, більшовики встановили диктатуру пролетаріату і почали побудову комуністичного суспільства. Докорінної зміни зазнали усі сторони людського життя: суспільно-політична, соціально-економічна і духовна. До соціально-економічних перетворень у цей час можна віднести: 1) НЕП; 2) політику індустріалізації; 3) насильницьку колективізацію в Україні. 1. НЕП– це одна з форм перехідного періоду від капіталізму до комунізму, яка будується на ринкових елементах економіки. НЕП була прийнята на Х-му з’їзді РКП (б) в Москві у березні 1921р. Вона проводилась до зими 1927-1928 рр. Серед причин НЕПу були: 1) криза радянської влади кінця 1920-1921 рр.; 2) економічна криза через банкрутство попередньої політики «воєнного комунізму»; 3) внутрішньополітична криза більшовицької влади; 4) міжнародна ізоляція Радянської Росії. НЕП варто розглядати з точки зору перетворень в окремих галузях економіки: А) НЕП в сільському господарстві: - замість продрозкладки було запроваджено продподаток; - продподаток був вдвічі менший за продрозкладку; - ліквідація кругової поруки серед селян; - запровадження прогресивної школи оподаткування. Б) НЕП в промисловості: - продаж у приватну власність дрібних й частково-середніх промислових підприємств; - створення великих державних монополій (трести) і переведення їх на господарський розрахунок; - створення Держплану; - відміна загальної трудової повинності і перехід на добровільну працю; - залучення іноземного капіталу в економіку країни у формі концесій та змішаних акціонерних товариств. В) НЕП в торгівлі: - дозвіл приватної торгівлі; - відкриття ринків, ярмарків тощо; - відкриття у великих містах торгівельних бірж. Г) НЕП в фінансовій сфері: - запровадження твердої грошової одиниці – червонця, який був забезпечений золотовалютними запасами і товарною масою; - запровадження 80-ти видів податків до державної скарбниці; - запровадження необхідних платежів (комунальні, транспортні, поштові тощо). Отже, НЕП сприяла подоланню, як економічної так і політичної кризи. За короткий термін вдалося відновити народне господарство. Це відбулося паралельно з підвищенням життєвого рівня населення. Згортання НЕПу взимку 1927-1928 рр. було об’єктивно обумовлене неможливістю поєднати дві несумісні основи: -в економіці – РИНКОВІ відносини; -в політиці – КЛАСОВО-ІДЕОЛОГІЧНІ підходи комуністичної влади, формування адміністративно-командної системи.
Читайте також:
|
||||||||
|